• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11
اختصاصی آوای بوشهر

حکم تخریب بازارچه شهرداری جم صادر شد!+تصویر

  • کد خبر : 13616
  • 17 دی 1399 - 14:34
حکم تخریب بازارچه شهرداری جم به علت قرار گرفتن در بستر رودخانه، با شکایت اداره منابع آب و رای دادگاه، صادر شده است.

با رای دادگاه، بازارچه شهرداری جم حکم تخریب گرفت.

بازارچه شهرداری جم

به گزارش آوای بوشهر؛ طبق اعلام منبع آگاه در دادگستری جم، حکم تخریب بازارچه شهرداری جم به علت قرار گرفتن در بستر رودخانه، با شکایت اداره منابع آب و رای دادگاه، صادر شده است.

طبق اعلام اداره منابع آب شهرستان جم، در اجرای این پروژه استعلامی از منابع آب انجام نشده و پروژه بدون رعایت الزامات وزارت نیرو در خصوص ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها اجرا شده است.

رئیس اداره منابع آب جم در گفتگو با آوای بوشهر اظهار داشت: مکاتباتی با شهرداری جم برای تعیین تکلیف این پروژه داشتیم که با توجه به عدم اقدام شهرداری، موضوع به سیستم قضایی شهرستان ارجاع شد.

حسین طهماسبی محل احداث بازارچه شهرداری جم را در “بستر مازاد” رودخانه اعلام کرد و گفت: با توجه به تخلف صورت گرفته یا باید بازارچه تخریب شود یا شهرداری از وزارت نیرو تقاضای اجاره بستر مازاد کند که در صورت موافقت کمیسیون مربوطه، با رعایت شرایط و الزاماتی، می توان از تخریب بازارچه پیشگیری کرد.

نمای هوایی از بازارچه شهرداری جم

به گفته رحیم جمالی شهردار وقت جم، این پروژه بزرگ عمران شهری در سال ۱۳۸۷ اجرا و با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسیده است.

در مراسم بهره بهرداری از این پروژه استاندار بوشهر، مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشته اند. برخی شنیده ها از حضور مدیر عامل آب منطقه ای وقت استان بوشهر در مراسم افتتاح حکایت دارد.

بی توجهی به الزامات ساخت و ساز در شهرها و روستاها می تواند به حوادث ناگوار و جبران ناپذیری منجر شود که نمونه این گونه اقدامات غیر قانونی را در سیل شیراز و حادثه تلخ دروازه قرآن این شهر شاهد بودیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. قانون منابع آب قانونی ظالمانه و یک طرفه است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.