• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

رسانه ها از گفتگو فرار نکنند!/ مردم باید عملکرد نماینده را قضاوت کنند

  • کد خبر : 15641
  • 28 اردیبهشت 1402 - 0:58
روزهای گذشته برخی رسانه های جنوب استان بوشهر با تیترهای گل درشت، نوشتند که رسانه ها، جلسات موسی احمدی نماینده جنوب استان بوشهر را تحریم کرده اند.

این خبرها، بعد از این منتشر شد که نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه نشست هایی را با رسانه های شهرستان های حوزه انتخابیه برگزار کرده است تا در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد خود در ۳ ساله ی نمایندگی بپردازد و پاسخگوی نقد و نظرات نمایندگان رسانه باشد.
انتشار برخی خبرها از عدم استقبال رسانه ها از جلسات رسانه ای نماینده مجلس، البته راستی آزمایی نشده و برخی معتقدند آنچه مطرح شده نگاه همه ی رسانه های جنوب استان نیست و فقط برخی رسانه ها، به دلایلی ترجیح داده اند در نشست ها شرکت نکنند و اعتراض خود را بدین طریق به عملکرد نماینده جنوب استان نشان دهند.

اما واقعیت این است که رسالت رسانه، نمایندگی افکار عمومی و منعکس کننده نگاه وکیل و موکل است و اگر خبر عدم استقبال از نشست های نماینده صحت داشته باشد نه نشان ضعف نماینده که نشان از عدم باور رسانه به فضای گفتگو و نقد مصلحانه است.

پر واضح است که اگر شیخ موسی احمدی عملکرد غیر قابل دفاعی داشته، هم اوست که باید از رویارویی با افکار عمومی هراس داشته باشد نه اینکه رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی از گفتگو بپرهیزد.

وظیفه رسانه، گفتگو و نقد، با هر مقامی و در هر سطحی است و قهر با نشست و گفتگو، قطعا کارویژه ی رسانه ها نیست.

نماینده جنوب استان، نه سراپا خوبی است و نه سراسر ضعف و ناکارآمدی و این مردم هستند که باید از دل گفتگوهای منتشره، به قضاوت عملکرد شیخ موسی احمدی بنشینند و برای عدم اعتماد یا اعتماد دوباره تصمیم بگیرند.

گفتگو و نقد، ضرورت انکار ناپذیر جامعه است و نخبگان رسانه ای باید از هر فضایی که مبتنی بر گفتگوست استقبال کنند و از رفتارهای غیر حرفه ای چون تحریم گفتگو، بپرهیزند./آوای بوشهر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.