• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
مدیر عامل منطقه ویژه پارس در گفتگوی اختصاصی با آوای بوشهر:

جذب بیش از ۵ هزار نیروی بومی در شرکت های منطقه/با شرکت های متخلف برخورد قضایی شد

  • کد خبر : 15670
  • 30 اردیبهشت 1402 - 19:50
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: طی دو سال گذشته ۵ هزار و ۱۲۰ نیروی بومی در شرکت های منطقه جذب و شاغل شدند.

به گزارش آوای بوشهر؛ سخاوت اسدی در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفتگوی تصویری با آوای بوشهر از الزام تمامی شرکت های منطقه به رعایت مصوبه هیات دولت در خصوص جذب حداقل ۵۰ درصد نیروی بومی خبر داد.

وی با بیان اینکه در جذب های منطقه، تحقق مصوبه بومی گزینی اجرایی شده تصریح کرد: بحمدالله در اکثر جذب های صورت گرفته، بیش از ۵۰ درصد نیروی بومی شاغل شده اند و در مشاغل عمومی چون حراست، خدمات، ایمنی و … بنا بر جذب ۱۰۰ درصدی نیروهای بومی است که هم به نفع منطقه و هم خود شرکت ها و کارفرمایان است.

اسدی با تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبه استخدام نیروهای بومی در شرکت های منطقه خاطر نشان کرد: با برخی از شرکت هایی که قانون را رعایت نکرده بودند علاوه بر تفهیم لزوم اجرای قانون، پرونده قضایی هم تشکیل شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به آمار جذب نیروهای بومی در شرکت های منطقه افزود: در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۱۵۰ نفر از نیروهای بومی در منطقه مشغول به کار شدند و در سال گذشته هم ۲ هزار و ۹۷۰ نیروی بومی دیگر جذب کار در منطقه شدند که گزارش جزییات این جذب ها به استحضار استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و برخی دیگر از مسئولان محلی هم رسید.

سخاوت اسدی بر لزوم جذب نیروها با لحاظ قانون و از مجرای اداره کار و اشتغال منطقه ویژه تاکید کرد و گفت: برای افزایش ظرفیت استفاده از نیروهای تخصصی بومی، طی تفاهم نامه هایی با سازمان فنی و حرفه ای تلاش کرده ایم جوانان بومی، مهارت های لازم را بیاموزند تا بتوان در همه بخش ها از ظرفیت بومی بهره برد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.