• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
13

ماجرای عزل فرماندار شیراز

  • کد خبر : 7
  • 12 اردیبهشت 1390 - 20:37

ابعاد جدید ماجرای عزل حسین قاسمی؛|افشــای نــام «الخـــوری» عامــل برکناری فرماندار گویا قرار نیست داستان برکناری ناگهانی فرماندار شیراز توسط استاندار فارس به این زودی‌ها و به سادگی به پایان برسد. مصاحبه اخیر فرمانداربرکنار شده گویای ابعاد جدیدی از این ماجراست. به گزارش جنوب نیوز؛ حسین قاسمی از فرمانداران حامی دولت است لذا برکناری او […]

ابعاد جدید ماجرای عزل حسین قاسمی؛|افشــای نــام «الخـــوری» عامــل برکناری فرماندار

گویا قرار نیست داستان برکناری ناگهانی فرماندار شیراز توسط استاندار فارس به این زودی‌ها و به سادگی به پایان برسد. مصاحبه اخیر فرمانداربرکنار شده گویای ابعاد جدیدی از این ماجراست.

به گزارش جنوب نیوز؛ حسین قاسمی از فرمانداران حامی دولت است لذا برکناری او از سوی روح‌الله احمدزاده کمی قابل تامل به نظر می‌رسد. خبرگزاری فارس که اولین رسانه منتشر کننده خبر برکناری قاسمی بود، دلیل این امر را اظهارات قاسمی در باب زمین‌خواری فردی به نام الخوری و انتقاداتش از مکتب ایرانی عنوان کرد.

در حالی که تصور می‌شد مشایی مانند بسیاری از برکناری‌های دیگر نقشی در این ماجرا هم داشته باشد اما فرماندار برکنار شده شیراز ساعتی پس از برکناری با تهران امروز گفت‌وگو کرده و ادعاهایی را در مورد برکناری خود مطرح کرد و بار دیگر ماجراهای بیمه و خیابان فاطمی را در اذهان تداعی نموده است.

متن کامل این مصاحبه بدین شرح است.

ساعتی پیش خبر برکناری شما در رسانه‌ها منتشر شد. علت چه بود؟
برکناری من دو دلیل داشت که یکی درخواست سپاه بود که من از آنجا به فرمانداری مامور شده بودم و آن‌ها روز‌ها پیگیر این موضوع بودند. البته این نمی‌تواند دلیل اصلی برکناری باشد چرا که با مذاکره قابل حل بود.
پس دلیل دوم احتمالا عامل اصلی برکناری شماست.

دلیل دوم به بحث مبارزه ما با رانت خواری مربوط است. زمانی که من قصه آقای الخوری، رانت خوار عرب را شرح دادم، فشار‌ها بالا گرفت. این رانت خوار با یکی از مقامات ارشد دولت که در ماجرای خیابان فاطمی هم نام او مطرح است، در ارتباط بود. امروز (شنبه) استاندار مرا خواست و موضوع ماموریت سپاه را گفت که من گفتم این موضوع قابل حل است. استاندار هم تحت فشار بود.

از کجا مطمئن هستید که الخوری با این مقام دولتی در ارتباط بود؟
او دارای ارتباط با این مقام دولتی بود. زمانی که من حضور داشتم او تماس گرفت و سفارش الخوری را کرد. از ابتدا می‌دانستم به خاطر افشای نام این رانت‌خوار عرب با من برخورد می‌شود.

مدعی هستید با برکناری شما افشای نام رانت‌خواران در شیراز تمام می‌شود؟
ان‌شاءلله ظرف یکی، دو روز دیگر اشرافیت جدید را با اسناد و مدارک جدید افشا خواهم کرد.

از فردا کجا خواهید رفت؟
به سپاه بر می‌گردم.

مایل هستید در مورد انتقاداتی که به عملکرد استانداری فارس می‌شود، صحبت کنید؟
توجه داشته باشید که بخشی از این انتقادات صحت ندارد. در استان فارس خاندان‌های زورگویی حضور دارند که اگر بر طبق میل و خواست آن‌ها رفتار نشود، اینچنین می‌کنند. البته ما منکر کمبود‌ها نمی‌شویم و بخشی از آن‌ها صحت دارد اما خاندان سالاری و ویژه‌خواری هم در این استان وجود دارد که در صورت برخورد با آن‌ها فضای فارس را پر از اشکال و ایراد نشان می‌دهند.

گفت‌وگو با نماینده شیراز

یکی از نمایندگان شیراز هم در این راستا با تهران امروز به گفت‌وگو نشست و در خلال آن از فرماندار برکنار شده و استاندار فارس انتقادات زیادی کرد. جعفر قادری این چنین گفت:

از برکناری فرماندار شیراز اطلاع دارید؟
اطلاع دارم؛ این برکناری قابل انتظار بود.

