• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10

خاموشی فلرها در عسلویه الزامی شد

  • کد خبر : 14788
  • 06 دی 1400 - 8:05
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر: برای بهبود وضعیت آلایندگی‌ها درعسلویه خاموشی فلرها ( مشعل ها) و و بهبود سیستم‌های کاهش آلاینده‌های صنایع در این منطقه الزامی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای بهبود وضعیت آلایندگی‌ها درعسلویه خاموشی فلرها ( مشعل ها) و و بهبود سیستم‌های کاهش آلاینده‌های صنایع در این منطقه الزامی شد.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از ایرنا، فرهاد قلی نژاد افزود: همچنین براساس مصوبه هیات وزیران و کارگروه ملی کاهش آلودگی‌های محیط زیست این منطقه بهبود شرایط شبکه فلر از الزام‎‌ها است.

وی بیان کرد: باید صنایع منطقه در برطرف کردن اشکال‌های فنی تسریع و در هنگام بروز مشکلات فنی منجر به آلودگی در اسرع وقت برای توقف آلودگی اقدام کنند که در این زمینه تاکیدهای لازم به این واحدها انجام شده و در صورت هر گونه کوتاهی مراتب از طریق شکایت در مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

قلی نژاد یادآور شد: در عسلویه علاوه بر مشاهده فلرها و سوختن گازهای ارزشمند در برخی از مواقع فلرها با آلودگی بسیار بالا فعال می‎‌شوند که آلودگی‌‎هایی غیرقابل تحمل را برای ساکنان منطقه رقم می‌‎زند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این مهم در چند روز گذشته نیز در عسلویه رخ داد که نگرانی بحق شهروندان این منطقه را به دنبال داشت.

قلی نژاد ادامه داد: آلودگی ناشی از فلرینگ‌ها در برخی از موارد همانند اشکالات فنی در سیستم فلرینگ تشدید می‌شود که آلودگی اخیر عسلویه نیز ناشی از همین اشکال بود.

وی یادآور شد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته آلودگی اخیر نیز ناشی از اشکال فنی در فن استک فلر بود که به محض مشاهده آلودگی پیگیری لازم انجام و تعمیرات توسط پالایشگاه صورت گرفت که با اقدام‎‌های صورت گرفته اکنون وضعیت فلر آلاینده نرمال شده است.

قلی نژاد اظهار کرد: صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر در راستای حفظ سلامت ساکنان منطقه باید خود را موظف به رعایت اصول محیط زیستی بدانند زیرا در این زمینه هیچگونه کوتاهی پذیرفته نخواهد بود.

وی یادآور شد: در جریان سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست به استان بوشهر پنج‌هزار مترمربع زمین توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای  احداث مرکز پایش زیست محیطی در عسلویه به تصویب رسید که این مهم گامی ارزشمند در جهت اندازه گیری میزان آلودگی ناشی از فعالیت شرکت‌های مستقر در منطقه و لحاظ اقدام‏‌های موثرتر است.

در سفر اخیر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان بوشهر پروژه بازیافت گاز فلر در یکی از واحدهای پتروشیمی منطقه ویزه اقتصادی انرژی پارس با سه میلیون یورو اعتبار آغاز شد.

همچنین به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مقرر شده در نخستین فرصت با حضور وزیر نفت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شورای عالی محیط زیست جنوب استان بوشهر تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.