• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

معاون عمرانی استاندار، استاندار معین شهرستان جم شد.

  • کد خبر : 1683
  • 09 مهر 1391 - 21:49

 

به گزارش آوای جم به نقل از خلیج فارس: استاندار بوشهر تصریح کرد: مدیران بوشهر باید با رسانه های استان آشتی کرده و اگر کسی نقد منصفانه و دلسوزانه می کند، دشمن فرض نشود.

 

نخستین جلسه شورای اداری استان به ریاست فریدون حسنوند استاندار جدید بعد از ظهر امروز (شنبه) در سالن بانک صادرات برگزار شد.

در این نشست که از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار شد، پس از تقدیر از ورزشکاران بوشهری حاضر در پارالمپیک لندن، مداحی میلاد امام رضا(ع) و سخنرانی ۴ نماینده استان در مجلس، حسنوند ۱۵ دقیقه سخنرانی کرد.

بخش نخست گزارش از شورای اداری استان با موضوع اظهارات استاندار بوشهر در ادامه می خوانید:

اضافه شدن شهرداران و شوراهای اسلامی به ترکیب شورای اداری استان

استاندار بوشهر با بیان اینکه شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرها نیز به ترکیب شورای اداری استان افزوده شده اند، گفت: این تغییر رویه که از همین جلسه آغاز شد، با هدف هماهنگی و هم افزایی توان مدیریتی استان و ایجاد فضایی منطقی برای خدمت به استان است.

در شورای اداری، مدیران بجای ارائه آمار و سخنرانی، به سوالاتم جواب دهند

فریدون حسنوند یک تغییر دیگر در شورای اداری استان را پرسش و پاسخ از مدیران عنوان کرد و گفت: بجای گزارش های طولانی و آمارهایی که دردی از کسی دوا نمی کند، از مسئولان حاضر در شورای اداری سوال و جواب هایی خواهیم کرد تا روند اجرای برنامه و اهداف توسعه ای استان مشخص شود.

پرسش و پاسخ های استاندار و فرماندار دیلم

وی با بیان اینکه امروز این پرسش و پاسخ ها را از فرماندار دیلم آغاز می کنیم، از ماشاا… احمدی پرسید: طی ۶ ماهه سالجاری چند مدیر استانی به شهرستان شما آمده و منجر به چه خدمتی شده اند؟

احمدی نیز گفت: ۶ مدیر به شهرستان سفر داشته اند.

زمانی که استاندار از فرماندار دیلم خواست تا اسامی مدیران مربوطه را اعلام کند، وی اظهار داشت: در این مدت مدیرکل راه و شهرسازی، ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال، بهزیستی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی به دیلم سفر داشته اند.

در ادامه استاندار از احمدی پرسید مثلا سفر مدیر ثبت احوال منجر به چه اتفاق مثبتی در شهرستان دیلم شد که فرماندار بیان کرد: حضور وی به منظور افتتاح نمایندگی این اداره در بخش امام حسن بوده است.

سپس حسنوند با بیان اینکه از ۱۰۰ مدیر استانی تنها ۶ نفر در نیمه اول سال به دیلم سفر کرده اند، گفت: مدیران قضاوت کنند نمره شان در این خصوص چند می شود؟

پرسش استاندار از شهردار برازجان

وی سپس با بیان اینکه مدیران را برای پاسخگویی به سوالاتش در شورای اداری فی البداهه انتخاب می کند، از شهردار برازجان خواست تا به پرسش وی پاسخ دهد.

حسنوند خطاب به حسین آبادی گفت: در نیمه اول امسال چند بار به سازمان همیاری شهرداری ها مراجعه کرده اید؟

زمانی که وی اعلام کرد مراجعه ای نداشته ام، استاندار بیان کرد: بخش مهمی از اعتبارات شهرداری ها در وزارت کشور و سازمان همیاری است و باید به آنجا رفت و ارتباط برقرار کرد تا پول تزریق شود.

پرسش استاندار از مدیرکل صنعت و تجارت استان

سومین مدیری که استاندار بوشهر برای طرح پرسش انتخاب کرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت بوشهر بود.

حسنوند ابتدا از اسماعل مرحمتی پرسید مجوز اصولی راه اندازی صنایع را ظرف چه مدت زمانی صادر می کنید که وی گفت: در صورت کامل بودن مدارک، ظرف ۴۸ ساعت این کار را انجام می دهیم.

وی سپس از مرحمتی پرسید: طی ۶ ماهه امسال چند جلسه با وزیر داشته اید که وی گفت: با وزیر خیر، اما با معاونانش جلسه داشته ام.

