• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12

ساحل عسلویه باید ساحل فرانسه شود آقای امام جمعه!

  • کد خبر : 14828
  • 10 دی 1400 - 21:28
شاید اگر با تاکید امام جمعه، توسعه همین ساحل بنود در دستور کار قرار گیرد و مدیریت شود نه یک دغدغه که دو دغدغه امام جمعه رفع شود: هم ناهنجاری ها و هم بیکاری جوانان عسلویه!

مصطفی ارجمند

حجت‌الاسلام مصطفی بدری امام جمعه موقت عسلویه برای چندمین بار طی سالیان اخیر از حضور گردشگران و تفریح مردم در ساحل عسلویه انتقاد کرده است.

به نوشته خبرگزاری مهر، وی در خطبه های جمعه این هفته عسلویه گفته: “ساحل بنود[عسلویه] را بروید ببینید؛ نمی‌دانیم اینجا شهرستان عسلویه است یا فرانسه؛ هرکس هر کاری انجام می‌دهد و کسی هم چیزی نمی‌گوید. تا این نهال کوچک به درختی تنومند تبدیل نشده باید آن را قطع کنید. مسئولین مربوطه کجا هستند و چرا اقدام نمی‌کنند؟ باید با قاطعیت و جدیت تمام برخورد کرد”

مرور چند نکته با امام جمعه محترم را ضروری می دانم:

اول: در هر محیطی ممکن است برخی الزامات قانونی یا اخلاقی رعایت نشود. قرار هم نیست بابت هر مشکلی(اگر وجود داشته باشد) به گونه ای بیان شود که انگار مصیبتی بزرگ بر کشور روا شده است. [پاسخ رهبر انقلاب به یکی از هنرمندان در مورد فسادهای میلیاردی کشور را ببینید]

دوم: ساحل بنود عسلویه علاوه بر جاذبه های بکر و زیبا، محل تصویربرداری بخش هایی از فیلم “محمد رسول الله” است که هر ساله جمع زیادی از علاقمندان برای تفرج یا تماشای بقایای لوکیشن فیلم به عسلویه مسافرت می کنند.

این ساحل زیبا با وجود ظرفیت بزرگی که دارد، فاقد امکانات رفاهی، آب، برق و حتی آنتن دهی تلفن همراه است که در صورت توجه مسئولان و حمایت از سرمایه گذاران می تواند به عنوان یکی از اماکن بزرگ توریستی کشور مطرح شود.

سوم: اصل این است که سواحل توسعه یابد تا به سواحلی در حد فرانسه و ترکیه و… برسیم که همین سواحل همپای نفت و گاز و پتروشیمی، خرج مملکت را تامین کنند. طبق یک آمار رسمی، درآمد گردشگری ترکیه از ۱ استان برابر ۲ برابر درآمد نفت ایران است.

فرع هم این است که اگر ناهنجاری ای وجود دارد با درایت و تدبیر و بدون مطالبه‌ی برخورد، مدیریت شود. اینکه هر بار از ناهنجاری ها بگوییم و حل نشود نشان از این دارد که احتمالا شیوه ورودمان به چنین مسائلی مشکل دارد و باید طرحی دیگر دراندازیم. [نتیجه سال ها گفتن و برخورد را در جامعه شاهدیم]

چهارم: طی سال های اخیر بارها در برخی خطابه های جمعه، از حضور مسافران و آنچه “ناهنجاری” نامیده شده انتقاد و خواهان برخورد مسئولان شده اند.

شاید اگر با تاکید امام جمعه، توسعه همین ساحل بنود در دستور کار قرار گیرد و مدیریت شود نه یک دغدغه که دو دغدغه امام جمعه رفع شود: هم ناهنجاری ها و هم بیکاری جوانان عسلویه!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.