• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6

روستای ۱۷ هزار نفری “شیرنو” استان بوشهر چشم انتظار شهر شدن

  • کد خبر : 15240
  • 27 آذر 1401 - 13:11
رئیس شورای بخش سیراف گفت: مردم روستای 17 هزار نفری "شیرنو" شهرستان کنگان استان بوشهر سال ها است چشم انتظار تحقق وعده تبدیل شدن این روستا به شهر هستند و اهالی روستا امیدوارند در این دولت رقم بخور

ابراهیم بهمنی در گفت و گو با خبرنگار آوای بوشهر، اظهار داشت: بندر “شیرنو” در استان بوشهر به عنوان بزرگترین روستای جنوب کشور با جمعیتی بیش از ۱۷ هزار نفر پتانسیل های لازم برای شهر شدن را دارد که به طور جد پیگیر این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: در حالی که بر اساس آخرین اصلاحیه قانون تقسیمات کشوری حداقل جمعیت یک روستا برای تبدیل شدن به شهر ۳۵۰۰ نفر اعلام شده که این روستا بیش از ۱۷ هزار نفر جمعیت دارد و تاکنون به رغم وعده های فراوان از مزیت شهر شدن محروم است و  توسط دهیاری اداره می شود.

بهمنی عنوان کرد: عدم رسیدگی به مشکلات فراوان در حوزه های مختلف “شیرنو” به دلیل وسعت و جمعیت این روستا توسط دهیاری باعث بروز عقب ماندگی هایی در حوزه های مختلف از جمله زیر ساخت های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی  شده است.

رئیس شورای بخش سیراف تبدیل شدن این روستا به شهر را از خواسته های دیرینه مردم روستای “شیرنو” دانست و افزود: به رغم وعده های چندین ساله برخی از مسئولان در دوران انتخابات، اما مردم شیرنو همچنان چشم انتظار تحقق این مطالبه خود هستند.

وی تصریح کرد: عدم سرعت بخشی به کارهای اداری تبدیل شیرنو به شهر موجب بیشتر شدن مشکلات می شود و اگر رسیدگی طولانی تر شود، قطعا در این وضعیت اقتصادی مشکلات قابل حل نخواهند بود.

بهمنی اضافه کرد: تراکم جمعیت “شیرنو” نسبت به شهرهای جدید بیشتر است. این روستا بیش از ۲۰ سال است که به واسطه قرار گرفتن در جوار تاسیسات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی میزبان کارکنان صنعت نفت و گاز است و بیشتر مهمانسراها، هتل ها و استراحتگاه های کارکنان این حوزه را در دل خود جای داده است.

رئیس شورای بخش سیراف بیان کرد: بندر “شیرینو” در شرایطی هنوز با مدل روستایی اداره می شود که افزایش جمعیت در آن سبب شده تا از نظر زیر ساختی و عمرانی و حتی اعتبارات کشوری بتواند مستقل و توانمند در امور خود تصمیم گیری کند.

وی گفت: این روستا سال ها است که با مشکلات کوناگون از جمله پسماندهای صنعتی و شهری، ساخت و سازهای غیرمجاز، نداشتن ماشین آلات خدمات رسان، نبود تاکسی برای تردد به مرکز استان و فقدان داروخانه و درمانگاه شبانه روزی روبه رو است.

بهمنی ادامه داد: نیاز است صنعت نفت و گاز در قالب مسئولیت های اجتماعی به زیر ساخت های این روستا کمک های قابل توجهی کنند. هرچند این کمک ها در گذشته به صورت قطره چکانی بوده و موجب نارضایتی اهالی این روستا شده است.

رئیس شورای بخش سیراف افزود: در بعد فرهنگی نیز انتظار می رود صنعت پتروشیمی، نفت و گاز در قالب مسئولیت های اجتماعی با دستگاه های اجرایی دولت در ساخت یک فرهنگسرای مجهز در این روستا اقدام کنند. البته در سال های گذشته در این باره مکاتبه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد شهرستان کنگان و شورای راهبردی پتروشیمی منطقه انجام شد که تاکنون بی نتیجه مانده اس

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.