• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

حجه الاسلام رضایی : شهرستان جم مورد بی مهری مسئولین استان قرار گرفته است

  • کد خبر : 1981
  • 16 دی 1391 - 11:51

 

 

به گزارش خبرنگار آوای جم : حجت الاسلام و المسلمین رضائی امام جمعه موقت شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر جم در خطبه های نماز جمعه ۱۵ دیماه ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران  به رعایت تقوای الهی ،گفت :  مولا علی (علیه السلام ) در تعریف تقوا  می فرماید : تقوا  یعنی اینکه اگر همه اعمال انسان را در طبقی بگذارند و در معرض دید همگان قرار دهند ، موضوعی در آن نباشد که باعث شرمندگی وی شود . و فرمودندتقوا یعنی اینکه  که اصرار برمعصیت را ترک نماید . وبه وسیله عبادت مغرور نشود . و از سوی دیگر نیفتد .

۱۶ دی ماه سالروز حماسه هویزه و روز شهدای دانشجو را گرامی می داریم . دانشجویان در انقلاب سهم بسیار زیادی دارند و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده اند .

۱۷دی سالروزتوطئه استعماری  کشف حجاب توسط رضا خان بود . وی  با سفر به ترکیه دید که حجاب در ترکیه جایگاهی ندارد ، خواست مانند آن را در ایران پیاده کند و لی نفهمید که ایران با ترکیه فرق دارد . و حجاب با خون و گوشت مردم ایران  آمیخته است . وامروز بزرگترین فریاد هم همین است . امر به معروف و نهی از منکر باید همیشه در جامعه  ساری و جاری باشد . حجاب در جامعه مختص خواهران نیست همه باید رعایت کنند . حجاب درپوشش ، در  رفتار ، گفتار و کردار باید رعایت کرد. نوع لباسهایی که در بازار است باید کنترل شود و از مرحله  تولید باید نظارت شود .

۱۹ دی روز قیام خونین مردم قم است که در این روز( ۱۹ دی ۵۶ ) در روزنامه ها مقاله ای که علیه حضرت امام نوشتند و مردم قم به خشم آمده و اعتراض کردند و بسیاری از روحانیون به شهادت رسیدند .

۲۰ دی ماه شهادت میرزاتقی خان امیر کبیر است  که در دوران صدارت خود خدمات زیادی از جمله تاسیس دانشگاه ارائه کردند .

۲۱ دیماه ترور شهید احمدی روشن از شهدای هسته ای است . و مقام معظم رهبری در باره شهادت ایشان می فرماید : شهادت  احمدی روشن نشانه انتقال ارزشها به نسلهای دوم وسوم است . به خاطر ترور این شهید بسیاری از دانشجویان تغییر رشته دادند و رشته هسته ای انتخاب کردند . شهادت ازبین نمی رود  و زنده تر می شود . مانند شیشه که هرچه آن را  بیشتر بشکنی تیز تر می شود . خون شهید هم تازه تر می شود .

امام جمعه موقت شهرستان جم در مورد مسائل اجتماعی شهرستاننکات مهمی اشاره نموده که مورد تأیید و حماست نمازگران قرار گرفت :

در باره مسائل اجتماعی  روی سخنم با استاندار محترم است . ای کاش امروز نماینده مردم شریف کنگان ودیر وجم  در این مجلس حضور داشتند . و از استاندار محترم می خواهیم که خودش کار گروهی را معین کند که به فریاد این شهرستان  برسد . شفاف بگویم که شهرستان جم مورد بی مهری  قرار گرفته و از رسانه ها و سایتها خواهش می کنم که این مطالب را انتقال دهند . نمونه های آن یکی شبکه آب شهری است که چهار پنج سال است فرسوده شهر را عوض کرده اند و بیش از هشتاد درصد هم پیشرفت کار داشته ولی به خاطر حدود بیست درصد باقی مانده  کوچه ها و خیابانها ی شهر وضعیت بسیار بدی پیدا کرده و مردم ، شهرداری و شورای شهر را مقصر می دانند .

اداره آب و فاضلاب که کلیه اعتبارا ت را گرفته که باید پروژه راتکمیل و روکش خیابانها و کوچه هارا انجام دهد ، آنرا رها کرده وتا بحال چند فرماندار هم عوض شده وتاکنون اقدامی نشده . این نشانه ضعف است . این شبکه ای که چهار سال از شروع آن گذشته خودش از درجه اعتبار ساقط است . باید با بیت المال اینگونه رفتار شود ؟  باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که کارها نباید روی زمین بماند که یاس و ناامیدی ایجاد می شود . مردم یاس و نا امیدی از مدیران ضعیف در آنها پیدا می شود  نه انقلاب . انقلاب بحمدالله به قوت خود دارد پیش می رود . این مسئله فقط از استاندار محترم می خواهم که این قضیه را پیگیری نمایند  که خواسته مردم است  .

