• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

ثبت نام امریه وزارت نفت (طرح نظام) در سال ۱۴۰۱ شروع شد

  • کد خبر : 15133
  • 27 شهریور 1401 - 8:09
ثبت نام امریه وزارت نفت (طرح نظام) در سال ۱۴۰۱ شروع شد / متقاضیان می‌توانند از اول تا دهم ماه‌های زوج سال، به این سامانه مراجعه و در صورت واجد شرایط ‌بودن، نسبت به ثبت‌نام در سامانه مذکور اقدام کنند

 طرح نظام/ امریه در صنعت نفت سابقه‌ای طولانی دارد. با توجه به ماهیت عملیاتی و جذابیت‌های کار در این صنعت، عده بسیاری در سال‌های گذشته متقاضی حضور در صنعت نفت از مسیر طرح نظام بوده‌اند.

در سال‌های اخیر موضوع به‌کارگیری افراد از طریق طرح نظام یا امریه، از سوی وزارت نفت مسکوت مانده بود که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در دولت سیزدهم بنا را بر ادامه روند طرح نظام گذاشت. در همین زمینه علی ستوده، مدیرکل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت، در گفت‌وگویی، جزئیاتی از نحوه ثبت نام امریه وزارت نفت را ارائه کرد که در ادامه می‌خوانیم.

ابتدا شرح مختصری در خصوص طرح نظام/ امریه در صنعت نفت ارائه دهید.

از ابتدای شروع طرح به‌کارگیری مشمولان وظیفه و تخصیص آنها از سوی دفتر سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح به دولت، صنعت نفت به‌طور مستمر از خدمات این افراد بر اساس سهمیه تعلق‌گرفته بهره‌مند می‌شد. برای مثال از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا شهریورماه امسال تعداد ۲ هزار و ۲۲۶ نفر از این نیروها در ‌صنعت نفت مأمور و به‌کارگیری شدند.

در سال‌های آخر دولت قبل، به‌دلیل نبود تعامل لازم از سوی مسئولان مربوطه در صنعت نفت با ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه مشمولان وظیفه به صنعت نفت از سوی ستاد کل نیروهای مسلح قطع شد.

با روی‌ کار آمدن دولت جدید و انتصاب آقای علی‌مددی، معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، پیگیری و برقراری مجدد اختصاص سهمیه نیروهای طرح نظام/ امریه به صنعت نفت به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی این معاونت با ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه نیروهای مذکور دوباره پس از ۱۴ ماه برقرار و سامانه ثبت نام امریه وزارت نفت نیز از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰ فعال شد.

هدف از جذب نیروهای طرح نظام/ امریه در صنعت نفت چیست؟

تأمین نیروی انسانی در مناطق عملیاتی و دورافتاده و استفاده از دانش و تخصص این نیروها به‌منظور تلفیق دانش تئوریک با تجربه و انتقال دانش به‌روز به صنعت نفت از اهداف مهم جذب نیروهای امریه در صنعت نفت است.

ثبت نام امریه وزارت نفت (طرح نظام)

شرایط پذیرش و انتخاب متقاضیان طرح نظام/ امریه در صنعت نفت چگونه است؟

متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام امریه وزارت نفت، از اول تا دهم ماه‌های زوج سال، به سامانه امریه سربازی صنعت نفت مراجعه و در صورت واجد شرایط ‌بودن، نسبت به ثبت‌نام در سامانه مذکور اقدام کنند.

شرایط و لینک ثبت نام امریه وزارت نفت

امتیازدهی و رتبه‌بندی متقاضیان در سامانه ثبت نام امریه وزارت نفت، بر اساس تغذیه اطلاعات ثبت‌شده از سوی فرد متقاضی، به‌صورت سیستمی و بدون دخالت انسانی صورت می‌گیرد و متقاضیان مورد پذیرش، بر اساس اعلام نیاز قبلی شرکت‌های اصلی/ ستاد انتخاب و به‌منظور بررسی اصل مدارک، کاریابی، انجام مصاحبه تخصصی و گزینش به شرکت‌های مربوطه معرفی می‌شوند تا پس از تأیید مراحل از سوی شرکت‌های مذکور، نسبت به درخواست صدور امریه برای آنها با دفتر سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح اقدام‌های مربوط صورت گیرد.

آیا دانشگاه محل تحصیل و معدل متقاضیان در پذیرش آنان تأثیرگذار است؟

فارغ‌التحصیلان تمامی دانشگاه‌های کشور در صورتی که تحصیلات خود را در رشته‌های مورد نیاز صنعت گذرانده باشند با حداقل معدل ۱۵ (برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر) و ۱۶ (برای سایر دانشگاه‌ها) می‌توانند نسبت به ثبت نام امریه وزارت نفت اقدام کنند.

شرایط پذیرش نیروهای طرح نظام/ امریه در پژوهشگاه صنعت نفت چگونه است؟

با توجه به ماهیت پژوهشگاه صنعت نفت، از شروط اختصاصی و مهم برای پذیرش امریه در این پژوهشگاه، تحصیل و اخذ مدرک از یکی از دانشگاه‌های برتر مندرج در سامانه ثبت‌نامی است و حداقل معدل برای رشته‌های تخصصی ۱۷ و رشته‌های غیرتخصصی ۱۸ تعیین شده است.

افزون بر این، متقاضیان انجام خدمت نظام در پژوهشگاه صنعت نفت نیز حداقل باید دارای یکی از شرایط مورد تأیید دفتر حفاظت اطلاعات فرماندهی کل قوا باشند که شامل افراد متأهل، معاف از رزم، تحت پوشش کمیته امداد، تحت پوشش بهزیستی، خانواده ایثارگران یا نفرات ممتاز دانشگاه‌های برتر است.

چه رشته و چه مقاطع تحصیلی مورد نیاز صنعت نفت است؟

بر اساس سهمیه اختصاص داده‌شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، جذب نیرو فقط در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا امکان‌پذیر است، با این حال بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با ستاد مذکور، مجوز جذب نیرو برای رشته‌های مهندسی نفت، زمین‌شناسی، ژئوفیزیک، مهندسی ایمنی/ ایمنی صنعتی، مهندسی برق گرایش کنترل و ابزار دقیق، مهندسی سیستم‌های انرژی و حقوق گرایش نفت و گاز افزون بر مقاطع مورد اشاره، در مقطع کارشناسی نیز صادر شد و در سامانه ثبت نام امریه وزارت نفت قابل انتخاب است.

چه پیشنهادی برای متقاضیان امریه در وزارت نفت دارید؟

با توجه به کثرت متقاضیان امریه وزارت نفت و محدودیت در پذیرش این افراد، پیشنهاد می‌شود متقاضیان در حین تحصیل، شرایط و نیازمندی‌های لازم را برای امریه صنعت نفت مطالعه و در نظر بگیرند و تلاش کنند با کسب نمرات و معدل بالا، راه ورود به صنعت نفت در قالب طرح نظام/ امریه را تسهیل کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.