• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10

فرماندار جم: ممنوعیت برداشت آب از دشت های جم و ریز، ۵ سال دیگر تمدید شد/ لزوم کاهش کشت های روباز/ اعطای تسهیلات احداث گلخانه

  • کد خبر : 13216
  • 14 مهر 1399 - 11:25
طبق اعلام وزارت نیرو، دشت های جم و ریز برای 5 سال دیگر ممنوعه اعلام شد و حفر چاه جدید و برداشت آب در این دو دشت ممنوع است.

فرماندار جم در هشتمین نشست توسعه گلخانه های شهرستان جم در سال ۹۹ گفت: طبق اعلام وزارت نیرو، دشت های جم و ریز برای ۵ سال دیگر ممنوعه اعلام شد و حفر چاه جدید و برداشت آب در این دو دشت ممنوع است.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی با اشاره به لزوم کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی اظهار داشت: شرایط شهرستان جم در حوزه آب بسیار شکننده و بحرانی است و ادامه کشت روباز و توسعه باغ ها به شیوه های سنتی می تواند این بحران را دو چندان کند.

حسینی بر اهمیت استفاده از روش های نوین کشاورزی در شهرستان جم تاکید کرد و افزود: کشت های روباز و آبیاری غرقابی در باغ ها به اتلاف شدید منابع آبی شهرستان منجر می شود و لازم است طرح های نوین کشاورزی جایگزین شود.

وی تصریح کرد: منابع آبی شهرستان جم ظرفیت لازم برای راه اندازی کشت های روباز را ندارد و دولت تسهیلات مناسبی را برای احداث گلخانه ها تامین کرده که انتظار داریم کشاورزان از ظرفیت طرح های جدید گلخانه ای استفاده کنند.

رئیس کارگروه توسعه گلخانه های شهرستان جم با بیان اینکه تداوم کشت های روباز در شهرستان به کاهش شدید منابع آبی منجر می شود تصریح کرد: دستگاه های متولی حوزه آب و کشاورزی مکلف هستند سقف سطح زیر کشت فضای باز را بر اساس وضعیت آبی شهرستان تعریف و از افزایش کشت های آب بر جلوگیری کنند.

محمد حسینی توسعه باغ ها در جم را در شرایط کنونی غیر منطقی دانست و تصریح کرد: باغداران لازم است از طرح های جدید مثل آبیاری قطره ای و سرپوشیده کردن باغ ها برای بهینه سازی مصرف آب استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13216

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.