• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2
فرصت‌هایی که سوخت؛

بوشهر اولین بازنده جام جهانی

  • کد خبر : 15219
  • 02 آذر 1401 - 14:24
جام جهانی در نزدیک ترین موقعیت به استان بوشهر در حالی شروع شد که علی رغم وعده‌ها بوشهر تقریبا هیچ بهره‌ای از آن نبرده است!

خلیج فارس: دیروز اولین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل انگلیس برگزار شد. تیم ملی ایران برای سومین دوره متوالی و با هدایت کارلوس کی روش در حالی راهی قطر شد که این دوره از رقابت‌ها از جهات گوناگون برای ایران و البته بوشهر متفاوت بود.

به گزارش خلیج فارس به نقل از ایسنا، یکی از این تفاوت‌ها این بود که بوشهر در فاصله ۱۴۰ کیلومتری قطر، میزبان جام حهانی قرار داشت، از این رو قرار بود به عنوان همسایه میزبان و البته با داشتن شرایط مشابه آب و هوایی و اقلیمی، ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و سابقه دیرینه مبادلات تجاری و بازرگانی با این کشور از فرصت‌های بسیاری استفاده کند اما این تورنمنت در حالی آغاز شده که علی رغم وعده‌ها بوشهر تقریبا هیچ بهره‌ای از آن نبرده است!

راه اندازی ترمینال مسافری دریایی بوشهر 

۱۲ مهرماه ۱۴۰۰: علی اکبر صفایی، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از بنادر استان بوشهر آخرین اقدامات صورت گرفته در بندر بوشهر به منظور پشتیبانی هرچه بهتر از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر را تشریح کرد و از راه اندازی ترمینال مسافری در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد.

او گفته بود که برنامه های مختلفی از سوی سازمان بنادر طراحی شده است، این برنامه ها در حال پیشبرد است و به زودی بهره برداری خواهد شد تا هر چه سریع تر از ظرفیت های همکاری ایران و قطر به بهترین شکل، استفاده کنیم.

فعالیت کشتی مسافری-باری از بوشهر به قطر 

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر می گوید: بوشهر در جام جهانی فوتبال قطر را یکی از کانون‌های اصلی در حمل مسافر است. شکیبی نسب ادامه داد: راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری از طریق پایانه بندر بوشهر و دیر برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی، با توجه به اینکه در آستانه مسابقات جام جهانی فوتبال قطر قرار داریم و بنادر استان بوشهر با بنادر قطر کوتاه‌ترین فاصله دریایی دارند توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مسافری و گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

خدمات هوایی بوشهر به قطر در جام‌جهانی

۱۰ مرداد ۱۴۰۱: احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر گفته بود که با دو شرکت هواپیمایی مذاکراتی انجام شده که از مبدا بوشهر به کشور قطر و برعکس کار جابه‌جایی مسافر انجام شود و این خط هوایی نیز تا قبل از آغاز مسابقات جام‌جهانی فعال خواهد شد. افزون بر این با توجه به فاصله بسیار نزدیک هوایی فرودگاه‌های قطر به استان بوشهر، به مسئولان برگزاری جام‌جهانی قطر پیشنهاد داده‌ایم هواپیماهای کشورهای مختلف در استان بوشهر پارک شوند که مورد استقبال قرار گرفت.

تماشاگران جام جهانی از بوشهر به دوحه خواهند رفت

۳۰ مهر ۱۴۰۱: صالح احمدی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه جام جهانی فوتبال قطر قرار داریم بیان کرده بود: اسکله مسافری بندر بوشهر با یک کشتی مسافری پیشرفته با ظرفیت یک‌هزار و ۷۰۰ نفر برای انتقال و جابه‌جایی تماشاگران از بوشهر در نظر گرفته شده است.

حضور صنعتگران بوشهری در قطر

تنها وعده محقق شده تاکنون صادرات صنایع دستی به کشور قطر بوده است که گفته می‌شود هم‌زمان با برگزاری جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲، صنعتگران هم استانی برای عرضه تولیدات خود در رشته‌های حصیربافی، عبابافی، صنایع‌دستی دریایی، گلیم و دیگر محصولات رشته‌های بومی در دهکده فرهنگی کتارای قطر، حضور یافته‌اند و تولیدات خود را در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار داده‌اند. البته در این خصوص اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.