• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
9
ماجرای انشعاب غیرمجاز شرکت بزرگ اتوبوسرانی در جم چه بود؟+فیلم

رئیس آبفا: انشعاب غیرقانونی و عامل شرایط بد آبی چاهه بود/بهبود شرایط آب روستا با قطع انشعاب/ بررسی علل و عوامل در دستور کار/ رفتار نماینده حقوقی شرکت شتابزده بود

  • کد خبر : 13897
  • 28 اسفند 1399 - 23:39
انشعاب آب غیرقانونی که از خط انتقال آب اصلی روستای چاهه شهرستان جم گرفته شده و به مجتمع تعمیرگاهی شرکت ایمن سفر ایرانیان وصل می شد کشف و قطع شد. با قطع این انشعاب، مشکل کم آبی روستای چاهه رفع شد.

آوای بوشهر؛ روز چهارشنبه خبر و تصاویری در فضای مجازی و رسانه های محلی شهرستان جم منتشر شد که نشان می داد برخی مردم و اهالی روستای چاهه این شهرستان، به علت آنچه “کشف انشعاب آب غیرمجاز از خط انتقال این روستا توسط شرکت بزرگ اتوبوسرانی ایمن سفر ایرانیان” گفته شده در محل مجتمع اقامتی تعمیرگاهی این شرکت تجمع کرده و در حال بحث تند با نماینده حقوقی این شرکت که از اعضای شورای شهر جم است می باشند.

به گزارش آوای بوشهر؛ انتشار خبر این ماجرا توسط رسانه های محلی که با چاشنی انتقاد از رفتار چمران رفیعی پور نماینده حقوقی این شرکت همراه بود بازخوردهایی را هم در فضای مجازی به همراه داشت.

در برخی متن های منتشره، ادعایی مطرح شده بود که نماینده حقوقی شرکت ایمن سفر ایرانیان ۳۵ دقیقه، مردم، اعضای شورای روستای چاهه و عوامل اداره آبفا شهرستان جم را در شرکت محبوس ساخته و به درگیری فیزیکی و جدال لفظی با مردم پرداخته است موضوعی که ساعاتی بعد توسط چمران رفیعی پور تکذیب شد.

عضو حقوقدان شورای شهر جم در متنی که در فضای مجازی منتشر کرد با تکذیب اتهامات معترضان مدعی شد که نماینده حقوقی شرکت آبفا بدون حکم قضایی وارد ملک موکلش علیرضا رفیعی( مدیر عامل شرکت ایمن سفر ایرانیان) شده و قصد منتشر کنندگان خبر، تخریب خود وی بوده تا جلوی شکایت از نماینده حقوقی آبفا به دلیل ورود به عنف را بگیرند!

کلیپ منتشر شده از کشف انشعاب آب غیرقانونی شرکت ایمن سفر ایرانیان

خبرنگار آوای بوشهر امروز در گفتگو با علی مهرورز رئیس اداره آبفا شهرستان جم از چرایی و چگونگی ماجرا پرسید. مهرورز در پاسخ به آوای بوشهر با تاکید بر غیر قانونی بودن انشعاب شرکت ایمن سفر ایرانیان گفت: وضعیت آب روستای چاهه در شرایط مطلوبی نیست و بارها مردم و اهالی این روستا از شرایط کم آبی گلایه داشته اند.

مهرورز با بیان اینکه کشف این لوله توسط شخص خودم انجام شد تصریح کرد: با توجه به بحران کم آبی روستای چاهه، دستور دادم عوامل حقوقی اداره آبفا وضعیت این خط انتقال را مشخص کنند که پرسنل آبفا با دنبال کردن خط انتقال غیرقانونی به مجتمع ایمن سفر ایرانیان رسیدند.

وی افزود: با بررسی میدانی انجام شده در محل خط انتقال اصلی آب روستای چاهه، متاسفانه لوله ای ۴۰ متری کشف شد که از این خط به صورت غیرقانونی گرفته و به مجتمع انتقال داده شده بود.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان جم اضافه کرد: به محض اطلاع از موضوع، با همراهی نیروی انتظامی مراجعه کردیم و پس از صورتجلسه، دستور قطع خط غیر قانونی صادر و اجرایی شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این خط انتقال غیر قانونی تاثیری بر وضعیت آب روستای چاهه داشته یا خیر؟ اظهار داشت: متاسفانه دلیل اصلی کاهش آب ورودی روستا استفاده از این خط انتقال غیرقانونی بوده که پس از قطع انشعاب، شرایط آب روستای چاهه بهبود یافت.

علی مهرورز خاطرنشان کرد: این انشعاب غیرقانونی قبل از محل کلرزنی آب روستای چاهه انجام شده بود به همین دلیل امکان کشف انشعاب غیر مجاز با کلرسنجی وجود نداشت و نهایتا از طریق بررسی میدانی، این تخلف کشف شد.

وی در خصوص حواشی پیش آمده و درگیری های رخ داده هم گفت: به پرسنل اداره آبفا توهینی نشده بود اما به نظر می رسد در واکنش و سخنان نماینده حقوقی شرکت ایمن سفر ایرانیان شتابزدگی وجود داشت که حاشیه هایی را ایجاد کرد.

مهرورز با تاکید بر اینکه این انشعاب در سامانه آبفا تعریف نشده و قطعا غیرمجاز است تصریح کرد: اینکه گرفتن انشعاب آب غیرقانونی توسط شرکت ایمن سفر ایرانیان با اجازه یا هماهنگی عوامل اداره آبفا یا احیانا مدیران سابق انجام شده در حال بررسی هستیم و از شرکت ایمن سفر ایرانیان هم خواستیم اگر مدرک یا سندی دال بر اخذ مجوز از اداره آبفا یا شخص دیگری دارند ارائه کنند.

رئیس اداره آبفا شهرستان جم در پاسخ به سوال آوای بوشهر در خصوص مجازات احتمالی شرکت ایمن سفر ایرانیان هم گفت: حسب قانون برای انشعاب غیرمجاز آب، جرایمی برای متخلفین در نظر گرفته شده که باید پرداخت شود و در صورت امتناع از پرداخت، موضوع به مرجع قضایی برای صدور حکم، ارجاع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.