• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5
در شهرداری بهارستان چه خبر است؟!

تخلف شهردار و عضو شورای شهر بهارستان/عضو شورا باید عزل شود

  • کد خبر : 10344
  • 12 آذر 1398 - 9:10
به تازگی خبر دیگری از منابع موثق به آوای بوشهر رسیده که نشان می دهد شهرداری بهارستان، بخشی از مصالح مورد نیاز برای عمران شهری را از یکی از اعضای شورا خریداری کرده است!

آوای بوشهر؛ در روزهای گذشته خبری منتشر شد که شهرداری تازه تاسیس بهارستان، از اتباع خارجی در خدمات شهری استفاده می کند. موضوعی که معاون برنامه ریزی و عمران فرماندار جم، آن را مغایر قانون دانست و بر لزوم استفاده از نیروهای خدمات شهری بومی تاکید کرد.

به گزارش آوای بوشهر؛ به تازگی خبر دیگری از منابع موثق به آوای بوشهر رسیده که نشان می دهد شهرداری بهارستان، بخشی از مصالح مورد نیاز برای عمران شهری را از یکی از اعضای شورا خریداری کرده است!

این در حالی است که طبق تبصره۱ ماده ۸۲ مکرر ۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی تبصره ۱ (اصلاحی ۱۳۸۶/۸/۲۷)؛ “اعضاء شوراهای مذکور و وابستگان درجه یک آن ها به هیچ وجه حق انجام معامله با دهیاری، شهرداری، سازمان‌ها، و شرکت‌های وابسته به آن را نخواهند داشت و انعقاد هر نوع قرارداد با آنها ممنوع می‌باشد در غیر این صورت ضمن لغو قرارداد و سلب عضویت دائم از شورا، پرونده به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌گردد”.

لازم به ذکر است طبق نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه با توجه به اینکه در متن قانون، واژه «انعقاد هر نوع قرارداد» آمده لذا ناظر به هر نوع قرارداد، اعم از خرید و فروش، اجاره، استجاره، پیمانکاری و غیره (به استثنای مواردی که مشمول مقررات استخدامی می شود) می باشد.

با توجه به تصریح قانون، به نظر می رسد شهردار و اعضای شورای شهر بهارستان، یا از قوانین اطلاع کافی ندارند یا اگر اطلاع دارند توجهی به اجرای قانون ندارند. بدیهی است عضو شورای بهارستان به دلیل تخلف انجام شده، طبق قانون، صلاحیت ادامه فعالیت در شورا را ندارد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=10344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.