• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1

رونمایی از کتاب «تصویربرداری تشخیصی – رادیولوژی و طب هسته‌ای»

  • کد خبر : 15803
  • 08 خرداد 1402 - 14:35
پروفسور مجید اسدی رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر درباره اهمیّت این کتاب بین‌المللی پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: این اثر ارزنده علمی شامل ۳۲٫ فصل و حدود ۹۰۰ صفحه و حاوی بیش از ۶۰۰ تصویر رنگی است و در این کتاب تمام مباحث مربوط به روش‌های تصویربرداری پیشرفته و حتی استفاده از هوش مصنوعی در تصویربرداری را نیز در بر می‌گیرد.

به گزارش آوای بوشهر ، انتشارات وایلی که معروف‌ترین ناشر کتب پزشکی جهان است، کتاب Radiology‐Nuclear Medicine Diagnostic Imaging: A Correlative Approach (تصویربرداری تشخیصی – رادیولوژی و طب هسته‌ای) که پروفسور مجید اسدی به‌عنوان یکی از سه ادیتور اصلی کتاب است را به چاپ رساند، این کتاب در جلسه عمومی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران واحد جنوب رونمایی شد.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر درباره اهمیّت این کتاب بین‌المللی پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: این اثر ارزنده علمی شامل ۳۲٫ فصل و حدود ۹۰۰ صفحه و حاوی بیش از ۶۰۰ تصویر رنگی است و در این کتاب تمام مباحث مربوط به روش‌های تصویربرداری پیشرفته و حتی استفاده از هوش مصنوعی در تصویربرداری را نیز در بر می‌گیرد.

پروفسور مجید اسدی با اشاره به توانمندی‌های مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس اضافه کرد: این کتاب که مرجع رادیولوژی و پزشکی هسته‌ای است توسط تیم سه نفره‌ای شامل دو نفر از اساتید بخش رادیولوژی دانشگاه USC کالیفرنیا آمریکا و بنده با مشارکت ۱۵۰ متخصص مطرح و تراز اول این رشته در جهان به نگارش درآمده است و در سراسر جهان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: با استناد به نظرات و پیشنهادات متخصصان پزشکی جهان، استفاده از کتاب تصویربرداری تشخیصی – رادیولوژی و طب هسته‌ای که شامل آخرین روش‌های تصویربرداری، تصاویر بالینی و اطلاعات بیشتر درباره تشخیص و درمان بیماری‌ها است را به همه متخصصان پزشکی، دانشجویان پزشکی و کسانی که به تصویربرداری پزشکی علاقه‌مند هستند، توصیه می‌کنم.

پروفسور مجید اسدی از دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دارای مدارک تخصص در رشته طب هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی و فلوشیپ پت سی‌تی از دانشگاه استنفورد و هاروارد آمریکا است و تاکنون ۷ کتاب بین‌المللی و نیز بیش از ۳۰۰ مقاله بین‌المللی و داخلی را به چاپ رسانده است. این دانشمند پزشکی هسته‌ای بوشهری، استاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، عضو بورد شورای تصویربرداری انجمن پزشکی هسته‌ای و انجمن قلب هسته‌ای آمریکا و رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی زیر از مطالب علمی و به‌روز این کتاب استفاده کنند. 
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9781119603627

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.