• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6
این هشدار جدی است!

لزوم عبرت هیات های اجرایی و نظارت از سرنوشت شوراهای دوره پنجم؛ با سابقه فساد و تخلف داوطلبان، مماشات نکنید!

  • کد خبر : 13937
  • 17 فروردین 1400 - 12:55
بی تردید یکی از بزرگترین خیانت ها به نظام جمهوری اسلامی، چشم بستن بر عملکرد و سابقه مفسدین متصل به اربابان ثروت و قدرت است و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق ندارد به صرف روابط دوستانه، ارتباطات اجتماعی، توجیهاتی چون شور انتخاباتی و ... ، واسطه تایید صلاحیت کسانی شود که فساد و تباهی شان را لای پول های کثیف پنهان می کنند

آوای بوشهر؛ روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورای شهر در هیات های اجرایی و نظارت انتخابات شورای ششم آغاز شده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ طی دوره پنجم شورای شهرها، خبرهای تلخ و ناامیدکننده ای از بازداشت و زندان اعضای شورای شهر در سطح کشور منتشر شد که حجم بالای فساد و تباهی برخی شوراها نشان داد هیات های اجرایی و نظارت دقت نظر لازم را در بررسی صلاحیت و شایستگی داوطلبان نداشته اند و برونداد این وضعیت را می توان در بازداشت اکثریت شورای شهر بوشهر و احضار و تفهیم اتهام برخی اعضای شوراها در سطح استان مشاهده کرد.

برخی شهرستان های استان بوشهر مدت هاست از آسیب های بزرگی در حوزه فساد دانه درشت ها رنج می برد و بسیاری از این فسادها در ساخت و سازهای غیرقانونی رانتی، تفکیک و تغییر کاربری های مجرمانه کاملا آشکار است.

یکی از نهادهای مردمی که در دوره گذشته پیوند عجیبی با فساد پیدا کرد شوراهای شهر بود؛ داوطلبانی که با بذل مال و نان و تکیه به ثروت های بادآورده خود را به کرسی های شورایی رساندند و با فسادهای ریز و درشت، امید مردم را نشانه رفته و بخشی از اعتماد جامعه نسبت به نظام مقدس اسلامی و عدالت محوری آن سلب کردند.

امروز هیات های اجرایی و نظارت به ریاست فرماندار و نماینده مجلس آزمون سختی پیش رو دارند تا با کوچک تر کردن سوراخ های غربال بررسی صلاحیت ها اجازه ندهند مفسدین یقه بسته و خائن به بیت المال در معرض رای مردمی قرار گیرند که با اعتماد به عدالت هیات های اجرایی و نظارت، کاندیداهای صلاحیت دار شده را انتخاب می کنند.

بی تردید یکی از بزرگترین خیانت ها به نظام جمهوری اسلامی، چشم بستن بر عملکرد و سابقه مفسدین متصل به اربابان ثروت و قدرت است و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق ندارد به صرف روابط دوستانه، ارتباطات اجتماعی، توجیهاتی چون شور انتخاباتی و … ، واسطه تایید صلاحیت کسانی شود که فساد و تباهی شان را لای پول های کثیف پنهان می کنند و با ظاهر الصلاحی، چوب حراج بر بیت المال و امید و اعتماد مردم می زنند.

اگر در شورای شهری فقط یک عضو دچار جرمی آشکار شود می توان عملکرد هیات های اجرایی و نظارت را با دیده اغماض قابل قبول دانست اما اگر از یک شورا چند نفر یا حتی اکثریت نسبی و مطلق آنان به فساد مبتلا شوند دیگر باید انگشت اتهام را به سمت مراجع تایید صلاحیت گرفت که بی شک بیش از همه به اعمال و رفتار داوطلبان آگاهی دارند اما با تسامح و تساهل مسیر را برای ویگرانگری های مجددشان باز می کنند.

اگر عضو شورایی از رانت شورایی برای فرار از پرداخت عوارض و تفکیک و ساخت و ساز غیرقانونی بهره برده یا اموال شهرداری را برای استفاده شخصی ملک طلق خود ساخته هرگز شایستگی عضویت در شوراها را ندارد و باید هیات های اجرایی و نظارت با دقت نظر و حساسیت پرونده داوطلبان را بررسی و به خاطر دنیای دیگران، آخرت خود را نفروشند و نفرین مردم را به جان نخرند.

یقینا هر چه در عرصه تفکر سیاسی در کشور نیازمند تسامح و تساهل هستیم در عرصه فساد و تخلف نیازمند جدیت هستیم چرا که آنچه بقای یک نظام را با چالش مواجه می کند نه تفکرات سیاسی افراد که فساد و تباهی اربابان قدرت و ثروت است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. افشین تایید می شه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.