• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر؛

حال ورزش استان بوشهر خوب نیست/لزوم اجتناب غیر ورزشی ها به صحنه ورزش استان

  • کد خبر : 15875
  • 14 خرداد 1402 - 23:28
آوای بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: به دلیل تامین نکردن اعتبارات ورزشی، نبود مدیریت دانش‌بنیان، بی‌توجهی مسئولان وقت به این بخش امروز حال ورزش استان خوب نیست و غیرورزشی‌ها از ورود به این بخش اجتناب کنند.

به گزارش آوای بوشهر وبه نقل از خبرگزاری ایرنا ،آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در دیدار با جامعه ورزشی استان بوشهر اظهار کرد: انتظار می‌رود با حمایت از تیم جدید مدیریتی در دستگاه ورزش و به کارگیری بیشتر افراد ورزشی در این حوزه، شاهد تحول مثبت و اتفاق‌های بهتر باشیم.

وی با تاکید براینکه مدیریت ورزش را باید به ورزشی‌ها سپرد افزود: به افراد غیر ورزشی توصیه می‌شود در امور ورزشی دخالت نکرده و آن را به خود ورزشی‌ها بسپارند چرا که مدیریت ورزشی باید علمی و دانش بنیان شده و جز اهالی ورزش نمی‌توانند جریان ورزش را مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: ورزش و برنامه‌ریزی برای توسعه آن در جامعه یک کار استراتژیک و اساسی و در تمام جغرافیای انسانی مهم و راهبردی و نشانه عقلانیت مدیریت آن جامعه است.

وی بیان کرد: استان بوشهر یک استان ورزشی و دارای استعداد، فرهنگ و سابقه دیرینه است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید براینکه استعدادهای ورزش استان باید بیش از این بدرخشند افزود: توسعه زیرساختی یکی از ارکان مهم ورزش است تا جایی که هر هیات باید در هر شهرستان برای فعالیت‌های خود یک فضای ورزشی و یا یک جایگاه استاندارد مستقل داشته باشد هرچند کارهایی انجام شده اما تا رسیدن به استانداردها فاصله وجود دارد.

صفایی بوشهری با اشاره به شیوع بیماری‌های ناشی از کم تحرکی و نوع تغذیه در استان گفت: ورزش همگانی به ویژه ساحلی با توجه به جغرافیا و اقلیم استان باید توسعه یابد.

وی تاکید کرد: اگر ذهن جوان درگیر ورزش نباشد درگیر مسائل نگران کننده می‌شود و پرداختن به این مهم تنها وظیفه اداره کل ورزش و جوانان نیست بلکه به عزم استانی می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خصوص ورزش قهرمانی گفت: استان بوشهر در ورزش قهرمانی صاحب استعدادهای فراوان، فرهنگ، سابقه و ریشه است و باید برای پرورش، نگهداری و بالا بردن این استعدادها کار اساسی انجام شود.

تدوین سند چشم انداز ورزش استان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: سند چشم انداز ورزش با هدف تعیین مسیر و آینده ورزش استان در بعد همگانی، قهرمانی و جوانان در حال تدوین است.

یاسر جمالی با اشاره به اینکه بوشهر همیشه دارای استعدادهای ویژه در حوزه ورزش است، افزود: به دنبال نگاه تخصصی، علمی و در پی آن تقویت اقتصاد ورزش و مربی پروری در ورزش استان هستیم.

وی اضافه کرد: برای استعدادیابی در ورزش قهرمانی طرح پیکرسنجی با مشارکت آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه ورزش قهرمانی اجرا و براین اساس دانش‌آموز، ورزشکار و نخبه این بخش شناسایی و جذب و در ادامه راه از حمایت‌های ویژه برخوردار می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر اظهار کرد: برای تقویت حوزه ورزش قهرمانی (ورزشکاران و مربیان) اردوهای تیم ملی در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

جمالی با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های آسیایی هانگژو و پارالمپیک و المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: تعدادی از ورزشکاران استان بوشهر سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کردند و تا پیش از این رقابت‌ها تعداد دیگری از قهرمانان سهمیه‌های بیشتری را بدست می‌آورند.

کمک‌های قطره چکانی صنایع به ورزش متناسب با درآمد آنها نیست

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر یادآور شد: کمک‌های قطره چکانی صنایع و پتروشیمی‌ها به این مجموعه متناسب با درآمد صنایع در استان نیست و درحال برنامه‌ریزی و به دنبال حامیان مالی مستمر و منابع پایدار برای تیم‌ها و هیات‌های ورزشی استان هستیم.

وی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گفت: در حوزه جوانان نیز تقویت و توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد، آموزش، تشکیل جلسه ستاد ساماندهی و امورجوانان درطول سال و استفاده از ظرفیت کمیته سامان ازدواج از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است.

جمالی با تقدیر از حضور پرشور جامعه ورزش در مراسم مختلف فرهنگی گفت: هدف حوزه ورزش در جامعه فقط کسب مدال و مسابقه دادن نیست بلکه تربیت فرهنگی و توسعه روح ورزش و ایجاد فضای سالم در جامعه بسان زنده کردن یک جامعه است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.