• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7
گزارش ویژه آوای بوشهر؛

مرگ چراغ خاموش فوتبال جم در سایه غفلت مسئولین / آقایان مسئول، تیم پارس جنوبی تنها دارایی فوتبال جم نیست!

  • کد خبر : 13581
  • 02 دی 1399 - 19:53
آوای بوشهر؛ چند روز قبل قرعه کشی مسابقات لیگ برتر فوتبال استان بوشهر انجام شد و در کمال تعجب نامی از تیم جام جم به عنوان نماینده شهرستان در جدول بازی ها نبود.

پارس جنوبی، جام جم و جنوب جم سه باشگاه ورزشی اند که در فصل گذشته در لیگ های فوتبال کشور و استان حضور داشتند و نتواستند به موفقیت خاصی دست پیدا کنند.

تیم فوتبال پارس جنوبی بدترین عملکرد ممکن را داشت و با کسب تنها ۴ برد و ۲۷ امتیاز از لیگ برتر فوتبال ایران به لیگ دسته اول سقوط کرد تا جمی ها تنها تجربه ۳ سال حضور در سطح اول فوتبال ایران را در کارنامه خود ثبت کنند.

پارسی ها در فصل جدید فوتبالی ایران با کادرفنی و شیوه مدیریتی جدید در لیگ یک حضور دارد و تاکنون توانسته با کسب ۱۱ امتیاز در ۵ هفته اول لیگ، در جایگاه دوم جدول قرار گیرد و بنا به صحبت های محمد نصرتی، سرمربی تیم، سودای بازگشت به لیگ برتر دارد.

پارس جنوبی برای جمی ها بیشتر جنبه بلندآوازه کردن نام جم را داشته تا استفاده حداکثری از ظرفیت های بومی در بدنه مدیریتی، کادر فنی و بازیکن. به همین خاطر نمی توان به مانند شاهین یا ایرانجوان بوشهر آن را تیمی بازیکن ساز برای استان نام برد که ستاره های چون مهدی طارمی، مهدی قائدی و … به فوتبال کشور معرفی کرده است.

از تیم های ریشه دار فوتبال در جم تنها جام جم و جنوب جم در لیگ های استان حضور دارند و خبری از تیم های چون پیام، شاهین، جوان جم، نواب و امید نیست و معدود فوتبالیست های جمی نیز در این دو تیم شهرستان فرصت درخشش پیدا کرده اند.

چند روز قبل قرعه کشی مسابقات لیگ برتر فوتبال استان بوشهر انجام شد و در کمال تعجب نامی از تیم جام جم به عنوان نماینده شهرستان در جدول بازی ها نبود که به سراغ امید دانشور، سرپرست این تیم رفتیم که علت را جویا شویم.

سرپرست جام جم: وعده ها توخالی بود / ۷۰ میلیون امتیاز تیم پر کشید

امید دانشور در گفت و گو با آوای بوشهر گفت: تیم جام جم به علت بدهی ۲۵ میلیون تومانی با رای کمیته انضباتی هیئت فوتبال استان بوشهر از دور مسابقات لیگ برتر کنار گذاشته شد و سهمیه آن به تیم پرسپولیس دیلم واگذار شد.

دانشور افزود: به دلیل مشکلات مالی و وضعیت کرونا، پرداخت این بدهی از توان مالی مدیران باشگاه خارج بود و این مشکل را به گوش مسئولین رساندیم و در نشستی که با حضور رییس دفتر نماینده مجلس، رییس اداره ورزش و جوانان و رییس هیئت فوتبال جم برگزار کردیم قول همکاری در خصوص پرداخت بدهی و کمک به تیم برای شرکت در مسابقات داده شد.

وی گفت: رفته رفته که به مسابقات نزدیک می شدیم فاصله مسئولین از تیم ما بیشتر شد و در تماس های تلفنی با رییس هیئت فوتبال جم، تقاضای فروش امتیاز لیگ برتری تیم به ارزش بالغ بر ۷۰ میلیون را مطرح کردم که با مخالفت وی همراه شد و قول پیگیری رفع مشکل مالی تیم را داد.

