• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

در روز رای اعتماد، داد مردم استان بوشهر را از وزیر نفت بستانید

  • کد خبر : 14199
  • 24 مرداد 1400 - 10:52
حسن رمضانی: نمایندگان استان بوشهر،در روز رای اعتماد به وزیر نفت صدای مردم و جوانان باشند و مظلومیت استان را فریاد بزنند.

حسن رمضانی

نمایندگان استان بوشهر،در روز رای اعتماد به وزیر نفت صدای مردم و جوانان باشند و مظلومیت استان را فریاد بزنند.

 در حالی کابینه دولت سیزدهم با ارسال اسامی وزراء به مجلس در حال شکل گیری است که این بار نیز به مدیران شایسته بوشهری برای حضور در قامت یک وزیر اعتماد نشد.

استانی که به لحاظ درآمدی و نقش آفرینی در اقتصاد ملی، دومین استان برتر کشور محسوب می شود‌ متاسفانه دولت های گذشته برای رفع مشکلات اساسی مردمانش،در بودجه ها به سادگی از جایگاه این استان مهم چشم پوشی کرده اند و بجای تلاش در جهت رفع محرومیت ها، تنها برای کاستن از بار روانی وحقارت بار واژه استان محروم، این واژه را با بذل و عنایت خود به استان کم برخوردار تغییر داده اند.

 تداوم این تبعیض ها و نرسیدن صدای مردم به گوش دولت مردان سبب شده است تا باور مردم این استان به یقین تبدیل شود که تنها راه علاج کار، حضور و ورود یک هم استانی در هیات دولت و در راس یک وزارتخانه است ولاغیر.

چرا که مردم استان بوشهر در دولت های گذشته رد پای وزرایی را دیده اند که برای برخورداری و تامین منافع زادگاه و استانشان، به تقسیمات کشوری چنگ زده و مدت ها با دنبال کردن پروژه جدایی عسلویه از استان بوشهر با روح و روان مردم بازی کرده اند و یا دیده اند که چطور وزیری می تواند خارج از وظایف وزارتخانه متبوع خود به صرف حضور و اعمال نفوذ در هیات دولت ،سایر وزراء و سازمان ها را متقاعد سازد تا بدون انجام کار کارشناسی بخش هایی از درآمد عوارض آلایندگی استانی را به نفع مردم دیگر مناطق در خطر مصادره قرار دهند و یا اینکه دیده اند یک وزیر می تواند برای بهره مندی مردم زادگاهش، بدون توجه به درصد و شمار بیکاران استان بوشهر،شعاع نفوذ حوزه پارس جنوبی را کیلومتری تعریف نماید.

 در این سال ها ترس از تداوم این دیدن ها و ندیدن های ناصواب در رویکرد وزیران مهمترین وزارتخانه هاست که مردم استان بوشهر را نگران بی سهمی در کابینه دولت ها نموده است.

وزارتخانه نفت شاه کلید رفع مشکلات استان بوشهر

بوشهر به عنوان پایگاه مهم اقتصادی – انرژی ایران نسبت به ثروت و غنای درآمدی خود، در دهه های گذشته مورد بی مهری های عمیقی در حوزهای مختلف به ویژه تکمیل و توسعه زیر ساخت های عمرانی قرار گرفته است.
توجه بیش از حد سیاست گذاران به ویژه مسئولان نفت به توسعه فازهای پارس جنوبی سبب غفلت و ناهمگنی در روند توسعه استان بوشهر همگام با توسعه در بخش های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی شده است.
برآورده ساختن نیاز های محیط پیرامونی توسط وزارت نفت یکی از مهمترین انتظارات مردم و مسئولان استان بوشهر از این وزارتخانه است.
بنابراین وزیر نفت دولت جدید می بایست با ارائه برنامه های عملی به طور صادقانه و متعهدانه پاسخگوی نیازهای مهم و منطقی مردم این استان در زمان تصدی گری خود در این وزارتخانه باشد.

 سابقه وزیر پیشنهادی نفت و تردید در برنامه های ارائه شده در حوزه مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی 

مهندس اوجی از عملکرد قابل قبولی در صنعت نفت در قبال مردم استان بوشهر برخوردار نیست. پیشینه ی مخالفت و مقابله ایشان در زمان معاونت وزیری خود در شرکت ملی گاز ایران با نیروهای بومی استان بوشهر هنوز در اذهان باقیست.

