• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

حرف حسابی : عدالت کجاست ؟ تبعیض بین کارمند و کارگر

  • کد خبر : 1979
  • 16 دی 1391 - 6:18

دیروز پای درد و دل یک کارگر نشستم . می گفت مدتهاست که برچسبی به نام ارکان ثالث و نیروی پیمانکار روی پیشانی ام داغ شده است که خیلی وقتها از بودنش خجالت می کشم !!!!

دیدم که گرانی و مشکلات امروزه بازار خاطر شریفش را مکدر کرده است . از عدالت امروزه مسئولین ، پیمانکاران و شرکتها می نالید ؟ از تبعیض بین کارمند و کارگر می نالید ؟

به راستی این اسم « کارمند» و « کارگر » را چه کسی ابداع کرد ؟ وقتی خوب نگاه میکنم می بینم این دو تفاوتی در نوع کار نباید داشته باشند . اما در عمل این کارگر است که جور کارمند را می کشد ؟ کارگر بیشتر کار می کند ؟ کمتر حقوق می گیرد. کارمند تسهیلات می گیرد و کارگر غصه می خورد .

آنچه در کلمه کارمند و کارگر با هم تفاوت دارد یک حرف است ،این یک حرف توانسته امروزه تبعیض ها ی را بوجود بیاورد ؟ هر جا کار می کنی هیچ چیز به شما تعلق نمی گیرد ؟ فقط نگاه و حسرت است ؟ ای کاش حقوق را به موقع می دادند دیگر محتاج دستان کسی نمی شدیم .

کارگر حقوقش کم ، تسهیلات صفر ، مشکلاتش زیاد ، اردو تفریح و زیارت که اصلا به او تعلق نمی گیرد ، غذای و میوه خوب و امکانات خوب که اصلا نباید به اون فکر کند .

نکته زیبایی که به ذهنم رسید اینکه وقتی حرف از دین و دفاع از دین و مملکت هست ، اول کسی که از جان و مال و فرزند مایه می گذارد همان کارگری است که دستانش پینه بسته و نمازش را با رزمندگان در جبهه ها اقامه می کند . همان کسانی که به سادگی زندگی کرده و امروز هیچ دغدغه ای ندارند .

امروز وقتی حرف از تحریم زده می شود اول کاری که انجام می شود حقوق کارگران را کم می کنند و بعد از چندماه یکبار پرداخت می شود آنهم بصورت قطره چکانی ؟ هر بار که از مسئولین توضیحی خواستیم ؟ می گویند باید صبر کنید شما که وضعیت مملکت را خوب می دانید !!!!

نکته حائز اهمیت این است : که کارگران هیچگونه تسهیلاتی که ندارند فقط یک حقوق ناچیز ماهیانه هستش که این هم با تاخیر و بعد از چند ماه پرداخت می شود !

راستی چرا با وجود این همه کارگر در شهرستان جم یک شورای کارگری وجود ندارد ؟

اکنون چه کسی پاسخگوی سئوالات کارگران خواهد بود؟

عدالت کجاست ؟ تبعیض چرا ؟

مقام معظم رهبری در خصوص کار و کارگر  فرموده است:  من به کارگران سفارش می‌کنم در هر بخشی و در هر جایی که مشغول هستند کار را عبادت بدانند. این کاری  که شما برای توسعه و پیشرفت  کشور می‌کنید  یک عبادت قطعی است. به مسئولان  هم سفارش می‌کنم  که ارزش طبقات  کارگر و محروم و مستضعف  و این  مردم مؤمن را بدانند. کارگران قدر خود را بشناسند و بفهمند که وجود آنها  چقدر در سرنوشت  یک ملت مؤثر است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1979

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.