• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5
خبرهای فرماندار از وضعیت پروژه های شهرستان جم

تحریم و کرونا، دولت را با محدودیت شدید مالی مواجه کرده/ کمک ۲۱ میلیاردی پتروشیمی و دانشگاه برای احداث دانشکده فنی و مهندسی/ آبرسانی جم تا یک سال آینده تکمیل می شود/فاینانس سد باغان حل شد/ مسدود سازی ۲۰ چاه پالایشگاه تا پایان سال/ کلنگ زنی پست ۱۳۲ کیلوولت در دهه فجر/ با وجود منع و تبعات قانونی، از پارس حمایت کردیم/جم و ریز نداریم اولویت تکمیل پروژه هاست/ واریز عوارض آلایندگی به زودی

  • کد خبر : 12902
  • 15 مرداد 1399 - 15:57
آوای بوشهر؛ فرماندار جم گفت: محدودیت های مالی دولت به دلیل تحریم ها و شرایط کرونایی بی سابقه است و بدیهی است که مبارزه و تقابل و راه حق رفتن هزینه دارد.

آوای بوشهر؛ فرماندار جم گفت: محدودیت های مالی دولت به دلیل تحریم ها و شرایط کرونایی بی سابقه است و بدیهی است که مبارزه و تقابل و راه حق رفتن هزینه دارد.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی در نشست با خبرنگاران شهرستان جم به مناسبت روز خبرنگار با تبریک این روز و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی اظهار داشت: امروز دولت با محدودیت های شدید مالی مواجه است که بخشی از آن ناشی از تحریم ها و بخشی هم ناشی از شیوع کرونا در کشور است.

وی افزود: بخش زیادی از درآمدهای دولت از محل عوارض ارزش افزوده تامین می شود که با توجه به شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها طی ۵ ماه گذشته تعطیل یا نیمه تعطیل شد و بازاریان زمینگیر شدند. بخشی از درآمدهای شهرداری ها و دهیاری ها در مناطق نفت خیز از محل عوارض آلایندگی و سه درصد صادرات نفت و گاز هست که به علت کاهش شدید فروش نفت این درآمدها هم کاهش داشته است.

حسینی تصریح کرد: با همه این مشکلات، هیچ پروژه ای در شهرستان جم بلاتکلیف نیست هر چند تزریق کند اعتبارات، موجب کاهش سرعت اجرای پروژه ها شده است. بنای ما بر تقدم کیفیت بر سرعت و کمیت اجرای پروژه هاست چرا که نباید با فشار بر پیمانکاران در این شرایط، پروژه ها را غیر اصولی اجرا کرد.

وی ملاک در تزریق اعتبارات را تکمیل پروژه های نیمه تمام دانست و افزود: نگاه ما در تامین اعتبار پروژه ها به هیچ وجه بخشی نگرانه نیست و همه شهرستان از بخش مرکزی و بخش ریز باید دیده شود. هر جایی پروژه ای وجود داشته که برای تکمیل نیازمند تامین اعتبار بوده این اعتبار را تزریق کرده ایم چرا که همه این پروژه ها متعلق به شهرستان جم است و باید تلاش کنیم این پروژه ها تکمیل و اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم با اشاره به وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان جم گفت: با وجود تنگناهای مالی، توسعه بیمارستان توحید جم با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان در سال ۹۸ کلنگ زنی شد تا بتوان خدمات بهتر و باکیفیت تر درمانی را به مردم ارائه کرد.

وی با اشاره به فعال بودن ۹۰ کیلومتر پروژه راه در جم اضافه کرد: برای تکمیل پروژه راه ریز سرچشمه ۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت تا ۱۰ کیلومتر از این مسیر در هفته دولت آماده بهره برداری شود. راه ریز دژگاه هم در حال مطالعه است و راه جم-فیروزآباد از محل نفت تامین اعتبار شده که بخش مهمی از پروژه اجرایی شده و امیدواریم هر چه سریع تر شاهد بهره برداری از آن باشیم. برای ایمن سازی فاز اول مسیر جم-پالایشگاه هم ۴ میلیارد تومان اعتبار برای روشنایی مسیر اختصاص یافته و پل هوایی در محدوده روستاهای مجاور هم به زودی اجرایی می شود.

