• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8
به بهانه برگزاری دوره آموزش رسانه توسط شرکت فجر جم

تقویت رسانه ها؛ ضرورت توسعه دو جانبه صنعت و محیط پیرامون

  • کد خبر : 13275
  • 24 مهر 1399 - 18:53
انتظار می رود این رویکرد در آموزش خبرنگاران محلی محدود به شرکت فجر جم نشود و ده ها شرکت مستقر در منطقه هم در این زمینه فعالانه تر عمل کنند و در هفته ها و ماه های آتی شاهد اقدامات بیشتری در این راستا از سوی صنایع بزرگ منطقه باشیم.

روز گذشته دوره آموزش مجازی رسانه به همت روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم برای فعالین رسانه ای شهرستان جم برگزار شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ این دومین دوره ای بود که طی ۵ سال اخیر با حضور رضا غبیشاوی سردبیر سایت تحلیلی خبری عصر ایران برگزار می شد.

دوره ای که برای اهل قلم و رسانه در سطح کشور ضروری است تا بتوانند با افزایش معلومات رسانه ای مفیدتر از گذشته در مسیر توسعه گام بردارند.

در همین راستا چند نکته در خصوص این دوره آموزشی و دوره هایی اینچنین ضروری است:

اول: ورود به عرصه رسانه بدون آگاهی و اشراف به الزامات خبرنگاری نه تنها توسعه ساز نیست که آسیب های جدی برای خبرنگار و رسانه و جامعه به همراه دارد. قطعا احساس تکلیف یا قدرت طلبی ملاک های عقلانی برای خبرنگاری نیست و دغدغه مندی و هوش اجتماعی و تخصص رسانه ای باید توام با هم باشد تا توسعه را به دنبال داشته باشد.

دوم: رسانه های فعال در مناطق کوچک با چالش های جدی مواجه هستند؛ هم از منظر عدم توان مالی، هم شرایط فعالیت حرفه ای و هم انتظارات و فشارهای غیر معقول و غیر قانونی! به همین سبب است که خبرنگار مناطق کوچک باید بسیار حرفه ای تر و کاربلدتر باشد تا بتواند در فضای بسته و محدود، کار حرفه ای را انجام دهد. هم از این رو آموزش ترفندهای خبرنگاری از ضرورت هاست.

سوم: مناطق میزبان نفت و گاز و پتروشیمی به علت فضای متفاوت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیازمند رسانه های قوی است که هم بتوانند مطالبات اجتماعی را طرح و پیگیری کنند و هم از سویی بال صنایع بزرگ برای همزیستی مسالمت آمیز با میزبانان باشند. خلا وجود رسانه تمام عیار در جنوب استان بوشهر که پایتخت انرژی کشور محسوب می شود به شدت محسوس است و می توان و باید از ظرفیت شرکت های منطقه در این راستا بهره برد.

چهارم: اقدام روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم در اهتمام به تقویت رسانه ها را به فال نیک گرفت. هر چند که بخشی از این رویکرد به رسانه های بومی به حضور مدیر بومی این روابط عمومی مربوط است. اما این گام و رویکرد قطعا به بازی برد-برد صنعت و محیط پیرامون منجر خواهد شد و نگاه های مردم و مسئولان نفتی را به هم نزدیک و چالش ها را کاهش خواهد داد.

پنجم: تقویت ارتباط رسانه های محلی با رسانه های بزرگ باید به صورت جدی تر در برنامه های فعالین رسانه ای قرار گیرد تا بتوان مطالبات را در سطوح کلان کشور هم با سهولت بیشتری پیگیری کرد. حضور اساتید تراز اول کشور در مناطق کوچک و البته مهمی چون جنوب استان بوشهر علاوه بر افزایش معلومات خبرنگاران محلی، این نزدیکی با رسانه های بزرگ را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

ششم: انتظار می رود این رویکرد در آموزش خبرنگاران محلی محدود به شرکت فجر جم نشود و ده ها شرکت مستقر در منطقه هم در این زمینه فعالانه تر عمل کنند و در هفته ها و ماه های آتی شاهد اقدامات بیشتری در این راستا از سوی صنایع بزرگ منطقه باشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.