استاندار نیز با بیان اینکه دیدار با وزیر و آوردن وی به بوشهر برای پیگیری مشکلات مربوطه از شاخصه های ارزشیابی مدیران است، خطاب به مرحمتی گفت: معاونان بجای خود، اما باید ارتباط بیشتری با وزیر برقرار می کردید.

سوال استاندار از مدیرکل منابع طبیعی استان

آخرین مدیری که در این جلسه مورد پرسش استاندار واقع شد، مدیرکل منابع طبیعی بود.

استاندار از شریفی پرسید اکنون مدت زمان واگذاری زمین به سرمایه گذاران چقدر است؟ که وی پاسخ داد: در صورت تکمیل بودن استعلام و مدارک، این کار یک هفته ای انجام می شود.

زمانی که استاندار گفت اگر این قدر در کارتان سرعت باشد باید شما را مرد آهنی بوشهر معرفی کرد و همه تشویق تان کنیم، شریفی گفت: اکنون ۲۰ هزار هکتار زمین بدون معارض نقشه برداری کرده و در اختیار جهادکشاورزی استان برای واگذاری به سرمایه گذاران ی باشد.

استاندار بوشهر در پایان این بخش با بیان اینکه این سوال و جواب از مدیران در جلسات آینده شورای اداری هم ادامه می یابد، گفت: این اقدام با رویکرد پیگیری جذب سرمایه گذاری، جذب اعتبارات ملی و وضعیت اجرای مصوبات سفر دولت خواهد بود.

فرمانداران ماهانه ۲ بار به تهران بروند، مدیران ۴ بار

استاندار بوشهر با بیان اینکه نبود ارتباط گسترده مدیران استانی با سازمان های مرکزی در پایتخت روند توسعه استان را کند و مشکلاتی را لاینحل نگه داشته، گفت: براین اساس به فرمانداران ابلاغ شد که ماهانه ۲ بار به تهران بروند و در کنار مسئولان مربوطه با وزرا و معاونین آنها ارتباط برقرار نمایند.

وی گفت: فرمی آماده کرده ایم تا مشخص باشد این سفر با هدف پیگیری چه موضوعی بوده و نتیجه اش چه بوده است.

استاندار بوشهر افزود: مدیران کل نیز هفته ای یک بار را باید در وزارتخانه و سازمان مرکزی باشند و ارتباط قوی تری با معاونت راهبردی ریاست جمهوری برقرار کرده و کارشناسان مربوط به خود در آنجا را بشناسند تا شاهد باز شدن گره های کمبود اعتبار و لاینحل ماندن برخی مشکلات موجود در استان باشیم.

وی گفت: اعتبارات ملی در مرکز است و برای اینکه استان به سهم بیشتری در این خصوص دست یابد، باید ارتباطات مدیران و فرمانداران با وزارتخانه ها و معاونت راهبردی ریاست جمهوری تقویت شود.

مدیران دو روز را به شهرستان ها اختصاص دهند

استاندار بوشهر همچنین با بیان اینکه مدیران کل علاوه بر اینکه برای پیگیری موضوعات مربوطه یک روز از هفته به تهران می روند، گفت: باید ۲ روز را هم به سرکشی از پروژه ها و اقدامات در شهرستان های استان اختصاص داد.

وی گفت: قرار نیست مدیران به کارهای روزمره و پشت میزنشینی عادت کنند، از این رو باید بازدیدهای شهرستانی با جدیت دنبال شود.

من و معاونانم استاندار معین شهرستان ها می شویم

وی در ادامه با بیان اینکه بنا دارم خودم استاندار معین شهرستان بوشهر باشم و مشکلات آن را در کنار فرماندار پیگیری کنم، افزود: معاونان استاندار نیز هر کدام به عنوان استاندار معین دو شهرستان معرفی می شوند.

حسنوند ادامه داد: معاون سیاسی امنیتی استاندار معین دشتستان و دیلم، معاون عمرانی استاندار معین دیر و جم، معاونت برنامه ریزی استاندار معین کنگان و گناوه و معاون پشتیبانی نیز استاندار معین شهرستان های دشتی و تنگستان می باشد.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: این اقدام به منظور تسریع در حل گره های مدیریتی در شهرستان ها می باشد، ضمن اینکه اگر فرماندار پیگیری هایش در خصوص رفع مشکل بی نتیجه مانده، معاون استاندار به عنوان معین ان شهرستان در سطح بالاتری موضوع را با مدیران استانی دنبال خواهد کرد.

مدتهاست استانداری بوشهر معاون عمرانی ندارد و رسول زارعی با حفظ سمت معاونت برنامه ریزی، عهده دار سرپرستی این حوزه می باشد.

