• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

آیا اسماعیلت را به قربانگاه عشق آورده ای + تصاویر نماز عید قربان در جم

  • کد خبر : 1771
  • 05 آبان 1391 - 19:45

به گزارش خبرنگار اوای جم : روز جمعه ۵ آبان ماه مردم شهرستان جم همانند دیگر اقشار کشورمان آمدند تا در قربانی حضرت ابراهیم سهیم شوند . در این مراسم که از سوی دفتر امام جمعه و هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد ، ابتدا دعای ندبه قرائت و سپس نماز پر صلابت عید قربان برپا شد . امام جمعه شهرستان جم در خطبه های نماز عید قربان اشاراتی به روز عید قربان و ذبح اسماعیل و تزکیه نفس و قربانی دادن نمودند . ایشان در خطبه دوم ضمن اعلام به مسئولین در خصوص گرانی و عنایت ونظارت مسئولین بر بازار به مناسبتهای هفته جاری اشاراتی داشتند و از حضور کمرنگ مسئولین در مراسمات عمومی گله کردند .

آوای جم : اکنون در منایی ، ابراهیمی و اسماعیلت را به قربانگاه آورده ای ؟ اسماعیل تو کیست ؟ چیست ؟ مقامت ؟ آبرویت ، شغلت ، پولت ؟ نمی دانم همه کسانی که آمده بودند ، اماده هم بودند ؟ این را تو خود میدانی ، تو خود آ« را ، هرچه هست و هر که هست باید به منا آوری و برای قربانی انتخاب کنی ،  من فقط می توانم نشانی هایش را به تو بدهم .


عکس : نماز عید قربان ۵ آبان ۹۱ – میدان امام حسین

آنچه تو را در راه ایمان ضعیف می کند ، آنچه تو را در راه رفتن به ماندن می خواند . آنچه تو را در راه مسئولیت به تردید می افکند ، آنچه تو را به خود بسته است و نگه داتشه است . آنچه دلبستگی اش نمی گذارد تا پیام را بشنوی ، تا حقیقت را اعتراف کنی . آنچه تو را به فرار می خواند ، آنچه تو را به توجیه و تاویل های مصلحت جویانه می کشاند و عشق به او کور و کرت می کند . ابراهیم یی و ضعف اسماعیلی ات، ترا بازیچه ی ابلیس می‌سازد. در قله ی بلند شرفی و سرا پا فخر و فضیلت، در زندگی ات تنها یک چیز هست که برای بدست آوردنش، از بلندی فرود می‌آیی، برای از دست ندادنش، همه ی دستاوردهای ابراهیم وارت را از دست می‌دهی، او اسماعیل توست، اسماعیل تو ممکن است یک شخص باشد، یا یک شیء، یا یک حالت، یک وضع، و حتی، یک  نقطه ی ضعف!

عکس : قربانی مردم همیشه در صحنه شهرستان جم در روز عید قربان

عکاس : گودرز هوشمند

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1771

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.