• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

حسنوند:نقد رسانه های استان را عموماً از سر دلسوزی می دانم

  • کد خبر : 1694
  • 14 مهر 1391 - 11:34

 

به گزارش خبرنگار آوای جم؛ استاندار بوشهر بعد ظهر پنج شنبه پس از ۲۲ روز از فعالیت رسمی در استان ، میزبان بیش از ۶۰ خبرنگار ، عکاس و فعالین عرصه خبر در سالن شماره دو استانداری بود.در این نشست از رسانه های مجازی شهرستان جم تنها مدیرسایت آوای جم حضور داشت.

 

فریدون حسنوند دراین نشست رسانه ای گفت : در مجلس چهارم در کمیسیون فرهنگی عضو کمیته تازه تاسیس رسانه بودم و کمابیش با نوع فعالیت و عرصه خطرپذیری رسانه در کنار تمامی مشکلات ، تلخ و خوشی و ناملایمات آن آشنا هستم .

وی که سخنانش را با این کلام که وقت امروز را به معارفه و قدری درد و دل با اصحاب رسانه اختصاص داده ام آغاز کرد افزود : جای شکر است که که نسبت به دیگر استان ها ، فضای رسانه در این استان فعال و پویا است .

استاندار بوشهر تصریح کرد : ظرفیت و پتانسیل خوب و تاثیرگذار رسانه های استان بوشهر می تواند در کنار انعکاس دردها ، مشکلات و مطالبات مردم با ارائه راهکار زمینه توسعه استان برای برنامه ریزان را فراهم سازد .

وی با اشاره به این که خلاصه ای از فعالیت روزانه سایت های خبری را به شکل یک بولتن روزانه می بیند گفت : نقد رسانه های استان را عموما منصفانه و از سر دلسوزی می داند .

استاندار بوشهر بیان کرد :نقد های شما را به عنوان بیان اشکال برای اصلاح و به مثابه یک هدیه می دانم که اگر برای اصلاح امور باشد عبادت است .

حسنوند اظهار داشت : خط قرمز برای کسی تعریف نمی کنم چون خود را در این حد نمی دانم .

وی افزود : منافع مردم استان ما را ملزم می کند که نتوانم از خواسته های انها بگذرم هر چند که این منافع امنیتی و سیاسی نیست بلکه بر پایه سرمایه های فرهنگی ، مدیریتی و فکری بنا شده است .

استاندار بوشهر با درخواست از رسانه ها برای مشخص کردن جایگاه استان بوشهر در عرصه اخبار ملی و بین المللی گفت : این شعار نیست که می گویم باید بوشهر و ظرفیت هایش در عرصه ملی و بین المللی شناخته شود .

وی با اعلام این که کاری به دیدگاه سیاسی افراد ندارد اضافه کرد : به همه بوشهری هایی که با تمام تفکرات سیاسی در سطح کشور مسئولیت داشته یا دارند نامه ای نوشته ام و از آنها برای توسعه بوشهر کمک خواسته ام .

وی افزود : برای آن دسته از مدیرانی که در بوشهر مسئولیت بودجه ریزی در سنوات گذشته داشته اند نیز نامه نوشته ام و از آنها نیز درخواست مشاوره کرده ام .

استاندار بوشهر در خصوص وضعیت مدیران استان گفت : پس از رویت برنامه ای از صدا و سیمای مرکز بوشهردر خصوص محله صلح آباد بوشهر از این که این همه عقب ماندگی را می دیدم تعجب کردم و فردای آن روز که با تعداد زیادی از مدیران اجرایی در کنار اعضاء شورای شهر و شهردار از آنجا دیدن کردم متوجه شدم که حتی ۵ سال می گذرد و مدیری به آنجا پا نگذاشته است .

وی خطاب به خبرنگاران اظهار داشت : شما جای من بودید این مدیر را تشویق می کردید یا همان جا از ایشان خداحافظی می کردید .

استناندار بوشهر یادآور شد : ملاک انتخاب مدیران نباید باند بازی ، رفیق بازی و آوردن یک گروه خاص باشد بلکه باید بر اساس توانمندی افراد قرار گیرد و در این مسیر گام بر می دارم هر چند که شاید در این مسیر هم اشتباه کنم اما مبنای کارم فقط بر اساس توانمندی است .

وی اضافه کرد : من نمره قابل قبولی به تعدادی از مدیران استان نمی دهم چون آنها عادت به توجیه دارند و همیشه از “نشدن ” می گویند .

حسنوند یادآور شد : ارتباط اداری ، سیاسی و بودجه ای مدیران استان با مرکز ضعیف است و در حالی که میلیاردها تومان بودجه های تعریف شده از بند های قانونی در وزارت خانه ها برای استفاده استان ها خوابیده است فقط اکتفا به بودجه های استانی کرده اند .

