• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

جزییات بازگشایی تدریجی مدارس

  • کد خبر : 14576
  • 02 آبان 1400 - 11:55
سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس استان بوشهر گفت: برای بازگشایی کامل مدارس در نیمه دوم آبان ماه، منتظر دستور ستاد ملی و استانی کرونا هستیم.

سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس استان بوشهر گفت: برای بازگشایی کامل مدارس در نیمه دوم آبان ماه، منتظر دستور ستاد ملی و استانی کرونا هستیم.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از خلیج فارس؛ با گذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید نحوه آموزش دانش‌آموزان به‌صورت حضوری و یا در فضای مجازی در حال بررسی است، با این حال اعلام شده بود که از نیمه دوم آبان با تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال، کلاس های حضوری در مدارس جدی تر می شود.

سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس استان بوشهر با بیان اینکه از اول مهرماه ۶۴۰ مدرسه روستایی و عشایری به‌صورت آموزش حضوری فعالیت خود را آغاز کردند اظهار داشت: در این راستا ۱۱۴ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش فعالیت حضوری دارند.

حسین درتاج از فعالیت ۹۷ مدرسه پایه اول ابتدایی استان بوشهر به‌صورت حضوری خبر داد و بیان کرد: در مجموع از اول مهرماه تاکنون ۸۵۱ مدرسه این استان به‌صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گفته وی، ۷۰ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که آمار قابل قبولی برای بازگشایی تدریجی مدارس است.

وی افزود: براساس تصمیم اولیه ستاد ملی کرونا، حضور دانش‌آموزان در مدارسی که بیشتر از ۳۰۰ دانش‌آموز دارند از ۱۵ آبان ماه خواهد بود. بنا داریم اگر شرایط جدیدی ایجاد نشود و درگیر موج بعدی کرونا نشویم، برنامه آموزش حضوری را تا پایان سال تحصیلی استمرار دهیم تا دانش آموزان بیش از این متضرر نشوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بوشهر بیان کرد: زمان آموزش جلسات در برنامه حضوری به‌ جای ۹۰، ۶۰ دقیقه است. زنگ تفریح نیز ۱۵ دقیقه‌ای خواهد بود. روزانه سه جلسه آموزشی با ۲ زنگ استراحت نیز برگزار می‌شود.

درتاج ادامه داد: کلاس‌هایی هم که تراکم دانش‌آموزی آن‌ بیش از ۱۵ دانش‌آموز است، به‌ صورت گروه‌های الف و ب گروه‌بندی می شود و روزهای زوج و فرد هفته به شکل چرخشی در مدرسه حاضر می‌شوند.

به گفته وی، بدون شک آموزش‌های حضوری در رشد دانش‌آموزان نسبت به آموزش مجازی اثربخش تر است، هرچند در روند بازگشایی تدریجی مدارس، آموزش مجازی همچنان پیگیری می شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.