• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

مسؤلیت و پست طعمه نیست بلکه امانتی بر گردن توست.

  • کد خبر : 83
  • 07 خرداد 1390 - 13:22

خطبه های این هفته ی نماز جمعه جم به امامت حجت الاسلام پور غلام برگزار شد. وی با بیان فرمایش امیر المومنین که اگر به مردگان اجازه ی صحبت داده شود در جواب می گویند بهترین توشه تقوای الهی است اظهار داشت اگر در جامعه تقوا رعایت شود زشتیها و بدیها از جامعه رخت بر […]


خطبه های این هفته ی نماز جمعه جم به امامت حجت الاسلام پور غلام برگزار شد. وی با بیان فرمایش امیر المومنین که اگر به مردگان اجازه ی صحبت داده شود در جواب می گویند بهترین توشه تقوای الهی است اظهار داشت اگر در جامعه تقوا رعایت شود زشتیها و بدیها از جامعه رخت بر می بندند.

در ادامه با اشاره به آیه ی شریفه ی یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَخُونُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُواْ أَمَانَاتِکُمْ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ (ای کسانی که ایمان آورده اید به خدا و رسول و اماناتی که در دست شماست خیانت نکنید) به مسئله ی حدود الهی مخصوصاً امانت اشاره کرد و گفت شکستن امانت، خیانت است. دایره ی امانت تنها به مادیات محدود نیست بلکه دایره گسترده ای دارد. خداوند در سوره ی مومنون حفظ امانات الهی را از ویژگی های مومنین ذکر کرده است. پیامبر اسلام نیز می فرمایند: به کثرت رکوع و سجود نگاه نگن به اداء امانت و صدق حدیث نگاه کن.

در ادامه به بیان نامه ی امیرالمونین به اشعث ابن قیس پرداخت که فرمود: مسئولیت سپرده شده به تو امانتی در دست تو است و این طعمه ای برای بستن بارت نیست و بدان خدا ناظر بر اعمال و کار تو است.

وی اظهار داشت یکی دیگر از امانات راز است که افشاء آن خیانت است. یکی دیگر از دیگر امانات، زن و بچه انسان می باشند و زشت ترین خیانتها، خیانت همسران در حق همدیگر است.

وی به چهار عامل رفتن برکت از خانه یعنی خیانت، دزدی، شرب خمر و فساد و زنا اشاره کرد و گفت نتیجه ی خیانت در همین دنیا داده خواهد شد و نشانه های فرد خائن آزار دادن همسایه، مخالفت با فرمان خدا و به دل گرفتن کینه ی دوستان و آشنایان می باشد.

ایشان در خطبه دوم به بحث آزاد سازی خرمشهر از دست رژیم بعث بعد از ۱۹ ماه اشاره کرد و گفت آزادی خرمشهر در طول ۲۴ روز به عقیده ی کارشناسان یک معجزه بود و بهترین جمله همان کلام امام راحل است که فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد. وی در ادامه وحدت سپاه و ارتش، ولایت مداری و ولایت پذیری ملت و دین داری و معنویت رزمندگان را از عوامل اصلی این پیروزی دانست. در ادامه با تبریک ولادت حضرت زهرا و روز زن افزود مناسب ترین الگو برای ما فاطمه زهرا (س) می باشد. امروز ضروریترین مسئله ی جامعه همان حجاب و عفاف است. حجاب زن به منزله ی نفی و محدودیت او نیست بلکه مصونیت برای اوست. در جامعه نیز نیاز به قوانینی جهت جلوگیری از بدحجابی داریم. در شهر جم نیز به دلیل وجود فرهنگهای متفاوت شاهد بدحجابی هایی هستیم که ان شاء الله با تذکرات و امر به معروف و نهی از منکر برطرف گردد.

وی در ادامه به مسئله ی دخانیات نیز اشاره کرده و گفت نقش بهداشت، نهادهای فرهنگی، والدین و معلمان در آگاهی دادن برجسته تر است. وی در پایان با اشاره به رحلت حضرت امام در ۱۴ خرداد ۶۸ اضافه کرد آنچه امام را از دیگران جدا می کند ابعاد شخصیتی منحصر به فرد ایشان است. ما معتقد به ولایت مطلقه ایم و ان شاء الله که ما در جهت دفاع از ولایت ثابت قدم باشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=83

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.