• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

سهم شهرستان جم از کمکهای وزیر نفت چقدر است ؟

  • کد خبر : 1870
  • 11 آذر 1391 - 16:51

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،  مهندس نصوری در همایش سراسری پروژه های عمرانی، چالش ها و راه حل ها، با اشاره به مصوبات هیات دولت و سفر مقام معظم رهبری به منطقه یادآور شد: تا کنون ۱۰۳ میلیارد تومان از مصوبات سفر هیات دولت و ۷/۷ میلیارد تومان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری پرداخت شده است.پرداخت بیش از 100 میلیارد تومان به پروژه های مصوب سفر هیات دولت به بوشهر

وی با بیان اینکه بار اصلی سازندگی و اجرایی پروژه های عمرانی در استان بوشهر بر دوش پیمانکاران است، افزود: پیمانکاران بومی با تلاش خود، به رغم وضعیت کنونی جهانی و منطقه ای و بروز مشکلات متعدد، همت والایی برای توسعه این استان داشته اند که این مهم قابل تقدیر است.

نصوری با اشاره به اینکه منطقه ویژه پارس بزرگترین پروژه عمرانی کشور است گفت: اجرای کار عمرانی در مساحت ۴۶ هزار هکتار یک فرصت طلایی برای کسب تجربه پیمانکاران است.

 

نصوری با اشاره به توانمند سازی پیمانکاران در حوزه اشتغال و تمرکز بر نیروهای بومی تصریح کرد: پیمانکاران بومی باید انتقال سرمایه های خود به بانک های استان تلاش کنند تا علاوه بر رونق زیر ساخت های استان، بانک ها نیز بهتر بتوانند تسهیلات ارئه دهند؛ این نیز به نوبه خود موجب توسعه صنایع پایین دستی در استان می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این سازمان به نمایندگی از وزارت نفت در استان بوشهر تمام شرایط  را برای حضور فعال پیمانکاران فعال در حوزه های مختلف به ویژه پیمانکاران بومی استان بوشهر فراهم کرده است.

نصوری تصریح کرد: بستر سازی مناسب در منطقه ویژه پارس جهت تسهیل نمودن شرایط حضور مستمر و مداوم پیمانکاران بومی استان در پروژه های نفت و گاز در حال شکل گیری است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به ظرفیت های پیمانکاران بومی استان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر شاهد رشد و شکوفایی پیمانکاران در زمینه آب و برق و تاسیسات بوده ایم.

نصوری اظهار کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جهت توانمند سازی نیروهای بومی و با همکاری فنی و حرفه ای استان بوشهر، مبلغ شش میلیارد تومان را برای برگزاری دوره های آموزشی اختصاص داده است.

وی در پایان از آمادگی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای حضور پیمانکاران در پروژه های منطقه ویژه پارس و به ویژه پارس شمالی خبر داد.

کمک یک میلیارد ریالی سازمان منطقه ویژه پارس به سیل زدگان استان بوشهر 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس برای کمک به سیل زدگان شهرستان دشتستان استان بوشهر بیش از یک میلیارد ریال اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس مسعود نصوری با حضور در شهرستان دشتستان  از مناطق سیل زده شهری و روستای این شهرستان بازدید کرد و در نشست های مشترک با فرماندار و مسئولین محلی، مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به منظور  جبران خسارت های ناشی از سیل اخیر در این نقطه از استان بوشهر اختصاص داد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در دیدار با فرماندار شهرستان دشتستان، از روند امداد رسانی و کمک به سیل زدگان شهرستان دشستان آشنا شد و به منظور کمک به برنامه های فرمانداری دشتستان جهت رفع مشکلات سیل زدگان و برای شتاب در فعالیت های امداد رسانی، یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به این امر اختصاص داد.

مهندس نصوری در این دیدار از به کارگیری تمامی پتانسیل های سازمان منطقه ویژه پارس به منظور تسریع در عملیات لایروبی موقت کانال ها و مرمت تاسیسات زیربنایی، پاکسازی خیابان ها، کوچه ها و منازل و همچنین خاکبرداری در برخی نقاط و تامین ماشین آلات سنگین خبر داد.

فرماندار دشتستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی و تشکر از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و نگاه جدی وی به مشکلات و حوادث استان بوشهر  در خصوص سیل اخیر دشتستان گفت: در روزهای گذشته متاسفانه سیلاب جان چهارنفر از شهروندان دشتستانی را گرفت و در نقاط مختلفی از بخش های مرکزی، آبپخش، شبانکاره وسعدآباد شهرستان دشتستان به عمران شهری و روستایی خسارات فراوانی وارد کرد.

خسروی در خصوص اقدامات پس از سیل در این شهرستان نیز گفت:از شب حادثه همه امکانات امداد رسانی شهرستان برای نجات جان مردم ، تخلیه آب از منازل و باز نگه داشتن راه های ارتباطی به کار گرفته شد و تعدادی از ساکنان خانه هایی که دچار آب گرفتگی شده بودند در مکان های اضطراری اسکان یافتند.

وی ادامه داد: پاکسازی حوزه های شهری و روستایی، برآورد خسارات زمین های کشاورزی و برطرف کردن برخی از مشکلات تاسیسات آب و برق و مخابرات از نخستین ساعات پس از حادثه سیلاب آغاز شده است.

شهرستان دشتستان با بیش از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت و مرکزیت شهر برازجان بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1870

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.