• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

خلا تدبیر در شورا و شهرداری جم/ روزبازار، فقط مختص روز جمعه نیست!/روزبازار بهارستان را چرا تقسیم کردید؟!  

  • کد خبر : 15466
  • 10 اردیبهشت 1402 - 12:30
راه اندازی روزبازار شهر جم اما با تاخیری یکساله در مقایسه با سه شهر دیگر شهرستان راه اندازی شد و دلایل این تاخیر در اجرای مصوبات دولت، نیازمند واکاوی انگیزهای شورا و شهردار جم است.

شورا و شهرداری جم روزبازار جم را پس از کش و قوس های فراوان و مطالبه مردمی، راه اندازی کرد. شهر جم به دلیل بافت جمعیتی و عدم تناسب عرضه و تقاضا با گرانی مواجه است و راه اندازی روزبازارها می تواند بخشی از نیازهای اساسی اقشار مختلف مردم به ویژه قشر ضعیف را تامین کند.

راه اندازی روزبازار شهر جم اما با تاخیری یکساله در مقایسه با سه شهر دیگر شهرستان راه اندازی شد و دلایل این تاخیر در اجرای مصوبات دولت، نیازمند واکاوی انگیزهای شورا و شهردار جم است.

بررسی میدانی اولین روز راه اندازی روزبازار شهر جم پس از وقفه ی سه ساله، نشان می دهد با وجود استقبال فراوان مردم، آنچه در عمل انجام شده بیشتر به رفع تکلیف شباهت دارد تا اراده ی حمایت از اقشار جامعه! راه اندازی روزبازار جم همزمان با روزبازار شهر همجوار بهارستان برنامه ریزی شده که نیمی از زمان یک روزه ی روزبازار بهارستان به شهر جم منتقل شده که عملا باز هم یک روز به روزبازار در بخش مرکزی جم اختصاص دارد.

در حالی که این روزبازار باید در روزهای میانی هفته برنامه ریزی می شد تا بتوان از ظرفیت دو روزبازار در بخش مرکزی بهره مند شد تا هم سهولت دسترسی به روزبازار برای شهروندان وجود داشته باشد و هم از ترافیک شدید در محورهای منتهی به روزبازار پیشگیری شود.

شهر جم ظرفیت راه اندازی روزبازار دائمی را داراست و ضرورت دارد شهرداری و شورای شهر به این مهم به عنوان یکی از وظایف ذاتی توجه بیشتری داشته باشند اما حالا که اراده ای در شورا و شهرداری جم برای راه اندازی روزبازار دائمی وجود ندارد حداقل ۵ عضو شورا و شهردار می توانستند تدبیر بهتری به خرج دهند تا دو روزبازار در طول هفته در جم و بهارستان دایر شود./آوای بوشهر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.