• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

رئیس بهزیستی جم اعضاء بدن فرزند مرگ مغزی اش را اهداء نمود

  • کد خبر : 1984
  • 18 دی 1391 - 4:30

 

به گزارش خبرنگار آوای جم؛ خانواده‌ی داغدار جمی در اقدامی انسان دوستانه و خداپسندانه با اهداء اعضاء بدن فرزند مرگ مغزی‌شان موافقت کرده و به چند انسان دیگر حیاتی دوباره بخشیدند.

پس از آنکه پزشکان، مرگ مغزی محمد شجاعی (حسینی) نوجوان ۱۵ ساله‌ی جمی که ۱۱ روز پیش در سانحه‌ای رانندگی آسیب دیده بود را اعلام کردند، خانواده‌ی داغدار این نوجوان با اهداء اعضاء بدن فرزندشان برای پیوند به افراد نیازمند موافقت کردند.

یکی از نزدیکان این خانواده در گفتگو با خبرنگار ما در این باره گفت: محمد، صبح دیروز (یکشنبه) بعد از حدود ۱۰ روز مراقبت پزشکی دچار مرگ مغزی شد و دیگر امیدی به بازگشت او نبود که از سوی پزشکان، موضوع اهداء اعضاء بدن او به خانواده‌اش پیشنهاد شد.

وی افزود: این خانواده نیز علی‌رغم شرایط روحی بسیار نامناسب، در اقدامی خداپسندانه با این عمل موافقت کرده و مسئولین بخش پیوند اعضاء بیمارستان نمازی شیراز اختیار یافتند تا هر یک از اعضاء بدن این نوجوان مرگ مغزی که مورد نیاز و قابل پیوند است را از بدن او خارج کنند.

گفتنی است این خانواده هیچ محدودیتی برای کادر پزشکی قائل نشده و از این رو همه‌ی اعضاء مورد نیاز مانند قلب، قرنیه‌ها، کلیه‌ها، ریه، معده، روده، کبد و… با موفقیت از بدن خارج شد. قلب و کلیه‌ی این نوجوان عصر امروز به دو نیازمند پیوند زده و به آنان حیاتی دوباره بخشید. سایر اعضاء، نیز به زودی پیوند زده خواهد شد.

شایان ذکر است محمد شجاعی(حسینی) که اعضاء بدنش زندگی دوباره‌ای به چندین انسان بخشید، فرزند خسرو حسینی رئیس اداره بهزیستی شهرستان جم است. این خانواده برای اهداء اعضاء بدن فرزندشان هیچ درخواست مالی نداشته و هدفشان را رضای خدا اعلام کردند.

لازم به ذکر است که تشییع جنازه این مرحوم امروز (دوشنبه) ساعت ۱۵ از میدان امام حسین(ع) شهر جم برگزار می‌شود./چگاسه

 

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1984

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.