• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

قاتل اعدامی در بوشهر از مرگ نجات یافت

  • کد خبر : 2036
  • 03 بهمن 1391 - 15:38


به گزارش خبرنگار آوای جم : مسوول دادگاه کیفری استان بوشهر گفت: یک قاتل محکوم به قصاص، با رضایت و صرف نظر اولیای دم از حقوق قانونی خود، از دار مجازات نجات یافت.

 

مجید آرامی در جلسه بررسی پرونده قتل مرحوم حیدر مقدس افزود: اولیای دم با صرف نظر از حقوق قانونی خود در خصوص قصاص زمینه اصلاح متهم را فراهم کردند.

 

 

وی اضافه کرد: اولیای دم با بخشش خود فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه کرده و الگویی برای دیگران شدند.

 

 

آرامی اضافه کرد: گذشتن از بزرگ ترین حق خود که در قرآن نیز به صراحت اشاره شده کار هر کسی نیست و بخشش این خانواده زندگی دوباره ای به متهم هدیه کرد.

 

وی یادآور شد: با توجه به این که قوانین جزایی ما برگرفته از حقوق جزایی اسلام است حق قصاص به عنوان حقوق شخصی اولیای دم به حساس می آید و با صرف نظر کردن از این حق دیگر اعمال قصاص برای اولیای دم وجود ندارد.

 

آرامی اضافه کرد: در شرایط کنونی با گذشت اولیای دم متهم با قرار وثیقه آزاد می شود و در مورد جنبه عمومی مجازات متهم که از سه تا ۱۰سال حبس است متعاقب تصمیم گیری می شود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان بوشهر و برادر مقتول نیز گفت: مقتول حیدر مقدس برای بحث ذات البین، صلح و سازش وبرطرف شدن اختلاف بین دو طایفه قدم برداشته بود که وقتی وارد مجلس شد براثر اشتباه دو طرف تیراندازی شد و مرحوم براثر شدت جراحات بعد از مدتی در بیمارستان فوت شد.

 

محمد جعفر مقدس افزود: در این مدت سه سال و اندی میانجی گری های زیادی از طرف بزرگان منطقه و مقتول صورت گرفت که با توجه به سفارش بزرگان دین در مورد بخشش و تاکید مقتول براین که متهم را قصاص نکنید، اولیای دم از حق خود در این زمینه صرف نظر کردند.

 

وی بیان کرد: امیدواریم با رواج فرهنگ بخشش در جامعه کدورت ها از بین برود و امنیت در جامعه پایدار شود.

پدرم بر تنبیه قاتل تاکید داشت

مرتضی مقدس فرزند مقتول نیز گفت: پدرم در مدتی که در بیمارستان بود تاکید زیادی بر تنبیه قاتل داشتند و خواستار قصاص نبودند.

 

وی اضافه کرد: برهمین اساس و با توجه به اعتقادات دینی و ریش سفیدی بزرگان منطقه باعث شد که از خون پدرمان گذشت کنیم و خانواده دیگری را داغدار نکنیم.

 

مقدس افزود: با گذشتی که در حق قاتل انجام دادیم احساس آرامش می کنیم و امیدوارم که این فرد با اصلاح خود به جامعه و خانواده برگردد.

محکوم به قصاص نیز گفت: در قبال کار بزرگی که خانواده مقدس در حق من کردند برای همیشه مدیون آنها هستم.

 

نوذرغریبی افزود: می دانم که اشتباه بزرگی کرده ام ولی در مدت حبس سعی کردم که خود را اصلاح کنم و بعد از آزادی شرافتمندانه به زندگی ادامه دهم . منبع : گام نیوز

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2036

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.