• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7
رییس شبکه بهداشت و درمان جم:

تزریق ۳۱۶۹ دوز واکسن کرونا در جم / تاکنون ۴۰۸۶ بیمار مثبت کرونا در شهرستان شناسایی شده است

  • کد خبر : 14007
  • 13 تیر 1400 - 11:11
رییس شبکه بهداشت و درمان جم خبر داد: تاکنون 3169 دوز واکسن نوبت اول و دوم کرونا برای 2241 نفر در شهرستان جم تزریق شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، احمد قاسمی از آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای افراد بالای ۶۵سال در جم خبر داد و اظهار داشت: با ورود محموله جدید واکسن به شهرستان، از روز گذشته (شنبه ۱۲ تیرماه) واکسینه شدن افراد بالای ۶۵ سال علیه ویروس کرونا در جم آغاز شد.

قاسمی با اشاره به دو شیفت شدن مراکز واکسیناسیون در شهرستان جم افزود: انتظار داریم در هفته پیش رو با استقبال جامعه هدف، بتوانیم واکسن دریافتی برای این گروه سنی در نوبت اول را در سطح گسترده ای انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: افراد بر اساس تماس تلفنی یا پیامک از سوی خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت فراخوانی شده و سایر شهروندان از مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند و تزریق تنها بر اساس لیست دعوت شدگان صورت می گیرد.

وی از تزریق ۳۱۶۹ دوز واکسن کرونا در فاز های یک و دو طرح ملی واکسیناسیون خبر داد و افزود: تا تاریخ شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ تعداد  ۲۲۴۱ نفر حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده اند و ۹۲۸ نفر نیز دوز دوم واکسن ها آن نیز تزریق شده است.

دبیر ستاد کرونا در شهرستان جم خاطر نشان کرد: واکسیناسیون مهم ترین راه پیشگیری از کروناست و افراد دعوت شده بر اساس زمان نوبت دهی برای دریافت واکسن اقدام کنند و نسبت تبلیغات ضد واکسیناسیون بی توجه باشند.

قاسمی بیان کرد: با توجه به واردات واکسن و تولید داخلی آن، انشالله روند واکسیناسیون شدت بیشتری پیدا خواهد کرد و سایر گروه های هدف نیز واکسینه خواهند شد که در این خصوص اطلاع رسانی می شود.

وی از انجام ۱۳۳۵۰ تست کرونا و شناسایی ۴۰۸۶ بیمار مثبت کرونا در شهرستان جم خبر داد و افزود: در هفته های اخیر میزان شیوع بیماری در شهرستان افزایش چشم گیری داشته است و در هفته اخیر به طور میانگین در هر روز ۳۷ فرد مثبت شناسایی می شود.

قاسمی با اشاره به رنگ قرمز شهرستان در رنگ بندی کرونایی شهرها، افزود: امروز تعداد ۸ نفر بیمار در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید جم بستری می باشند.

وی تاکید کرد: ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و رعایت قرنطیه خانگی از سایر عواملی است که از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری می کند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14007

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.