• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

خرید تضمینی لیموترش جم در جهرم!/کشاورزان می گویند نمی صرفد

  • کد خبر : 15052
  • 19 شهریور 1401 - 8:18
کشاورزان می گویند خرید تضمینی لیموی شهرستان جم در جهرم، نفعی برای شان ندارد و جهاد کشاورزی جم باید برای خرید تضمینی در شهرستان، تدبیری بیندیشد.

به گزارش آوای بوشهر؛ به تازگی مدیریت جهاد کشاورزی جم با انتشار اطلاعیه ای از خرید تضمینی لیمو ترش باغ های جم خبر داده و از آنها خواسته شده تا به جهاد کشاورزی جم مراجعه کنند.


طبق خبرهای رسیده؛ کشاورزان پس از مراجعه به جهاد کشاورزی برای آگاهی از نحوه خرید تضمینی، به آنها گفته شده تا لیموترش های خود را با هزینه شخصی بارگیری و به شهرستان جهرم برده و با قیمت مصوب کیلویی ۸ هزار تومان به فروش برسانند.

روندی که برای کشاورزان چندان به صرفه و خوشایند نیست و شاید همین امر باعث شده تا از فروش به صورت تضمینی منصرف شوند و با قیمت ناچیز لیمو در این فصل، این قیمت به همراه هزینه حمل، جوابگوی هزینه های نگهداری و برداشت لیمو نیست.

کشاورزان معتقدند که جهاد کشاورزی جم باید با برخی حجره داران بزرگ بازار میوه و تره بار شیراز یا شهرهای بزرگ رایزنی کند تا لیموترش جم در همین شهرستان فروخته شود و هزینه ی دیگری را کشاورزان متحمل نشوند.

مشابه این شرایط را جهاد کشاورزی استان کهکیلویه و بویر احمد اجرایی کرده و با مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور به تفاهم رسیده اند که این اتحادیه با اعزام کارشناسان تعاونی روستایی خود به این استان، نسبت به خرید تضمینی لیمو ترش باغداران اقدام کنند.

شهرستان جم در کیفیت لیمو ترش جزء برندهای محبوب کشور است و جهاد کشاورزی باید تدبیری بیندیشد تا لیموی با کیفیت شهرستان با برند جم و نه جهرم در بازار به فروش برسد. هر چند ضرورت دارد باغداران جم با بکارگیری خلاقیت و ابتکار در بسته بندی و فروش، هم از مزایای فروش با ارزش افزوده بهره مند شوند و هم نام جم را در این بخش، در سطح کشور، پر آوازه تر سازند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.