یکی دیگر دانشکده فنی مهندسی است که جزء مصوبه های هیأت دولت بوده . واز  هیأت دولت هم تشکر می کنیم .دانشگاه در هرمنطقه مایه خیر و برکت است . احترام به اساتید و به دانشجویان لازم است . نباید آنها را ترک کرد .اینها منابع این شهرستان هستند . نفت وگاز روزی تمام می شوند اما اساتید و دانشجویان ماندگارند . دانشکده ای که سه سال است در شهرک پردیس مستقراست –که تشکر می کنیم از مسئولین شهرک پردیس – الان سه سال است هنوز مکان مستقلی ساخته نشده است و باتوجه به چنین بی مهری احتمال تعطیل شدن آن زیاد است . خواهش من از مسکن و شهر سازی وسایر ادارات مرتبط این است موضوع را با جدیت پیگیر و مشکل را رفع نمایند . زحمات زیادی کشیده شده تا به اینجا رسیده . باتوجه به اینکه اعتبار ساخت این دانشگاه آماده است و قرار گاه خاتم الانبیاء آمادگی کار را دارد ، اما زمین آماده نیست .

استاندار محترم من این مطالب را می گویم می دانم که مورد بی مهری افرادی هم قرار می گیرم ، اما بعنوان نماینده مردم در شورای شهر و بعنوان امام جمعه موقت این مطالب را می گویم .  یکی دیگر موضوع  دیجیتال کردن صداو سیمای این شهرستان است که چند سال است و جزو مصوبات است جاهای دیگر دستگاه دیجیتال نصب شده اما چند سال است که این شهرستان روی زمین مانده . آیا مردم حق ندارند شبکه استانی خودشان را دریافت کنند . معجونی از ایران در این شهرستان هستند فرهنگها و سلائق مختلف ، آیا حق ندارند که شبکه های استانی خودشان را ببینند ؟ چرا برای جاهای دیگر اعتبار می گذارند و  اقدام می کنند ولی نوبت به جم که می رسد میگویند نیست ؟ استاندار محترم ! چرا تا به حال این سیستم  نصب نشده است ؟

وضعیت روشنایی تونلها هم که همچنان بلا تکلیف مانده چند سال است که این جاده افتتاح شده اما  هر روز ما شاهد حوادث هستیم . از بس که گفتیم و هر مسئولی که آمده گفتیم که دیگر خجالت می کشیم بگوییم . به داد مردم برسید . احترام برای جان مردم قائل شوید . اتفاقات زیادی در این تونلها افتاده است . منطقه ویژه هم به تعهدات خودش عمل کرده اما متاسفانه پیگیری نشده است .

موضوع دیگر  انتقال خط کوثر بسیار ضعیف کار می شود . تا به حال میزان بارندگی شهرستان زیر صد میلیمتر بوده . چیزی به پایان سال باقی نمانده . شهرستانی که میزان بارندگی آن بالای چهارصد میلیمتر بوده و تا هشتصد میلیمتر هم باران داشتیم ، اگر امسال خط کوثر وصل نشود ،نه تنها  درختان که می خشکند ، که  مردم از تشنگی تلف می شوند . خواهش می کنیم هرچه سریعتر خط کوثر وصل بشود تا مردم مشکل پیدا نکنند . بامردم روراست باشید  و به مردم دروغ نگویید و صادقانه حرف بزنید . به مردم راست بگویید با شما رفیق می شوند .دروغ بگویید دشمن شما می شوند .

بحث آبخیز داری که باید فاتحه آن را بخوانیم . آبخیز داری تعطیل شده است .  چرا آبخیز داری تعطیل شده است ؟ اینها که می گویم با سند و مدرک است .  استاندار محترم، از خودت ما  می خواهیم که  خودت یک کار گروهی تشکیل بدهی و به مشکلات مردم ولایتمدار  شهرستان جم رسیدگی کنید . مردمی که در تمامی صحنه ها حضور داشته و دارند . واز دولت خدمتگزار  تشکر می کنیم و دعامی کنیم برای همه خدمتگزاران به نظام بویژه  سکاندار این انقلاب ، مقام معظم رهبری .

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1981

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.