• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6

دستگیری عامل کلاهبرداری از طریق سایت دیوار در بوشهر

  • کد خبر : 14037
  • 15 تیر 1400 - 11:40
رئیس پلیس فتا استان بوشهر : قبل از رؤیت و تحویل کالا و اجناس مورد معامله در فضای مجازی، از پرداخت هر وجهی تحت عناوین بیعانه و پیش‌پرداخت خودداری کنید..

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: عامل کلاهبرداری از طریق سایت دیوار به مبلغ صد و سی میلیون ریال که قرار بود گوشی را واگذار کند، دستگیر شد.

به گزارش آوای بوشهر به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ مهدی قاسمی گفت: در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر خرید از طریق سایت دیوار به مبلغ سیزده میلیون تومان برای خرید یک گوشی به این پلیس مراجعه و درخواست رسیدگی کرد و موضوع نیز در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های اولیه، مشخص گردید که شاکی برای خرید یک دستگاه گوشی به سایت دیوار مراجعه و پس از واریز پول مبلغی به عنوان بیعانه و به طور اینترنتی را پرداخت نموده است؛ و از زمان تحویل دستگاه نیز مدت زیادی گذشته در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا از طریق مبادی مربوطه، مشخص گردید مبلغ واریزشده به شماره حسابی که متعلق به شخصی با هویت معلوم با آدرس مشخص است.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: در ادامه بررسی‌های صورت گرفته ماموران پلیس فتا برای دستگیری و توضیح در خصوص پاره ای از موضوعات با هماهنگی مقام قضایی به آدرس بدست آمده از متهم  مراجعه کردند که در تحقیقات میدانی مشخص شد آدرس وی صحت نداشته ، در نهایت  با هماهنگی مقام قضایی متهم مورد شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم ابتدا قصد کتمان حقیقت را داشت اما پس از مشاهده اسناد و مدارک موجود در پرونده به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت که قصدش از انجام این کار بزرگ نشان دادن خود نزد دوستانش بوده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شهروندان درخواست کرد: قبل از رؤیت و تحویل کالا و اجناس مورد معامله در فضای مجازی، از پرداخت هر وجهی تحت عناوین بیعانه و پیش‌پرداخت خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا ضمن بیان اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایتwww.cyberpolice.ir  مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.