• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3
مدیرعامل برق استان بوشهر:

بوشهری‌ها الگوی مصرف برق را رعایت کنند/قبض رایگان برای کم‌مصرف‌ها

  • کد خبر : 15791
  • 07 خرداد 1402 - 12:41
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر عبور از تابستان بدون خاموشی برق را نیازمند همکاری مردم دانست و گفت: بوشهری‌ها الگوی مصرف برق را رعایت کنند.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا حشمتی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خودکفایی و قطع وابستگی در عرصه برق یکی از مهمترین موفقیت‌ها و برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب پیچ و مهره هم از خارج وارد می‌شد اضافه کرد: در حال حاضر همه تجهیزات توزیع برق تولید داخل است و در دانش فنی نیز علاوه بر تأمین نیاز داخل، صادرات دانش نیز داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۷ هزار مگاوات ناترازی بین مصرف و تولید برق کشور وجود داشت که با کمترین میزان خاموشی در فصل گرم سال از این وضعیت عبور کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۵۳۰ هزار مشترک برق داریم که ۱.۳ مشترکین کل کشور را شامل می‌شود ولی در زمینه پیک مصرف برق سهم ۲.۷ درصدی در کشور داریم.

حشمتی با بیان اینکه مردم استان بوشهر ۹ ماه از سال برق را با تعرفه گرمسیری مصرف می‌کنند ادامه داد: الگوی مصرف برق در استان بوشهر سه هزار کیلووات است و مردم با مصرف کمتر می‌توانند هدیه بگیرند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در زمان پیک مصرف ۱۰۰ مگاوات کاهش مصرف را در استان داشتیم افزود: بیش از ۱۰ درصد میزان فروش برق خود در سال قبل را به صورت پاداش به مشترکین دادیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر خاطرنشان کرد: بوشهر از استان‌های برتر کشور در زمینه کاهش نرخ خاموشی برق است و در بین استان‌های گرمسیری هم بهترین وضعیت را داریم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت‌های تعمیراتی به صورت خط گرم و بدون خاموشی انجام می‌شود افزود: مشترکین در صورتی که ۱۰ درصد در مصرف خود صرفه‌جویی کنند مشمول پاداش می‌شوند.

حشمتی ادامه داد: در صورتی که میزان مصرف برق به میزان بیشتری کاهش یابد مشترکین حتی می‌توانند به گونه‌ای مشمول پاداش شوند که هزینه برق سالانه آنها رایگان شوند.

وی تاکید کرد: حدود ۳۵۰ میلیارد تومان معادل هزینه فروش یک سال برق استان بوشهر از تعدادی از مشترکین مطالبه داریم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.