• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11
پرونده ای برای یک سقوط(2)

در باشگاه پارس جنوبی چه خبر بود؟/ بحران مدیریت یا فساد سازمان یافته!

  • کد خبر : 12973
  • 04 شهریور 1399 - 21:37
اینکه چقدر از این اتفاقات، فوتبالی و چه میزان، فساد و دلال بازی بود را باید مسئولان نظارتی بررسی کنند. اما قطعا اگر کادر فنی، بازیکنان و مسائل مالی باشگاه مدیریت و مسئولیت پذیری در منطقه ویژه پارس بیشتر بود هرگز این اتفاقات تلخ به وقوع نمی پیوست

آوای بوشهر؛ تیم پارس جنوبی جم پس از ۳ سال حضور در لیگ برتر سقوط کرد. سومین سال حضور پارس جم با اتفاقات عجیب و غریبی همراه شد تا جایی که امروز شائبه های جدی در مورد فساد در لایه های این باشگاه مطرح می شود.

به گزارش آوای بوشهر؛ رفتن مهدی یوسفی از مدیریت منطقه ویژه پارس، آمدن سید پیروز موسوی به منطقه ویژه، تغییر مدیر عامل باشگاه، رفتن سید پیروز موسوی از منطقه ویژه، آمدن مهدی خرمدل به منطقه ویژه، عزل شبانه رئیس هیات فوتبال جم، بازگشت مدیر عامل سابق و آمد و رفت های ۳ سرمربی، تیم پارس را در سومین حضورش در لیگ برتر به شلم شوربای مدیریتی تبدیل کرد!

شروع فصل نوزدهم با سرمربی گری مرد حاشیه فراز کمالوند و فریادهای بی پولی شروع شد! بازیکنان تاثیرگذار پارس جم در فصل هیجدهم یکی یکی حذف شدند تا تیم پارس رکورددار تغییر بازیکن شود.

چند هفته از لیگ نوزدهم که گذشت مراد مرادی مسئول دفتر مدیر عامل جدید منطقه ویژه پارس مدیر عاملی باشگاه را به جای بهرام رضاییان به عهده گرفت. انتصاب مراد مرادی بی تجربه و غیر فوتبالی، تیم پارس را به تیم حاشیه ها تبیدل کرد.

فراز کمالوند و بازیکنان پارس در ضعف مفرط مدیریتی باشگاه، یک در میان به بیانه خوانی مشغول شدند و کار را به جایی رساندند که به علت قطع یک شبه آب خوابگاه، جم به تیتر بی بی سی و من و تو تبدیل شد!

مراد مرادی در همه این اتفاقات، فقط نقش تماشاچی را ایفا کرد تا جایی که برخی بازیکنان مدعی شدند قراردادهای شان را با  دیگران می بستند و با مرادی عکس می گرفتند!

فراز کمالوند که در بستن قرارداد با بازیکنان جدید گوی سبقت را ربوده بود ۳ بازیکن خارجی را هم با قراردادهای میلیاردی به تیم اضافه کرد. بازیکنانی که پس از نیم فصل نامی از آنها نبود اما احتمالا طلب های شان باقی مانده است!

کمالوند در نیم فصل رفت و هومن افاضلی جایگزین شد. هومن هم که قول داده بود آرامش را به تیم برگرداند پس از چند هفته به بیانیه خوانی رو آورد و مدعی شد پول آب معدنی هم نداریم!

افاضلی در اقدامی عجیب، فروزان پرحاشیه را پس از یک سال دوری از میادین و بعد از شکایتش از جمی ها در پایان فصل هفدهم و خانه نشینی اش در فصل بعد به علت شائبه های مالی، دوباره با قراردادی ۳۰۰ میلیون تومانی به پارس آورد تا در دوبازی حساس پایان فصل وارد دروازه پارسی ها شود و بحران را دو چندان کند!