وی افزود : این که گفته ام دو بار در هفته مدیران و فرمانداران پیگیر بودجه در تهران باشند این است که بتوانند عقب افتادگی های ۱۰ سال گذشته را جبران کنند .

استاندار بوشهر اضافه کرد : با این بودجه قلیل استانی امکان اتمام و بهره برداری از پروژه ها دور از دسترس است و نیازمند بهره مندی از بودجه های ملی هستیم که در سایه تعامل و پیگیری با مرکز قابل حل است .

،استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه در استان افزود : از روابط عمومی استانداری خواسته ام بدون توجه به هر گونه جناح بندی فکری رسانه ها ، زمینه دعوت از همه اصحاب رسانه را در این نشست فراهم کند .

فریدون حسنوند با اعلام این که تصمیم ندارد خود را وقف حاشیه کند اضافه کرد :اگر وارد حاشیه شوم به مردم استان خیانت کرده ام .

وی تصریح کرد : در عرصه رسانه نگاه ها و سلایق متفاوتی وجود دارد که به معنای دشمنی و تقابل با مجموعه کلان مدیرت ارشد استان و دستگاه های اجرایی نیست .

استاندار بوشهر اظهار داشت : به دلیل وجود یک سری ضرورت ها در پاره ای از مواقع به دلایل امنیتی ، اخلاق مداری در جامعه و ندادن نقطه ضعف به دست دشمن از ارائه جواب به رسانه ها معذور هستیم و از این بابت بر ما خورده نگیرید چون استان بوشهر دارای جایگاه حساس در عرصه ملی و بین المللی است .

وی با اشاره به این که تقریبا کمتر استانی در کشور یافت می شود که به اندازه بوشهر چندین مقوله مهم را در خود جای داده باشد ،عنوان کرد : این حساسیت جایگاه استان در تصمیم گیری های کلان به گونه ای است که از جمله محدود استان هایی است که در شورای تامین آن هفت سرتیپ نظامی حضور دارند در حالی که بخش عمده ای از استان ها کمتر از دو درجه نظامی سرتیپ عضو هستند .

استاندار بوشهر با طرح چندین پرسش گفت : آیا استان بوشهر در زمینه عمران شهری ، به سازی بافت روستایی ، تجارت ، منطقه آزاد ، اشتغال ، راه آهن سراسری ، فرودگاه ها و خیلی شاخص های دیگر استانی توسعه یافته است ؟ طبیعی است که همه شما و ما جواب منفی برای آن داریم .پس اگر قرار است به این افق ها برسیم فقط با یک مشت گره کرده ای بنام اتحاد و همراهی با همدیگر در سایه کار و تلاش انجام خواهد شد .

مدیر ارشد استان بیان کرد :وجود نخستین نیروگاه اتمی جهان اسلام، هزاران نفر اتباع کشورهای بیگانه، همسایگی با ۱۲ کشور حوزه خلیج فارس ( اگر امارات را شش کشور برانیم )، ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی مشترک با خلیج فارس ، صنعت نفت و پتروشیمی در کنار قابلیت های کشاروزی ،تجاری و دریانوردی اهمیت استان را در عرصه ملی و بین المللی ویژه کرده است .

وی یادآور شد : نمی خواهم بوشهری تر از یک بوشهری و به مثابه دایه مهربان تراز مادرباشم اما فقط در همین حد سربسته می گویم که هستند استان هایی که نمی خواهند بوشهر پیشرفت کند و برای ان هم اسنادی دارم هر چند صلاح نیست آنها را بازگو کنم .

حسنوند اظهار داشت : کسانی با زیرکی زمینه درگیری نیروهای خلاق و خوش فکر استان با مدیران و دستگاه های اجرایی را فراهم کرده اند و تاکنون هم موفق بوده اند که نتیجه آن فقط فرصت سوزی برای استان بوده است .

وی افزود : از بعضی از مسائل این قدر دلم پر است که دوست دارم سه روز در مورد آنها حرف بزنم اما من تسلیم نمی شوم و حتما با وجود شما حریف آنها خواهم بود .

حسنوند با اعلام این که با وجود شاغل بودن همسر ، دانشجو بودن فرزند و داشتن محصل همه خانواده اش را به بوشهر منتقل کرده است گفت : من استاندار پروازی نیستم چون می خواهم خودم را وقف خدمت به مردم استان بوشهر که بیش از هفتاد درصد فرهنگ دیارم از آن گرفته شده است کنم .

وی از نماینده ولی فقیه در استان ، نمایندگان مجلس ، علماء ، دانشگاهیان ، رسانه ها ، نخبگان و هر فردی که دل در گرو توسعه استان بوشهر می سوزاند درخواست کرد تا زمین استانی توسعه یافته در عمل برای بوشهر را با کمک مدیر ارشد استان فراهم سازند.منبع : سوک

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1694

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.