• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11
گزارش آوای بوشهر از هرج و مرج در بازار سیمان؛

سیمان در استان بوشهر کمیاب شد/ کارشکنی کارخانه های سیمان در راستای افزایش قیمت ها!/نهادهای نظارتی ورود کنند

  • کد خبر : 13295
  • 06 آبان 1399 - 11:40
هم اکنون قیمت هر تن سیمان درب کارخانه های استان به طور میانگین 330 هزار تومان است که با عدم عرضه عمومی سیمان و دلال بازی، این رقم برای مصرف کننده به 560 هزار تومان می رسد موضوعی که علاوه بر نایاب شدن سیمان در مراکز عرضه شهرستانی به افزایش شدید و بی حساب و کتاب قیمت سیمان منجر شده است.

چند هفته ای است سیمان در استان بوشهر با کمبود شدید مواجه شده است. همین کمبود سیمان هم به افزایش بی رویه و غیر منطقی قیمت ها دامن زده است.

طبق بررسی میدانی خبرنگار آوای بوشهر، هم اکنون قیمت برخی انواع  سیمان در خرده فروشی ها به قیمت نجومی ۲۸ هزار تومان برای هر پاکت رسیده و فروشندگان، علت این موضوع را عدم عرضه سیمان از سوی کارخانه ها و تفاوت قیمت های کارخانه ها در سطح استان و استان های همجوار می دانند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جم در گفتگو با آوای بوشهر با تایید کمبود سیمان اظهار داشت: موضوع کاهش عرضه سیمان توسط اداره کل صمت استان پیگیری شده و در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

اکبر حسینی افزود: قیمت معقول سیمان متناسب با کیفیت سیمان در کارخانه های مختلف حدود ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان برای هر پاکت است که متاسفانه کاهش عرضه سیمان به افزایش غیر منطقی منجر شده است.

حسینی تصریح کرد: پیگیری های جدی برای الزام کارخانه های استان به عرضه مناسب سیمان از سوی اداره کل صمت استان انجام شده که امیدواریم به زودی شاهد رفع مشکل باشیم.

وی اضافه کرد: کارخانه های سیمان استان محدودیتی در برداشت و تولید ندارند و عدم عرضه سیمان غیر منطقی است. هر چند در صورت گزارش گرانفروشی از سوی مردم در مراکز خرده فروشی، برخورد قانونی با متخلفان انجام می شود.

برخی گمانه زنی ها نشان می دهد کاهش عرضه سیمان توسط کارخانه ها، ترفندی برای افزایش قیمت هاست و به همین خاطر کارخانه ها حاضر به همکاری و افزایش عرضه نیستند.

هم اکنون قیمت هر تن سیمان درب کارخانه های استان به طور میانگین ۳۳۰ هزار تومان است که با عدم عرضه عمومی سیمان و دلال بازی، این رقم برای مصرف کننده به ۵۶۰ هزار تومان می رسد.

موضوعی که، علاوه بر نایاب شدن سیمان در مراکز عرضه شهرستانی به افزایش شدید و بی حساب و کتاب قیمت سیمان منجر شده است کما اینکه هم اکنون انبار بسیاری از مراکز خرده فروشی خالی از سیمان است و نمی توانند به مردم خدمات ارائه کنند.

به نظر می رسد ضعف مدیریت و بی توجهی نهادهای نظارتی، باعث ادامه وضعیت موجود است و لازم است در این زمینه اقدامات جدی تری برای مقابله با تخلف کارخانه های سیمان استان در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.