به چه دلیل قابل انتظار بود؟
حسین قاسمی از طرف سپاه در فرمانداری مامور بود لذا در نامه‌ای خواستار بازگرداندن و صدور حکم پایان ماموریت او شدند تا به سپاه بازگردد.

منظورتان از مشکلاتی که قاسمی پدید آورده است، چیست؟
مشکل قاسمی نبود. مشکل فضایی است که در شیراز وجود دارد. استاندار و فرماندار چنان فضایی درست کرده‌اند که کسی جرات انتقاد به آن‌ها را ندارد. فضای فارس و شیراز که باید فضای کار و آبادانی باشد، به فضای غیرکاری و سیاسی و جاروجنجال تبدیل شده است که دلیلی غیر از رفتار مسئولان استان ندارد.

یعنی معتقدید عملکرد فرماندار سابق شیراز و استاندار فارس عامل این اوضاع شده است؟
این‌ها اوضاع را به‌ هم ریخته‌اند. فقط شعار می‌دهند. همین رویه آن‌ها باعث شده تا نیروهای کاری و موثر استانداری فارس و فرمانداری شیراز را ترک کنند. اگر نگاهی به انتصابهای صورت گرفته بیندازید، متوجه اوضاع خواهید شد. متاسفانه استانداری فارس و فرمانداری شیراز کاملا غیرکاری شده است. فرمانداری که باید ستون و نقطه اتکای استانداری باشد، مدتهاست در جنگ و جدل با هم هستند.

انتقادات شما از استاندار فارس، جدید نیست و پیش از شما هم….
این‌ها ادعای دفاع از نظام را دارند. این‌ها مسیری را رفتند که مورد اعتراض نیروهای حزب‌اللهی و کاردان واقع شده است. استان فارس از زمان حضور این افرادهزینه‌های زیادی را متحمل شده است. باور کنید بازگرداندن این قطار بر روی ریل بسیار دشوار است.

به عنوان نماینده مردم شیراز قدرت سوال از استاندار و حتی پیشنهاد برای بهبود اوضاع استان را نداشتید؟ این وظیفه شماست.
ما هر چه توانستیم انجام دادیم اما کسی به حرف ما گوش نداد. آن‌ها فضا را از کار و زحمت و تلاش خارج کرده‌اند و به‌جای آن فضای… را تثبیت کردند. ما خیلی تلاش کردیم اما فریادمان به جایی نرسید. رسانه ملی هم اجازه نداده که صحبت کنیم. بلافاصله صحبتهای ما را محدود و قطع می‌کند. در یک برنامه که از ما دعوت کرده بودند، فقط ۳ دقیقه فرصت حرف زدن دادند.

شعار؟ چه شعاری می‌دهند؟
شعار می‌دهند که با زمین خواری و رانت خواری به شدت مبارزه می‌کنیم اما فعالیتهای خودشان به ضرر مردم و تعطیل شدن فضای کار است.

ظاهرا استاندار فارس هم علاقه زیادی به رسانه‌ای شدن دارد.
بله. متاسفانه کار به جایی رسیده است که این آقایون به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده‌اند و هر شب اخبار ۲۰: ۳۰ سوژه‌ای از آن‌ها دارد که پخش کند. البته برخی رسانه‌ها با اهدافی سعی در بزرگ کردن افراطی آن‌ها دارند.

یعنی شما استانداری و فرمانداری را عامل نابسامانی در فارس می‌دانید؟
مسائل بین استانداری و فرمانداری چهره شهر را به هم زده است. البته این‌ها هر دو، سر و ته یک کرباس هستند و تفاوتی میان آن‌ها نیست. فضای استان به نحوی است که می‌ترسند اخبار را به ما بدهند. مبالغ کلانی در استان صرف کارهای بیهوده و تبلیغاتی آقایان می‌شود. مبالغی خرج هرج و مرج و مسائل جنجالی و شعار‌هایشان می‌شود. پول می‌گیرند تا خودشان را مطرح کنند و بیلبورد بزنند.

در ‌‌نهایت برخی این گمانه را در مورد برکناری قاسمی مطرح می‌کنند که ارتباط با انتخابات مجلس نهم دارد. این طور نیست؟
مجمع استانداری فارس به‌قدری ضعیف عمل کرده و برای مردم هزینه آفریده است که اکنون کسی به فکر انتخابات نیست و تلاش همه در این راستاست که خود را جدا از اقدامات استانداری و فرمانداری معرفی کنند. دیگر فرصتی برای فکر کردن به انتخابات ندارد علاوه بر این مردم با توجه به عملکرد‌ها در استانداری و فرمانداری به آن‌ها رای نخواهند داد.
منبع: جنوب نیوز

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=7

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.