• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

بیائید ما نیز در کنترل بازار به جیبمان کمک کنیم

  • کد خبر : 1703
  • 16 مهر 1391 - 21:40

آوای جم – علی دانشمند؛ کمی متفاوت،بیائید ما نیز در کنترل بازار به جیبمان کمک کنیم

همین ابتدای امر بگویم در اینکه در طی چند وقت اخیر اوضاع بازار فشار بسیار زیادی بر مردم آورده است شکی نیست،حال اینکه دلایل واقعی آن چیست نیز هدف مطلب کوتاه من نیست.

اینکه تحریم،دعواهای سیاسی داخلی،مصاحبه های بدور از تفکر برخی از مسئولین،استیضاح های الویت ندار،گرو کشی برخی سرمایه دارها و وجود دلالان سودجو هر کدام خود یکی از دلایل این بی ثباتی بازار است نیز در حوصله نگاشتن من نمی گنجد و نه اینکه توان تحلیل جامع و کامل از آنها را دارم.

اما می خواهم کمی متفاوت به این موضوع بنگرم و از زاویه ای دیگر به این موضوع بپردازم.

فکر نمیکنم بیشتر از ۳۰ درصد جامعه ما کاسب باشند و در مقابل ۶۰ درصد مشاغل دیگری دارند پس از نظر آماری زور ما به آنها می چربد،اما به نظر شما چرا آنها هرگونه که دوست دارند بازار را به نفع خود می چرخانند؟

مگر نه این است که حیات آنها و سود آنها وابسته به جیب من و شماست؟

مگر نه اینکه هر چه ما بیشتر بخریم سودآنها بیشتر است؟

آیا ما اختیار جیب خود را نیز نداریم؟چرا داریم،پس نمیخریم یا به زبان ساده تر مایحتاج ضروری را میخریم،و می دانیم که اگر همه ما یکدل باشیم و هماهنگ،بازار را در چنگ می گیریم.

به نظر شما اگر ما تخم مرغ را نخریم و خرید آنرا تحریم کنیم، فروشنده با تاریخ انقضای آن چه خواهد کرد؟آیا به دور ریختنش راضی تر است یا سود کمتر؟

قطعاً سود کمتر گزینه انتخابی فروشنده خواهد بود.این مثال در خصوص اکثر نیازهای اولیه ما صادق است مثل انواع میوه جات،سبزی و سیفی و لبنیات وحتی ماهی و گوشت

پس ما می توانیم با آنها مقابله کنیم زیرا اعتقاد خیلی از ماها این است که همه مشکل ما دلار نیست،بخش اعظمی از مشکل ما همشهریان کاسب طمع کارمان است.

دلار را نمی توانیم کنترل کنیم،کاسبان محلمان را که می توانیم.

یادمان باشد که تعداد ما بیشتر است.و از یاد نبریم که اصناف محتاج ما هستند نه بلعکس

میگن یه روز توی آلمان اعلام کردند ۳ روز شیر نیست،یکی از هموطن های ما صبح زود خود را به سوپری رسانده و تا آنجا که دستش توان بلند کردن داشت شیر گرفت و در راه برگشت یکی از آلمانی ها را دیدکه ۲ پاکت شیر را در دست دارد و از خانه بیرون می رود.دلیلش را پرسید و او جوابی قابل تامل داد گفت: اعلام شده تا ۳ روز شیر نیست دارم این شیرها میبرم به سوپر مارکت پس بدهم شاید در این چند روز کسی کودکی داشته باشد که نسبت به من نیاز بیشتری به شیر دارد.

نمی خواهم با آلمان مقایسه شویم فقط گاهی اوقات بد نیست درست فکر کنیم.

چرا هر روز احساس می کنیم که حتماً فردا اوضاع بدتر خواهد شد و هجوم می آوریم و تمام درآمدمان صرف خرید می کنیم و انبار می کنیم؟

بیائید ما نیز در کنترل بازار به جیبمان کمک کنیم.همین…

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1703

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.