• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5

تنگنای معابر شهری/گره کور ترافیک جم گشوده می شود؟

  • کد خبر : 15154
  • 27 شهریور 1401 - 12:12
آیت الله صفایی بوشهری در نشست با مسئولان شهرستان جم از تنگی خیابان های شهر جم گفت و بر لزوم توجه ویژه به افزایش فاصله در فضاهای فیزیکی شهری تاکید کرد.

جم شهری کوچک و ۳۵ هزار نفری است؛ محصور میان دو خط کوه با فاصله ای اندک از یک دیگر.

به گزارش آوای بوشهر؛ سالهاست که ترافیک خیابان مرکز شهر جم به چالشی جدی برای مدیریت شهری تبدیل شده و شهرداری ها به عنوان متولی اصلی مدیریت ترافیک شهری در ادوار مختلف، تلاش کرده اند تا بخشی از گره کور ترافیک جم را بگشایند.

از اجرای خیابان های موازی و یک طرفه کردن معابر گرفته تا احداث پارکینگ طبقاتی که سرنوشتش با اما و اگر مواجه شده است.

وضعیت خیابان های شهر جم البته که شباهت چندانی با خیابان های شهرهای صنعتی میزبان هزاران نفر نیروی کار ندارد؛ این را نماینده ولی فقیه در استان در سفر اخیرش به جم هم مورد توجه قرار داد.

آیت الله صفایی بوشهری در نشست با مسئولان شهرستان جم از تنگی خیابان های شهر جم گفت و بر لزوم توجه ویژه به افزایش فاصله در فضاهای فیزیکی شهری تاکید کرد.

شهرداری جم این روزها سخت درگیر سامان دهی بخش مغفول ترافیک شهری است؛ تملک اراضی و املاک و بازگشایی معابر تنگ و حادثه خیز که شاید سخت ترین و گران ترین اقدام در رفع معضلات ترافیکی است.

از آغاز دوره ششم شورای شهر تا کنون بالغ بر ١٢ میلیارد تومان تملک املاک انجام شده که همچنان نیز تملک و تعریض چندین واحد مسکونی و تجاری دیگر در برنامه آتی شهرداری جم قرار دارد و انتظار می‌رود تا هفته های آینده عملیات اجرایی آنها نیز آغاز گردد.

باید گفت شهرداری جم در سال‌های اخیر در افزایش و بهبود زیرساخت های شهری و همچنین در ایجاد خیابان‌ها و مسیرها موازی برای تسهیل رفت و آمد شهروندان به خوبی عمل کرده‌است. تعداد خیابان‌ها و مسیرهایی که به علت تملکات و عدم همراهی مردم و مسائل دیگر بسته مانده و مایه دردسر شهروندان جمی بود، کم نبود؛ اما در این اواخر شهرداری موفق شد با پشت‌سر گذاشتن مشکلات اقدام به بازگشایی بخشی از این مسیرها نماید.

با اینهمه اما همچنان راه درازی در پیش است و خیابان مرکزی شهر جم که بار تجارت و اقتصاد شهر را هم به دوش می کشد همچنان معضلی لاینحل باقی مانده که شاید توسعه معابر موازی و انتقال بخشی از خدمات تجاری و اقتصادی به این خیابان ها بتواند گره کور آن را بگشاید.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.