همه مدیران باید گزارش جذب سرمایه گذار بدهند

استاندار بوشهر با بیان سرمایه گذاری اولویت استان است، افزود: از امروز همه مدیران حتی آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، باید از جذب سرمایه گذار برای پروژه هایی که دارند، گزارش عملکرد بدهند.

فریدون حسنوند گفت: پیگیری سرمایه گذاران نیز نیازمند مسافرت به دوبی و ترکیه نیست، چرا که در کشور هم نیروهایی از استان برای سرمایه گذاری در پروژه ها وجود دارد و بعد اولویت را به سرمایه گذار خارج از کشور دهیم.

وی ادامه داد: در کنار جدیت بیشتر مدیران برای کاهش زمان صدور مجوزهای مربوطه، ستاد جذب سرمایه گذاری استان هم با جدیت پای کار بیاید و بانک ها نیز در اسرع وقت تسهیلات را پرداخت نمایند تا شاهد رشد سرمایه گذاری در استان باشیم که نتیجه آن تحول در استان و تولید ثروت ملی برای خانواده های بوشهری است.

کاتالوگ های رنگین ملاک عملکرد مدیران نیست

فریدون حسنوند که در شورای اداری بوشهر سخن می گفت، تصریح کرد: کاتالوگ های رنگین و سی دی های آنچنانی ملاک ارزش یابی عملکرد مدیران نخواهد بود.

۴ شاخصه ارزیابی عملکرد مدیران

وی سپس ادامه داد: جذب بودجه ملی، حضور وزیر و معاونان وی در استان و شهرستان ها و برگزاری نشست با وزرا در مرکز جهت رفع مشکلات استان، حضور در میان مردم و بازدیدهای شهرستانی و مشارکت در فعالیت های فرهنگی و مذهبی از شاخصه های ارزیابی عملکرد مدیران می باشد.

وی با بیان اینکه در سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی جمعه و حسینه عاشقان ثارا… حضور مدیران را بسیار کمرنگ دیدم، گفت: نمی خواهم بگویم حضور در مراسمات مذهبی اجباری است، اما مدیر باید با عشق به اهلبیت در این مراسمات شرکت کند.

باید مدیران ۲۰ ساعت کار کنند

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همان گونه که در مراسم معارفه گفتم، بنده معتقدم برای کاهش عقب ماندگی های استان باید ۲۰ ساعت کار کرد.

وی با بیان اینکه برای ترقی بوشهر مدیران نباید توقع تعطیلی جمعه داشته باشند، گفت: در زمان دفاع مقدس شخصا بسیاری از رزمندگان را دیدم که ایثار کرده و علاوه بر اینکه در صورت نیاز ۲ شیفته هم فعالیت کرده، نماز شب شان هم ترک نمی شد، از این رو امروز هم کشور از بعد دیگری نیازمند روحیه ایثار مدیران و کنار گذاشتن خیلی از لذت ها هستیم تا کارآمدی نظام مشخص شود.

مدیران باید ۵۰۰ میلیاردتومان بودجه سال آینده بوشهر را افزایش دهند

استاندار بوشهر همچنین با بیان اینکه از هفته گذشته لایحه بودجه ۹۲ در دولت کلید زده شد، گفت: مدیران کل با تقویت ارتباطات خود با مرکز، باید تلاش کنند دست کم ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده بوشهر افزایش داشته باشد.

وی بهره گیری از توان نخبگان و مدیران موفق گذشته را از برنامه هایش دانست و افزود: انضباط مالی و جلوگیری از هزینه های اضافه جزو ضرورت هاست.

مدیران با اصحاب رسانه آشتی کنند

بخش پایانی اظهارات استاندار بوشهر در این جلسه در خصوص رسانه ها بود.

وی گفت: مدیران باید با اصحاب رسانه در استان آشتی کنند.

حسنوند افزود: اگر کسی نقد منصفانه و دلسوزانه داشت، نباید آن را دشمن فرض کنیم.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: باید با اهالی رسانه و ابزار آن که نشریه و سایت می باشد آشتی همیشگی کنیم و آنها را برای توسعه استان به کمک بگیریم.

حسنوند افزود: باید فضایی فراهم کنیم که رسانه ملی، سایت و نشریات استانی، تریبون نمازجمعه و مجلس برای توسعه استان در کنار مدیریت استان داشته باشیم.

وی همچنین گفت: اگرچه در استان با حضور آیت ا… حسینی بوشهری و صفایی بوشهری شاهد وحدت می باشیم، اما باید از حاشیه و تنش ها دوری و جلوگیری کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1683

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.