حسینی به موضوع نحوه بررسی مصوبات شوراها در کمیته انطباق شهرستان پرداخت و افزود: برای تطبیق مصوبات شوراها با قانون، کمیته ای وجود دارد که مصوبات را بررسی و تایید یا رد می کند. اعضای کمیته بر اساس قانون، ملزم به رعایت چارچوب ها هستند چرا که در غیر اینصورت باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشند همانطور که برای یکی از مصوبات تایید شده، یکی از معاونین وقت فرمانداری، امروز مورد بازخواست قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در اعتبارات تملک دارایی امسال، توجه ویژه ای به شهر بهارستان داشته ایم گفت: بهارستان در بدترین شرایط مالی دولت به شهر تبدیل شد و شهرداری هم نوپاست. تمام تلاش ما حمایت از این شهر بوده تا بتواند کمبودها را رفع کند. کما اینکه در سال جاری، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به شهر بهارستان اختصاص داده ایم در حالی که برای سایر شهرها ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است. در بحث برخی ماشین آلات هم رایزنی های زیادی داشته ایم تا در این زمینه هم شهرداری بهارستان تقویت شود.

حسینی با اعلام واریز عوارض آلایندگی منطقه پارس به حساب شهرداری ها و دهیاری ها در آینده نزدیک تصریح کرد: پیشنهاد داده ایم زمین چمن بزرگ بهارستان به شهرداری واگذار شود تا بتوان با تامین اعتبار، مشکل نور این زمین را حل کرد. در بحث مشکل شهرداری ها با اوقاف هم گیرهای شرعی و قانونی وجود دارد و در بحث زمین های وقفی بهارستان موضوع را تا تهران پیگیری کرده ایم اما برای رفع اصولی مشکل توسعه شهر و روستا در زمین های وقفی  باید علما نظر کارشناسی دهند.

فرماندار جم با اشاره به وضعیت پروژه های کلان شهرستان گفت: پروژه آبرسانی سیراف جم در شرایط خوبی است. خط انتقال آب این پروژه طی دو ماه آینده تکمیل می شود. پیمانکار جدید خط برق پروژه هم در حال تجهیز کارگاه است و انتظار داریم ظرف یکسال آینده خط برق تکمیل شود. آب شیرین کن پروژه هم ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که فقط ورود و نصب تجهیزات آب شیرین کن باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال آب شیرین کن هم آماده بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه مشکل فاینانس سد باغان حل شده افزود: یکی از مهم ترین موضوعات در پروژه سد باغان، موضوع فاینانس بود که این موضوع با طرف خارجی حل شده و خط انتقال پروژه هم ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱۲ میلیارد تومان دیگر از محل شرکت گاز قرار است تامین مالی شود که با اجرای این خط و انتقال آب از فراز بند سد، آب پالایشگاه تا پایان سال تامین و ۲۰ حلقه چاه این شرکت در بخش ریز مسدود می شود. در بخش مرکزی هم پیگیری های خوبی برای اجرای سد کلاکل در بالادست شهرستان انجام شده و قرار است این پروژه با تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی از محل پتروشیمی ها اجرایی شود. مطالعه طرح در حال انجام است.

محمد حسینی اظهار داشت: برای رفع مشکل ساختمان اداری و آموزشی دانشکده فنی و مهندسی و آزاد جم هم اقدامات خوبی انجام شده است. هم اکنون زمین واگذاری به دانشکده فنی مهندسی جم در مراحل نهایی صدور سند است و دانشگاه آزاد هم مکلف شد موضوع تملک زمین را حل کند. برای دانشکده فنی و مهندسی جم ۱۶ میلیارد تومان در قالب ۳ میلیارد تومان ودیعه و ۱۳ میلیارد تومان هزینه احداث از محل پتروشیمی ها در نظر گرفته شده و دانشگاه خلیج فارس هم متعهد به تامین ۵ میلیارد تومان دیگر برای اجرای پروژه دانشکده شده است.

