• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

حجه الاسلام بی باک : دستگاههای تبلیغاتی شهرستان جم ضعیف عمل می کنند

  • کد خبر : 2001
  • 24 دی 1391 - 14:24

خطبه اول

نماز پرصلابت و دشمن شکن جمعه ۲۲ دیماه ۹۱ شهرستان جم با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان و به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی بی باک  امام جمعه موقت شهرستان در مصلای شهر برگزار شد .

توصیه به رعایت تقوای الهی ،به مناسبت تقارن روز جمعه با رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام( صلی الله علیه وآله ) و شهادت سبط اکبرش ، امام حسن مجتبی (علیه السلام ) اشاره داشتند . وی گفت : خداوند جل و علی خصلتهایی به پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وآله ) به عنوان خاتم الانبیاء عطا می کند که به پیامبران دیگر عنایت نکرده است . معراج پیامبر یکی از آن خصلتها است . مورخین می نویسند معراج پیامبر( صلی الله علیه وآله ) دو مرحله داشته است . مرحله اول از مکه به بیت المقدس و مرحله دوم از بیت المقدس به آسمان هفتم .

پیامبر( صلی الله علیه وآله ) می فرمایند : جبرئیل برمن وارد شد و سینه مرا شکافت و با آب زمزم  سینه ی مرا شستشو داد  و حکمتهایی وارد سینه ی من کرد ودست  مرا گرفت و  از زمین بلند کرد  و فرمود بلند شو که به معراج خواهی رفت . و فرمود مرا بر براق (که در فارسی  اسب بالدار  می گویند ) سوار کرد و ابتدا از مکه به بیت المقدس و سپس  از بیت المقدس آسمانها را طی کرده تا  به آسمان هفتم رسیدم . و می فرمایند : اولین جایی که دیدم « حبرون »محل تولد حضرت ابراهیم(علیه السلام ) بود  . ومکان دوم بیت اللحم – محل تولد حضرت عیسی (علیه السلام ) است . و سپس  درآسمان اول حضرت آدم رادیدم و کسانی سمت راست و چپ آن حضرت که همان اصحاب یمین و شمال می باشند،  ایستاده اند و اصحاب یمین خوشحال و  اصحاب شمال غمگین و گریان بودندو برای آنها هم طلب مغفرت کردم . چون پیامبر ( صلی الله علیه وآله ) «رحمه للعالمین» است  .

خطبه دوم

حجت الاسلام و المسلمین بی باک  امام جمعه موقت شهرستان در خطبه دوم  ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران  به رعایت تقوای الهی ، تسلیت شهادت امام رئوف امام علی ابن موسی الرضا (علیه السلام ) در آخر ماه صفر ، از همه مردم درخواست می شود که با شور و اشتیاق در مراسم سوگواری این امام همام شرکت کنند . به مواردی در خصوص مسائل اجتماعی اشاره داشتند .

انتظارات مردم از فعالیتهای فرهنگی در جامعه است . کم کاری دستگاههای تبلیغاتی ، مردم به عینه آن را حس می کنند و ما را عذاب می دهد  . در چنین ایامی باید ما در سطح شهر نمودی از وجود سازمان تبلیغات ببینیم که متاسفانه مشاهده نمی شود و نمی دانم مشکل از کجاست . وتقاضا می کنم از فرماندار عزیز ، بخشدار وشورای شهر و  شهر دار محترم و دستگاههای تبلیغاتی ، بررسی کنند ، چرا کم کاری ؟ فعالیت فرهنگی خیلی مهم است . بعضی موارد مشاهده حتی به جای حمایت از فعالیتها یی که از سوی عده ای جوان ،  برای رضای خدا و در جهت اشاعه دین  قدم بر می دارند ، مورد بی مهریها  و حتی توهین هایی قرار می گیرند .

چرا عده ای صحبتهایی می کنند و نسنجیده حرف می زنند که به جای جذب جوانان به هیئتها و آشنایی آنها با مسائل دین  و معصومین (علیهم السلام ) باعث فرار آنها و فاصله گرفتن از هیئتها  می شوند . برای مقابله با فحشاء ومنکرات و انحراف جوانان در شهرستان چه قدمهایی بر داشته شده است ؟  متاسفانه نهاد های فرهنگی جامعه خیلی کوتاهی می کنند و اگر حرفی برای پاسخگویی و ارائه دارند من خواهش می کنم بیایند از همین تریبون پاسخ بدهند . بیایید دست دوستی و محبت در دست هم بگذاریم و برای رضای خدا و معصومین کارکنیم .

یکی از مناسبتها هفته وقف است که این سنت حسنه باید پاس داشته شود . این راضی کننده نیست ومردم انتظار دارند که موقوفات در جای خود صرف شود .  وباتوجه به تلاشهایی که از سوی امام جمعه محترم شده و مجوز راه اندازی حوزه علمیه خواهران گرفته شده ، و مکان مستقلی  برای این مهم وجود ندارد ، انتظار می رود خیرین محترم در این امر خدا پسندانه سهیم شوند و زمین برای این کار مهم اهداء و وقف نمایند . و جای تاسف است که به خاطر توجه بیشتر به متاع دنیوی ، منطقه ما از سایر جاها عقب افتاده است . و نیاز به بذل و بخشش افراد متمول وخیر است . و عزیزان سعی کنند در زمان حیات خود قدم خیری بردارند و به پس از مرگ خود نگذارند زیرا معلوم نیست که وارثان به وصیت عمل کنند یا نه  . ثواب و اجری که اکنون دارد بسیار با ارزش تر است .

یکشنبه ۲۴ دی ماه سالروز هجرت پیامبر ( صلی الله علیه وآله ) از مکه به مدینه است . سه شنبه ۲۶ دیماه  فرار شاه معدوم از ایران در سال ۱۳۵۷بود که پساز فرار شاه حکومت اسلامی جایگزین حکومت شاهنشاهی شد .

۲۷ دی ماه سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش است که در سال۱۳۳۴ اتفاق افتاد .  و مسئله بیداری اسلامی است که در کشور های بحرین و عربستان روز به روز گسترش بیشتری پیدا می کند و شیعیان این کشورها با تاسی از پیام امام حسین (علیه السلام ) « هیهات منا الذله » را سر می دهند . و جای تاسف است که آنها که ادعای مسلمانی می کنند  و دم از حقوق بشر می زنند ، الآن بیش از ۴۰هزار نفر از شیعیان در زندانها  دارند .

از همه عزیزان و جوانان که در حسینیه ها و تکایا در راه اهل بیت و در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان (علیه السلام ) شرکت کرده اند تقدیر و تشکر می کنم . حضور در چنین برنامه هایی انسان بویژه جوانان را در مقابل انحرافات و فسادها حفظ می کند .

نکته ای که بابد یاد آوری کنم این است که مشاهده شده که مسئولین برخی ادارات روز چهارشنبه در محل کار حضور نداشته اند و باید وجدان کاری را سرلوحه کار خود قرار داده و حقوقی که می گیرم حلال باشد . خداوند همه مارا به راه راست هدایت بفرماید ./سراج جم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2001

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.