• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
9
جزئیات مزایده خودروهای وارداتی رسوبی اعلام شد

لکسوس، بنز، پورشه، بی ام و، کیا و هیوندا به مزایده می‌روند

  • کد خبر : 15186
  • 28 شهریور 1401 - 23:17
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جزئیات مزایده خودروهای رسوبی وارداتی را اعلام کرد.

به گزارش آوای بوشهر، عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری جزئیات تعیین تکلیف خودروهای رسوبی وارداتی، با اشاره به پرونده موسوم به ثبت سفارش در سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: این پرونده در سال ۱۳۹۷ در دادگاه انقلاب تشکیل شد. ۱۰۶۲ خودروی خارجی صفر کیلومتر به دلیل مشکلات ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشدند و برای جلوگیری از تضییع این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شدند اجازه برگزاری مزایده به سازمان اموال تملیکی داده شد.

وی در مورد جزئیات خودروها توضیح داد: ۶۲ دستگاه لکسوس، ۴۵۹ دستگاه از خانواده هیوندا، ۱۵۴ دستگاه تویوتا، ۴۳ دستگاه پورشه، ۱۸۲ دستگاه کیا، ۱۵۲ دستگاه بی ام و، ۸ دستگاه بنز، یک دستگاه وولوو و یک دستگاه بی نام به مزایده گذاشته خواهد شد.

۷ تا ۱۲ مهر بازدید از خودروهای رسوبی وارداتی

اجتهادی با اشاره به دستور وزیر اقتصاد مبنی بر تعیین تکلیف خودروهای مذکور تا پایان مهرماه اظهار کرد: با توجه به اینکه مزایده به صورت الکترونیکی است، افرادی که قصد مشارکت در مزایده را دارند باید در سامانه ستادیران ثبت‌نام کرده و برای گواهی امضای الکترونیک اقدام کنند. سپس می‌توانند نوع خودرو را انتخاب کنند. مشخصات فنی خودروها، اینکه در کدام شهر و بندر قرار دارند از چهارشنبه ۶ مهرماه روی سایت اموال تملیکی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تاریخ بازدید از خودروها هفتم تا ۱۲ مهر بوده و افراد بعد از بازدید باید پیشنهاد خود را ارائه کرده و همزمان با آن ۱۵ درصد قیمت خودرو را به عنوان ضمانت سپرده‌گذاری کنند. متقاضیان باید حتما توجه داشته باشند که سپرده مخصوص مزایده فوق‌العاده ۵۶۵ ثبت سفارش است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه اسامی برندگان مزایده در ۱۶ مهرماه اعلام می‌شود، گفت: افرادی که ضمانت‌نامه را سپرده کردند اما پشیمان شدند تا ساعت ۱۴ سیزدهم مهر ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت ستادیران انصراف خود را اعلام کنند.

شرکت اشخاص حقیقی و حقوقی در مزایده

اجتهادی با بیان اینکه خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در لیست این خودروها قرار ندارند، اظهار کرد: همچنین هیچ سرقتی از این خودروها صورت نگرفته است. این خودروها برای فروش داخل بوده و شماره‌گذاری ملی می‌شود. اشخاص حقیقی با کد ملی و اشخاص حقوقی با کد اقتصادی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

وی با بیان اینکه منابع حاصل از فروش این خودروها به خزانه دولت واریز می‌شود، عنوان کرد: اگر برای این خودروها رای برائت صادر شود، منابع از خزانه به حساب‌هایی که قوه قضاییه تعیین می‌کند واریز خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد در مورد تحویل خودروها نیز گفت: برندگان تا سه روز بعد از مزایده فرصت دارند برای تسویه مراجعه کرده و خودرو را تحویل بگیرند.

به گفته اجتهادی برای افراد محدودیتی وجود ندارد و یک فرد می‌تواند در مزایده چند خودرو شرکت کند. قیمت‌گذاری خودروها توسط هیات سه نفره از کارشناسان رسمی دادگستری انجام گرفته و قیمت پایه در سایت ذکر خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودروها متعلق به چند فرد و چند شرکت است، در مورد دلیل توقیف آن‌ها توضیح داد: اتهام جعل ثبت سفارش بوده که قاچاق تلقی می‌شود. تعداد زیادی خودرو و ماشین آلات سنگین راه‌سازی هم توقیف شده است که باید تعیین تکلیف شوند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد اگر خودرویی در این مزایده به فروش نرفت، دوباره به مزایده گذاشته خواهد شد.

اجتهادی همچنین تاکید کرد که مالکان خودروها هم می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.