• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

طلای پارالمپیک برای ورزشکار گناوه‎ای+ تصاویر و فیلم

  • کد خبر : 14271
  • 08 شهریور 1400 - 13:55
امیر خسروانی ورزشکار دوومیدانی کار رده نابینایان و کم بینایان تیم ملی ایران از شهرستان گناوه موفق شد چهارمین مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته پرش طول را برای کشور به ارمغان آورد.

امیر خسروانی  ورزشکار دوومیدانی کار رده نابینایان و کم بینایان تیم ملی ایران از شهرستان گناوه موفق شد چهارمین مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته پرش طول را برای کشور به ارمغان آورد. 

 به گزارش آوای بوشهر؛ در آغاز ششمین روز بازی‌های پارالمپیک، مسابقات پرش طول کلاس T ۱۲ با حضور ۱۰ ورزشکار از کشور‌های آذربایجان، کوبا، سوئد، ازبکستان، آلمان، بلاروس و ایران برگزار شد.

در این مسابقات که به میزبانی ورزشگاه المپیک توکیو برگزار شد، امیر خسروانی دو و میدانی کار گناوه‌ای تیم ملی دو و میدانی کشورمان با ثبت رکورد ۷ متر و ۲۱ سانتی‌متر به نشان دست پیدا کرد.

او در پرش اول خود خطا کرد، اما در پرش دوم با ثبت رکورد ۷ متر و ۲۱ سانتیمتر به نشان طلا رسید.

ساوون پینه‌دا از کوبا هم با ثبت ۷ متر و ۱۶ سانتی‌متر توانست به مدال نقره برسد. مدال برنز هم به سعید نجف‌زاده از جمهوری آذربایجان رسید که ۷ متر و ۳ سانتی‌متر پرید.

کاروان ورزشی ایران تاکنون ۴ طلا و ۴ نقره در پارالمپیک توکیو به دست آورده و در رده چهاردهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفته است.

او از سال ٩٢ به تیم ملی پارادوومیدانی کشورمان دعوت شده و تا کنون در رقابت‌های مختلف درخشیده است.

نشان برنز بازی‌های ۲۰۱۳ آسیایی جوانان، نشان طلای مسابقات کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ در باکو، نشان طلا و نقره در ماده پرش طول و ۱۰۰ متر مسابقات جایزه بزرگ در سال ۲۰۱۷ در کشور چک، نشان برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، نشان طلای پرش طول و نقره ۱۰۰ متر مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در کشور لهستان و داشتن رنک ۲ جهان از موفقیت‌های او در رقابت‌های آسیایی و جهانی است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.