سرپرست باشگاه جام جم اظهار کرد: چند روز قبل از قرعه کشی مسابقات مجددا با رییس هیئت فوتبال تماس گرفتم که وی از جذب اسپانسر برای تیم خبر داد و مجددا مانع فروش امتیاز تیم شد و من نیز از وی درخواست کردم که با هیئت استان رایزنی داشته تا مبلغ بدهی را قسط بندی کنند و مجوز حضور در مسابقات را اخذ کنیم که این امر هم انجام نگرفت.

دانشور افزود: سه روز مانده به قرعه کشی در سدد فروش امتیاز تیم شدیم که با توجه به نزدیکی به زمان آغاز لیگ، تیم هایی که قبلا مشتری خرید امتیاز بودند، از خرید در این بازه زمانه منصرف شده بودند و متاسفانه علی رغم قول های متعدد داده شده، امتیاز ۷۰ میلیونی شهرستان به راحتی از فوتبال جم گرفته شد.

وی در پایان افزود: کاش افرادی که توان کمک به این تیم را نداشتند، وعده های توخالی نمی دانند و ما با فروش امتیاز لیگ برتری خود، علاوه بر تسویه بدهی ها، امتیاز تیم لیگ یکی را خریداری می کردیم و اکنون نیز تا دیر نشده است امتیاز لیگ یک پرسپولیس دیلم که جایگزین ما در لیگ برتر شده است را به جم بدهند تا بتوانیم مجددا در لیگ استان بازی کنیم.

از سوی دیگر تیم فوتبال جنوب جم نیز که در لیگ ۱ فوتبال استان حضور داشت با فروش امتیاز خود از شرکت در مسابقات این فصل باز ماند.

سرمربی جنوب جم: حمایتی از سوی هیئت فوتبال و اداره ورزش نبود / مجبور به فروش امتیاز تیم شدیم

سرمربی تیم فوتبال جنوب جم در گفت و گو با آوای بوشهر اظهار داشت: به علت مشکلات مالی و شرایط ویژه کرونا توان شرکت در مسابقات را نداشتیم و با تصمیم هیئت مدیره، امتیاز لیگ یکی تیم به فروش رسید تا بتوانیم بخشی از بدهی های باشگاه را تسویه کنیم و بخشی از آن نیز به حساب هیئت فوتبال واریز شد.

مهدی بابایی افزود: از زمان شروع فعالیت هیئت فوتبال جدید شهرستان، تاکنون هیچ نشستی در خصوص رفع مشکلات تیم جنوب جم برگزار نشده و تماس ها و پیگیری ما نیز برای جذب کمک های مادی و معنوی نیز به درب بسته خورد.

بابایی خاطر نشان کرد: از سوی هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان جم هیچ گونه حمایت و همکاری در این یکسال صورت نگرفت و حتی هیئت فوتبال جم به مکاتبه ساده ما در خصوص بررسی وضعیت محرومیت دروازه بان تیم نیز تاکنون پاسخی نداده است.

وی گفت: جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشم از محمد اسدی رییس قبلی هیئت فوتبال جم که از هیچ کوششی برای رفع مشکلات تیم ما و سایر تیم ها دریغ نکرد و گاها با ارتباطات و تعاملاتی که با هیئت فوتبال استان داشت بخش عمده ای مشکلات ما در خصوص میزبانی و حضور در مسابقات را رفع می کرد.

بابایی تصریح کرد: متاسفانه اکنون کل فوتبال جم معطوف به تیم پارس جنوبی شده است و باقی تیم ها به حال خود رها شده که برای آینده فوتبالی شهرستان نگران کننده است و نسل فوتبالیست های جم را رو به نابودی می کشاند.

با این تفاسیر در فصل جاری، هیچ تیمی فوتبالی از شهرستان جم در لیگ های استان حضور ندارد و تنها پارس جنوبی نماینده این شهرستان در لیگ یک کشور می باشد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13581

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.