• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12
توضیحات فرمانده انتظامی استان از نحوه کشته شدن قاتل سریالی کنگان

قاتل می خواست ۳۰ نفر را به قتل برساند/ حضور قاتل در مقر انتظامی، تله بود

  • کد خبر : 13915
  • 01 فروردین 1400 - 12:22
فرمانده انتظامی استان بوشهر نحوه کشته شدن عامل قاتل خانوادگی شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در کنگان را تشریح کرد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر نحوه کشته شدن عامل قاتل خانوادگی شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در کنگان را تشریح کرد.

به گزارش آوای بوشهر؛ سردار خلیل واعظی روز یکشنبه افزود: در پی وقوع هشت فقره قتل در شهرستان کنگان در هفته گذشته و تهدید قاتل به کشتن تعدادی دیگر که با آنها مشکل داشته، پلیس  با اشراف اطلاعاتی و رصد لحظه به لحظه قاتل دستگیری  وی را در دستور کار تیم‌های ویژه قرار داد.

وی بیان کرد: پلیس در این راستا با برنامه‌ریزی و یک عملیات روانی به منظور جلوگیری از حادثه‌ای مشابه، قاتل را به  محل مدنظر کشانده و با میدان دادن به وی پس از اینکه در نقطه مورد نظر قرار گرفت نسبت به مذاکره با وی جهت تسلیم شدن پرداخت.

واعظی ادامه داد: پس از مقاومت، عامل قتل خانوادگی اقدام به تیر اندازی به سمت ماموران کرد که  توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. 

این مقام انتظامی افزود: طبق اطلاعاتی که پلیس در اختیار داشته، قاتل تصمیم داشته شب گذشته در منطقه گوده شهرستان کنگان اقدام به چند فقره  قتل دیگر کند که پلیس با هوشیاری و پوشش کامل منطقه گوده مانع این اقدام فجیع شده است.

فرمانده انتظامی استان از مردم درخواست کرد اخبار را از طریق کانال پلیس و رسانه های معتبر دنبال کرده و به شایعات در فضای مجازی توجهی نکنند.

در فضای مجازی استان بوشهر تصاویر و کلیپ‌های متعددی از سوی قاتل منتشر شده که در مقر پلیس تهیه شده است.

براساس گزارش پلیس حضور قاتل خانوادگی در مقر پلیس تنها یک تله عملیاتی بوده تا در جریان دستگیری قاتل هیچگونه تیراندازی و حادثه جدیدی برای شهروندان کنگانی رخ ندهد.

قاتل در نخستین اقدام خود  پنج نفر از شهروندان کنگانی را  شامگاه پنجشنبه (۲۸ اسفند) به ضرب گلوله کشت.

مقتولان شامل سه دختر ۲۱، ۱۸ و ۱۴ ساله و مادر بزرگ ۷۵ ساله آنها و یک جوان ۲۱ ساله بوده که در زمان قتل در منزل مقتولان حضور داشته است.

 گفته می‌شود این جوان قصد ازدواج با یکی از این دختران را داشته است.

دادستان انقلاب بوشهر گفت: قاتل از بستگان مقتولان بوده و انگیزه قتل با بررسی صورت گرفته تا این لحظه نارضاتی شدید قاتل از نحوه رفتار و عملکرد این خانواده بوده است.

علی حسن پور اضافه کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده قتل مرد ۵۱ ساله در شب حادثه و همچنین قتل مرد ۵۰ ساله دیگری که در چند روز گذشته در شهر کنگان به وقوع پیوسته نیز منتسب به همین شخص است و این قتل ها به هم مرتبط هستند. 

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان نیز گفت: قاتل پسر عموی این خانواده است که ساعت حدود ۲۱ پنجشنبه شب (۲۸ اسفند) با ورود به این منزل با اسلحه جنگی کلاشینکف مرتکب این جنایت شده است.

سرهنگ رهام رضایی افزود: وی سابقه ارتکاب قتل در سال ۷۳ داشت و با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شده بود و پس از آن به جرم حمل مواد مخدر نیز ۲۰ سال سابقه زندان داشت.

قاتل روز جمعه نیز در اقدامی یک جوان حدود ۳۵ ساله را در مغازه مرغ فروشی اش در یکی از فرعی های بلوار اصلی شهر کنگان به ضرب گلوله کشت و متواری شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13915

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.