• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6

روغن بخر عسل ببر!

  • کد خبر : 13351
  • 23 آبان 1399 - 19:47
این روزها شاهد اتفاق های کم نظیری در بازار هستیم و مردم برای خرید روغن نباتی در برخی فروشگاه ها باید کالاهای دیگری مانند کنسرو ماهی تن و رب گوجه فرنگی را نیز خریداری کنند.

این روزها شاهد اتفاق های کم نظیری در بازار هستیم و مردم برای خرید روغن نباتی در برخی فروشگاه ها باید کالاهای دیگری مانند کنسرو ماهی تن و رب گوجه فرنگی را نیز خریداری کنند.

به گزارش آوای بوشهر؛ در هفته های اخیر به دلیل عدم ترخیص روغن های خام  مانده در گمرک،  بازار با کمبود روغن نباتی مواجه شد که این امر زمینه بروز چنین تخلفاتی را فراهم کرد .

مغازه ها: به ما هم اینطور می فروشند!

برای پیگیری این موضوع به سراغ خرده فروشی های سطح شهر رفتیم و دلیل آن را جویا شدیم و چنین پاسخی شنیده شد که شرکت های توزیع کننده روغن نباتی نیز خود برای فروش روغن به ما چنین درخواستی دارند بنابراین ما نیز مجبور به اینکار هستیم.

کارخانه های تولید کننده روغن نباتی: تکذیب میکنیم

بیرشک، دبیر انجمن روغن نباتی در  واکنش به فروش اجباری برخی کالاها نظیر کنسرو ماهی تن و رب گوجه فرنگی برای خرید روغن نباتی در برخی از فروشگاه ها گفت: فروش اجباری این محصولات توسط کارخانه های تولید کننده روغن نباتی به شدت تکذیب می شود و دلیل این امر را باید جای دیگری  جستجو کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که بخش زیادی از تولید روغن نباتی در کارخانه هایی تولید می شود که تنها تولید کننده روغن نباتی هستند و محصول دیگری برای عرضه ندارند.

سازمان حمایت ورود کند

دبیر انجمن روغن نباتی ادامه داد: احتمال می دهم که با توجه به داغ بودن موضوع فروش روغن نباتی این اتفاق در بخش فروش رخ می دهد و لازم است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای جلوگیری از این امر ورود کند.

وی تاکید کرد: این امر ربطی به کارخانه های تولید کننده روغن نباتی ندارد و باید دلیل آن را در جاهای دیگری پیدا کرد.

تعزیرات: اتاق اصناف و وزارت صمت بازرسی کنند و تشکل پرونده دهند

 اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع بالا دستی نیز به این موضوع واکنش نشان داد اما او نیز به نحوی توپ را در زمین دستگاه های دیگر انداخت و اظهار داشت: بازرسی های  و نظارت ها باید توسط اتاق اصناف و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های انجام شود.

وی افزود:سازمان تعزیرات حکومتی مرجع دادرسی است و تخلفات صورت گرفته بعد از تشکیل پرونده توسط دستگاه های یاد شده در تعزیرات به آن رسیدگی می شود.

وی در این ارتباط اظهار کرد: اگر فردی اقدام به فروش اجباری کالا یا کالاهای دیگری در کنار کالاهای درخواستی خریدار کنند ضمن پس گرفتن کالا ۵ برابر  قیمت آن جریمه می شوند.

مردم شکایت و گزارش کنند!

معاون سازمان تعزیرات حکومتی افزود: افراد در صورت مشاهده این امر با مراجعه به سامانه ۱۳۵ گزارش و شکایت خود را ارائه دهند.

بنابر این گزارش اتاق های اصناف ایران و استانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان های استانی این وزارتخانه نیز حتما توجیهات مشابهی در این باره دارند اما این مصرف کننده است که بعد از تحمل کمبود روغن نباتی در بازار، حالا که این محصول به بازار آمده نیز باید با چنین برخوردهایی مواجه شود.

گفتنی است که بازار روغن نباتی هنوز با کمبودهایی در بخش روغن های نیمه جامد حلبی و سرخ کردنی که منشا پالم دارد، مواجه است زیرا هنوز محموله های آن از گمرک ترخیص نشده اند.
منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.