• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10
آنچه خارجی‌ها برمی‌گردانند و ما می‌خوریم

سَم سرِ سفره مردم

  • کد خبر : 14807
  • 08 دی 1400 - 14:54
خبر بازگشت محصولات صادراتی ایران اتفاق وحشتناکی است که مردم را نگران کرده به جای میوه و سبزیجات، سم وارد بدن مان کرده ایم و مسئولان هم بی خیال این دغدغه بزرگ هستند!

بازگشت محصولات ایران از سوی کشورهای مقصد، این پرسش مهم را برای مردم در پی داشته که “وقتی این محصولات کشاورزی به دلیل وجود سم خطرناک و مضر برگشت می‌ خورند آیا می‌توان نتیجه گرفت که مردم ایران مدام در حال استفاده از چنین محصولات خطرناکی هستند؟”

به گزارش آوای بوشهر؛ در طول یک ماه اخیر، نه‌ فقط کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که روسیه، هند و ازبکستان هم از پذیرش محصولات صادراتی ایران مانند سیب‌ زمینی، کیوی، هندوانه و فلفل‌ دلمه‌ ای سرباز زده و آن‌ها را برگشت داده‌ اند.

سالهاست سلامت محصولات کشاورزی ایران به دلیل مصرف بالا و غیراصولی انواع سموم با علامت سوال جدی مواجه بوده، اما ما ایرانی‌ ها زمانی از این موضوع باخبر می‌ شویم که کشورهای مقصد از پذیرش این محصولات آلوده خودداری می‌ کنند، آن هم نه کشورهای ثروتمند، بلکه کشورهایی مانند پاکستان و ازبکستان که سیب‌زمینی وارداتی از ایران را به خاطر وجود آلودگی خطرناک برگشت داده و بخشی از آن را معدوم کردند. 

اخیرا رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود موضع‌ گیری کرده و توپ را به زمین سازمان حفظ نباتات و سازمان ترویج وزارت کشاورزی انداخته و گفته عدم آگاهی کشاورز از زمان استفاده از سموم و انتخاب نوع سموم مناسب باعث برگشت خوردن محصولات کشاورزی شده و مشکلی از سموم نیست. 

به هرحال شرایط اقتصادی و تورم به شکلی است که هر روز برای خرید به سوپرمارکت می‌ رویم افزایش قیمت‌ ها را تجربه می‌ کنیم و ثباتی در بازار نیست، حالا خبر بازگشت محصولات صادراتی ایران اتفاق وحشتناکی است که مردم را نگران کرده به جای میوه و سبزیجات، سم وارد بدن مان کرده ایم و مسئولان هم بی خیال این دغدغه بزرگ هستند!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.