• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
فرماندار جم:

شناسایی ۴۸ روستای دارای تنش آبی جم در وزارت نیرو/جذب ۸۲۳ میلیارد تومان اعتبار ملی

  • کد خبر : 14938
  • 01 شهریور 1401 - 13:15
طی ۹ ماه گذشته، ۸۲۳ میلیارد تومان اعتبار ملی در بخش آب، بهداشت و درمان، آموزش، راه و … به شهرستان جم اختصاص یافت.

فرماندار جم گفت: طی ۹ ماه گذشته، ۸۲۳ میلیارد تومان اعتبار ملی در بخش آب، بهداشت و درمان، راه و … به شهرستان جم اختصاص یافت.

به گزارش آوای بوشهر؛ سید محمد احمدپور در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت با تاکید بر نقش ویژه رسانه ها در رفع چالش های شهرستان و امید آفرینی اظهار داشت: از آغاز دولت سیزدهم تمام تلاش ها بر این بوده تا مشکلات انباشته ی سالیان روز به روز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه صدها ساعت نشست، دیدار و گفتگوی مدیریتی و کارشناسی در سطح ملی و استانی و شهرستانی برای رفع مشکلات زیرساختی انجام شده تصریح کرد: از دل این جلسات و با نگاه ویژه استاندار و همراهی نماینده مردم در مجلس، برخی پروژه های کلان شهرستان، فعال شده و بالغ بر ۸۲۳ میلیارد تومان اعتبار ملی برای شهرستان اختصاص یافته است تا پروژه هایی مانند آبرسانی دریا به جم، توسعه بیمارستان و … با تزریق اعتبار، مجددا فعال شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم با تبیین شرایط بحرانی دشت های جم و ریز از لحاظ ذخایر آبی، وضعیت چاه های آب شهرستان را مصداق ظرف خالی دانست و یادآور شد: بخش زیادی از مناطق شهری و روستایی شهرستان با بحران آب مواجه هستند و امروز ۴۸ روستای شهرستان به عنوان روستای دارای تنش آبی در وزارت نیرو شناخته شده اند که در همین راستا، اعتبارات ویژه ای از محل اعتبارات تنش آبی به شهرستان اختصاص یافته است.

سید محمد احمدپور با اشاره به تکمیل ۸۷ درصدی سد باغان، افزود: برای تکمیل خط انتقال این پروژه بزرگ آبی تا بخش ریز، با همراهی ویژه مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم، ۲۱۵ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی به پروژه آبرسانی دریا به جم هم به عنوان مهم ترین پروژه شهرستان اشاره کرد و گفت: تا سال گذشته وضعیت پروژه بسیار مبهم بود اما امروز و پس ۱ز جلسات متعدد شهرستانی و استانی و ملی در سطح مقام های وزارتی، تزریق اعتبار و فعال سازی پروژه آغاز شد و در ماه های آتی می توان چشم انداز روشنی برای تکمیل این پروژه ملی ترسیم کرد.

احمدپور یادآور شد: در پی جلسات و پیگیری های انجام شده، مصوبه در سطح کلان گذرانده شده که تا پایان سال جاری، آبرسانی به جم با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب وارد مدار شود که یقینا اجرایی شدن این مصوبه منوط به عملیاتی شدن همه تعهدها و تقسیم کار میان نفت و نیرو است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.