• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

رشد۹۲ درصدی بارندگی در جم نسبت به مدت مشابه پارسال

  • کد خبر : 1855
  • 06 آذر 1391 - 6:08

 

مدیرکل بحران استانداری بوشهر با بیان اینکه وقوع سیل در استان بوشهر نداشتیم، گفت: متوسط بارندگی در استان بوشهر تا پایان روز پنجم آذر نسبت به دوره بلند مدت سنوات گذشته ۲۹۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار آوای جم؛ هادی مقصودی اظهار داشت: میزان بارندگی در شهر بوشهر تا پایان روز پنجم آذرماه نیز در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته از ۳۴٫۷ میلی‌متر به ۱۰۷٫۸ میلی‌متر رسیده و افزایش ۲۱۱ درصدی داشته است.

وی افزود: گناوه، جزیره خارگ، برازجان و بوشهر به ترتیب بیشترین متوسط بارندگی را در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته داشتند.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر تصریح کرد: امسال میزان متوسط بارندگی در دیر ۶۲ میلی‌متر با ۱۷۲ درصد افزایش، جم ۴۵٫۳ میلی‌متر با ۹۲ درصد، دیلم ۹۲٫۳ میلی‌متر و ۲۲۶ درصد افزایش، برازجان ۱۱۵٫۲ میلی‌متر با ۳۳۲ درصد افزایش بوده است.

مقصودی ادامه داد: همچنین میزان متوسط بارندگی در اهرم ۴۱ میلی‌متر با ۸۲ درصد افزایش، گناوه ۱۲۹٫۵ میلی‌متر با ۲۹۷ درصد افزایش، ریگ ۱۱۰٫۵ با ۲۷۲ درصد افزایش، کنگان ۷۰ میلی‌متر با ۱۹۷ درصد و عسلویه نیز با ۲۷٫۹ میلی‌متر و ۷۹ درصد افزایش نسبت به متوسط بارندگی در دوره بلند مدت سنوات قبل بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع متوسط بارش در استان بوشهر در سال جاری ۸۰ میلی‌متر و در دوره بلند مدت سنوات قبل ۲۷ میلی‌متر بوده که این امر افزایش ۲۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر در ادامه گفت: با وجود گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها اعلام شده که در استان بوشهر سیل آمده، اما این طور نیست و سیلی در استان به وقوع نپیوسته است.

مقصودی گفت: در شهرهای بوشهر، برازجان، دیر و کنگان آبگرفتگی معابر که منجر به ورود آب در منازل شده باشد داشتیم، اما سیل نبوده است.

وی بیان کرد: در شب تاسوعا قطع برق در برخی نقاط داشتیم که بلافاصله تیم‌های امدادی وارد عمل شده و مشکل را حل کردند.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: هم اکنون نیز تیم‌های امدادی مدیریت بحران استان در تمام شهرها در حال آماده باش هستند ضمن اینکه مدیریت بحران در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است و ایشان نیز به خوبی این موضوع را مدیریت می‌کنند.

مقصودی گفت: گروه‌های امدادی نیز برای تخلیه آب در معابری که موجب آبگرفتگی شده بوده تشکیل شده و عملیات‌های موفقیت آمیزی نیز تاکنون داشته‌اند.

در چند روز اخیر بارندگی در سراسر استان بوشهر موجب خوشحالی مردم شده و هم اکنون نیز هوای مرکز استان ابری است.منبع: روابط عمومی استانداری بوشهر

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1855

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.