• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

راه‌اندازی فرستنده ۱۸ شبکه تلویزیونی در دیر و کنگان و جم

  • کد خبر : 2064
  • 11 بهمن 1391 - 11:49

به گزارش خبرنگار آوای جم ، یکی از مشکلاتی که همواره مردم در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با آن مواجه بوده‌اند، وضعیت نامطلوب دریافت شبکه‌های صدا و سیمای استان بوشهر در این شهرستان‌ها است و تقاضاهای مردمی بسیار زیادی برای بهبود وضعیت دریافت این کانال‌ها صورت گرفته بود.

 

در بسیاری مواقع و به‌ویژه در فصل تابستان و با توجه به مرزی بودن شهرستان‌های یاد‌ شده، سیگنال تلویزیون‌های کشورهای عربی بر روی شبکه‌های داخلی تاثیر گذاشته و باعث ضعف بیشتر برای دریافت این کانال‌ها می‌شود.

 

همین امر سبب شده بود تا بسیاری از مردم نتوانند از طریق آنتن‌های معمولی سیگنال‌های داخلی را دریافت کنند و به ناچار یا از این کانال‌ها استفاده نکنند و یا برای استفاده از این کانال‌ها، آنها را از طریق رسیور ماهواره‌ای دریافت کنند.

با تلاش‌های صورت گرفته قرار است فرستنده‌های دیجال در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر نصب شود تا مردم این شهرستان ها بتوانند از این طریق کانال‌های داخلی رادیویی و تلویزیونی را به صورت دیجیتال دریافت کنند.

 

خرید تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی فرستنده دیجیتال

حجت الاسلام موسی احمدی در ارتباط دیجیتال کردن شبکه های تلویزیونی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، به خبرنگار مهر گفت: با پیگیری‌هایی که مجدا و مجددا صورت گرفت و همچنین تلاش‌هایی که مسئولان صدا و سیمای استان بوشهر انجام دادند، امکانات مورد نیاز خریداری شده است.

وی اظهار داشت: طبق آخرین خبر این امکانات در محل مستقر شده و متخصصین مشغول نصب و راه اندازی آن هستند و به زودی شاهد راه اندازی ۱۸ شبکه سراسری کشور در شهرستان‌های دیر، کنگان و جم خواهیم بود.

نماینده مردم حوزه جنوب استان بوشهر یادآور شد: با این اتفاق مثبت، مردم شهرستان‌های جم، کنگان و دیر قادر خواهند بود تا از طریق گیرنده های تلویزیونی خود از ۱۸ شبکه داخلی به راحتی استفاده کنند.

راه‌اندازی دو فرستنده دیجیتال برای دیر و کنگان

مدیر کل صدا و سیمای استان بوشهر نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: دو فرستنده دیجیتال برای دیر و کنگان پیش بینی شده که در حال حاضر در مرحله راه‌اندازی است.

 

لاوی اضافه کرد: پس از اتمام کار راه اندازی فرستنده دیجیتال، مردم می توانند با تهیه دستگاهی بنام ست آپ باکس تمام این ۱۸ شبکه را از طریق آنتن ساده خانگی دریافت کنند و نیازی به دیش و…نیست.

وی ادامه داد: این کار در راستای پوشش بهتر تلویزیونی در منطقه جنوب استان بوشهر و جلب رضایت عمومی به انجام می رسد.

مدیر کل صدا و سیمای استان خاطرنشان کرد: بودجه این کار از محل اعتبارات مصوب در سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان است.

منبع مهر

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2064

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.