مراد مرادی هم مطابق معمول ناظر ویژه وضعیت باشگاه بود و ۱۰ میلیارد تومانی که نماینده سابق مجلس از وزارت نفت گرفت هم در حساب ورزش و جوانان استان بلوکه شد و گفته می شد به خاطر مسائل انتخاباتی این پول به تیم تزریق نمی شود.

با آمدن سید پیروز موسوی همکاری منطقه ویژه و شرکت های مستقر در پارس جنوبی با تیم پارس به پایین ترین سطح خود رسید و بحران بلیط های پرواز و اسکان در تهران هم به بحران های پارس جم اضافه شد!

وضعیت پارس بحرانی بود و مسئولان باشگاه توپ را به زمین مسئولان جم و استان بوشهر می انداختند و مسئولان استان هم نمی دانستند با تیمی که نه هیات مدیره دارد نه مدیر عامل، چه باید کنند؟!

هومن افاضلی چند هفته مانده به پایان فصل در مصاحبه هایی خرمدل مدیر عامل جدید منطقه ویژه را به کم کاری متهم کرد که جواب تلفنش را نمی دهد و نهایتا بهرام رضاییان دوباره به باشگاه بازگشت و هومن هم به بهانه وضعیت پارس، به ماشین سازی نقل مکان کرد.

آمدن سید سیروس پورموسوی محجوب در آخرین بازی های پارس جم هم نتوانست تیم پارس را از سقوط نجات دهد و پارسی ها، بی رمق تر و بی انگیزه تر از همیشه با وجود دریافت حدود ۶۰ درصد قراردادهای شان، حرفی مقابل تیم های ته جدول نداشتند.

اینکه چه اتفاقاتی در تیم پارس جم افتاد را سید سیروس پورموسوی روز گذشته در مصاحبه با فوتبال برتر گفته است: “بازیکنان مان را تحریک کردند تا بی میل و بی انگیزه بازی کنند. با کم کاری و بی مسئولیتی تعدادی از بازیکنان، تیم در بازی آخر نتیجه نگرفت! اگر قبل از بازی با ماشین سازی ۱۰۰ میلیون تومان به تیم می رسید این اتفاقات نمی افتاد. احساس کردم علاقه ای به نگهداشتن تیم در لیگ برتر ندارند! یک میلیارد و خرده ای صبح بازی با ماشین سازی واریز شد اما می گفتند در قسط های پرداخت شده اول از ۱۰ میلیارد تومان پول موجود در ورزش و جوانان، شفاف سازی نشده است. مدیر عامل قبلی اعتماد را از بین برده بود و یک عده ای کنار تیم بودند و نقش بازی می کردند!”

با همه این اتفاقات عجیب، تیم پارس جنوبی جم سقوط کرد تا هوادارانش با اشک و ناله تیم محبوب شان را به لیگ دسته اول بدرقه کنند و بازیکنانش هم برای گرفتن طلب قراردادشان به فدراسیون روانه شوند.

اینکه چقدر از این اتفاقات، فوتبالی و چه میزان، فساد و دلال بازی بود را باید مسئولان نظارتی بررسی کنند. اما قطعا اگر کادر فنی، بازیکنان و مسائل مالی باشگاه مدیریت و مسئولیت پذیری در منطقه ویژه پارس بیشتر بود هرگز این اتفاقات تلخ به وقوع نمی پیوست و امروز تیم پارس همچنان در لیگ برتر بود.

تیم پارس جم تلخ و ناباورانه سقوط کرد و امروز دوباره همان ها که تیم را دستخوش حواشی کرده اند برای نشستن سر سفره لیگ یکی اش هم دارند مهره می چینند. پارس با این شرایط به خاطره ای در دور دست ها تبدیل خواهد شد.

شاید اگر کانون هواداران پارس جم و اطرافیان باشگاه اجازه می دادند رسانه ها، نقدهای شان را مطرح و مطالبه گری کنند این فاجعه فوتبالی هم رخ نمی داد اما هر بار که نقدی مطرح شد به بهانه شرایط بحرانی پارس، به رسانه ها حمله شد و امروز نتایج این حمایت های کور را شاهد هستیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.