حسینی با اشاره به وجود ۷۰۰ چاه غیر مجاز در بخش ریز اظهار داشت: ۳۱۷ حلقه از این چاه ها، تعیین تکلیف شده و به زودی پروانه بهره برداری صادر می شود و ۴۰۰ حلقه چاه هم روند قضایی را طی خواهد کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش جم با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۰ کلاس درس در جم در دست اجراست افزود: ۲۰ کلاس درس آماده بهره برداری است که در هفته دولت تکمیل و افتتاح می شود.

حسینی از رفع مشکل اسناد مالکیت مردم خبر داد و گفت: مشکلاتی در بحث سندهای مالکیت مردم در نقاطی مثل علی آباد، جنوب جم و محمدی آباد وجود داشت که برای اولین بار در استان بوشهر، تغییر و تحول زمین میان منابع طبیعی و بنیاد مسکن انجام شد تا مشکل زمین های مردم رفع شود.

فرماندار جم از احداث منازل مددجویی در شهرستان با مشارکت استانداری خبر داد و افزود: در سال گذشته ۴۵ منزل مددجویی تکمیل و به مددجویان واگذار شد و در هفته دولت هم ۲۱ منزل دیگر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اجرای ۳۵ سازه آبخیزداری دیگر در جم اظهارداشت: از محل اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری، هم اکنون ۳۵ سازه در جم با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در حال اجراست و بخشی از اعتبار سفر هم به تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس اختصاص یافت.

حسینی از کلنگ زنی پست ۱۳۲ کیلوولت برق جم در دهه فجر خبر داد و گفت: زمین مورد نیاز این پروژه تامین شده و انتظار داریم در دهه فجر عملیات کلنگ زنی پروژه انجام شود.

فرماندار جم به افتتاح و کلنگ زنی پروژه های مهم در هفته دولت اشاره کرد و گفت: زمین چمن بزرگ شهر ریز، ۱۰ کیلومتر از مسیر ریز-سرچشمه، مخزن آب شهر ریز، سوله امدادی هلال احمر، پارکینگ طبقاتی شهرداری جم، خانه ورزش روستای بابامبارکی، ۵ سایت آنتن دهی موبایل و ۱۲ هکتار گلخانه در هفته دولت افتتاح و ناحیه صنعتی شهر جم هم کلنگ زنی می شود.

حسینی با اشاره به اجرای ۵ سالن ورزشی در شهرستان جم اضافه کرد: این سالن ها از ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که متاسفانه به علت افزایش چندبرابری هزینه ها، تکمیل این پروژه ها با کندی انجام می شود. استخر سرپوشیده شهرداری جم هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم با اشاره به منع قانونی تیم داری حرفه ای دولت اظهارداشت: تیم پارس جم مایه نشاط و شادابی مردم است و طی سالیان گذشته با وجود ممنوعیت ها و محدودیت ها، تلاش کردیم اعتبارات لازم به تیم تزریق شود.

حسینی تصریح کرد: خود را در معرض مجازات و بازخواست نهادهای نظارتی قرار داده ایم اما هیچگاه از تلاش برای کمک به تیم پارس جم دست نکشیده ایم در حالی که قانون ما را از کمک منع کرده است. امیدوارم قانون منع تیم داری اصلاح شود تا بتوانیم با فراغ بال از طرق مختلف بدون گیرهای قانونی به تیم کمک کنیم.

وی به ضعف دولت در اطلاع رسانی هم اشاره کرد و گفت: دولت در بحث اطلاع رسانی مظلوم واقع شده اما تلاش کرده ایم خبرنگاران را به عنوان بازوان قدرتمند دولت حمایت کنیم. هر جایی که اصحاب رسانه و خبرنگاران تقاضایی داشته اند با دست باز کمک کرده ام و قطعا از هر ظرفیتی که وجود داشته باشد برای رفع مشکلات خبرنگاران به ویزه اشتغال استفاده خواهم کرد. در بحث آموزش خبرنگاران هم تاکنون درخواستی نبوده و اگر درخواستی باشد برای ایاب و ذهاب و اسکان و سایر هزینه ها حمایت های لازم در حد ظرفیت انجام می شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12902

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.