زمانی که اوجی در اردیبهشت ۹۰ با ارسال نامه ای به وزیر نفت به مخالفت و مقابله با مصوبه ۵۰ درصدی هیئت دولت برای اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر پرداخت و آنرا مغایر با شایسته گزینی دانست. در حالی که استان بوشهر در تمامی زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی صاحب دانش آموختگان لایق و کاردان بوده و هست.

 همچنین در مسایل زیست محیطی شرکت های زیر مجموعه ی مدیریتی ایشان دستاورد قابل ملاحظه ای در جهت کاهش و رفع دغدغه های زیست محیطی مردم مناطق متاثر از فعالیت صنایع گاز نداشته است.

به طور مثال شرکت پالایشگاه گاز فجر جم در زمان مدیر عاملی مهندس اوجی در شرکت ملی گاز ایران با انتقال خط گاز از عسلویه به فجر جم که بیش از ۳۰ سال از فعالیت آن شرکت گذشته، با افزایش تولید ۱۲۰ میلیون متر مکعبی گاز، رکورد تازه ای در این شرکت ثبت می نماید در حالی که فاقد تصفیه خانه صنعتی است و توانایی لازم برای رعایت استانداردها و الزامات زیست محیطی وجود نداشت که به اعتراف مدیران وقت شرکت،شاهد رهاسازی پساب های در بستر رودخانه و فاجعه های زیست محیطی در در مناطق همجوار و پایین دست پالایشگاه بودیم.

نمایندگان استان بدون تعارف با وزیر پیشنهادی نفت مشکلات و مطالبات مردم را فریاد بزنند

مردم استان بوشهر از نمایندگان خود انتظار دارند در کمیسیون انرژی برنامه های پیشنهادی وزیر نفت را خاصه در حوزه مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی مورد چکش کاری قرار داده و دلخوش به تکرار وعده های عملی نشده وزرای قبلی نفت نباشند.

همچنین در روز رای اعتماد به وزیر نفت در صحن علنی مجلس متقاضی بهره گیری از تریبون صحن باشند، حتی شده به عنوان نماینده مخالف در پوشش موافق به تفسیر برنامه های وزیر و تشریح خواسته ها و انتظارات مردم استان بوشهر پرداخته و مظلومیت استان را به گوش رئیس جمهور،وزراء، نمایندگان مجلس و ملت ایران برسانند.

 شما مسئوولید در روزی که وزیر نفت با ارائه برنامه های خود، مفتخرانه و امیدوارانه از توسعه زیر ساخت های فاز ها و بهره برداری از میادین پارس جنوبی صحبت می نماید، شما نیز شجاعانه و مطالبه گرانه نا کافی بودن توسعه زیر ساخت های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی در این منطقه و استان را فریاد بزنید.
چرا که فردا داد شما را حتی اگر رئیس جمهور آیت الله رئیسی باشد به وزیر نفت حواله خواهند داد.

 به ایشان بگویید که عدم اشتغال نیروهای متخصص بومی به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که دامان جوانان مناطق پیرامونی پارس جنوبی را گرفته است.
بگویید که شرکت های خصوصی نفت و گاز و پتروشیمی با خصوصی شدن حق اشتغال سازی خصوصی برای نزدیکان خودشان ندارند.

 به وزیر نفت بگویید که اشتغال در شرکت های خصوصی به شکل ویژه خصوصی شده است و بیکاری جوانان فارغ تحصیل این حوزه در مرحله ایجاد بحران و آسیب های عمیق اجتماعی است.

 به وزیر نفت یادآور شوید که اعتماد ایشان به مدیران شایسته بومی در پست های کلیدی وزارت خانه اعتماد عمومی مردم به دنبال داشته و باعث همراهی بهتر و بیشتر آنها با سیاست های راهبردی وزارتخانه در منطقه خواهد شد.

 به وزیر بگویید برنامه های وزارتخانه شما در راستای صیانت از محیط زیست و رفع آلودگی عسلویه به سرنوشت بی عمل و اقدام کمیته ملی رفع آلودگی عسلویه در دولت روحانی دچار نشود .

 خلاصه کلام به اوجی بگوئید با عمل جهادگونه ی خود، جوانان استان بوشهر و مردم نجیب عسلویه را به دولت رئیسی امیدوار سازید.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.