• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11
مدیر عامل شرکت فجر جم:

مواد خطرناک به خارج از استان منتقل می شود/ نشان سبز کوئید ۱۹ گرفتیم/ نظارت راه جم پالایشگاه به عهده اداره راه است/ ۵ حلقه چاه داریم اگر می گویید بیشتر است، بشمرید/ فرودگاه جم بلاتکلیف است اما فرودگاه است!/ اخراج کارگران رستوران ربطی به شرکت ندارد

  • کد خبر : 12931
  • 22 مرداد 1399 - 12:57
مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: هیچ آب دور ریز یا مواد خطرناکی در شهرستان یا رودخانه رها یا سوزانده نمی شود و این مواد برای امحا به خارج از استان انتقال داده می شود.

آوای بوشهر؛ مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم در نشست با خبرنگاران گفت: هیچ آب دور ریز یا مواد خطرناکی در شهرستان یا رودخانه رها یا سوزانده نمی شود و این مواد برای امحا به خارج از استان انتقال داده می شود.

به گزارش آوای بوشهر؛ عبدالصمد نجفی با بیان اینکه شرکت فجر جم دارای ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ نیرو است که ۸۷ درصد این نیروها بومی هستند تصریح کرد: این شرکت ۵ شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده و ۴۸۰ ایثارگر هم در مجموعه شرکت مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت اظهار داشت: در بحث مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت، شرکت فجر جم تنها شرکتی است که موفق به دریافت نشان سبز کوئید ۱۹ شد و سال گذشته هم در اولین همایش مسئولیت های اجتماعی نفت، موفق به دریافت تندیس نقره ای شدم. هر جایی که فرماندار یا امام جمعه درخواستی برای کمک در حوزه مقابله با کرونا داشته اند انجام داده ایم.

نجفی اضافه کرد: شرکت فجر جم در پروژه های متعددی در سطح شهرستان فعال است که تامین اعتبار راه جم-پالایشگاه و خط انتقال آب سد باغان از این موارد است. با توجه به اینکه مالکیت بیمارستان توحید جم متعلق به شرکت فجر است هزینه های خدمات دهی و توسعه بیمارستان هم توسط شرکت فجر جم تامین می شود.

وی خاطر نشان کرد: سالم ترین نظام اداری را در مجموع شرکت ها داشته ایم و در بحث سلامت و بهداشت کارکنان هم رتبه اول استان در شرکت های وزارت نفت در استان کسب کرده ایم.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم مهم ترین چالش پیش روی شرکت فجر جم را کاهش خوراک دریافتی از نار و کنگان دانست و افزود: منابع عظیم نار و کنگان با کاهش و افت فشار مواجه شده که همین موضوع هم به کاهش درآمدهای شرکت و کاهش بودجه منجر شده است. تصمیماتی برای جبران کاهش خوراک گرفته شده تا شرکت مجددا احیا شود.

عبدالصمد نجفی از اتمام بازسازی ۴ هزار و ۲۰۰ متر از جاده جم پالایشگاه و تحویل به وزارت راه خبر داد و گفت: فاز دوم این پروژه هم با تامین اعتبار وزارت نفت و شرکت پالایش گاز فجر جم در حال انجام است.

نجفی در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر اجرای پروژه راه جم پالایشگاه هم گفت: فقط تامین اعتبار پروژه بر عهده شرکت است و هیچ دخالتی در اجرا و نظارت پروژه نداریم. اگر مشکلی در اجرا وجود دارد اداره راه به عنوان متولی باید پاسخگو باشد و قطعا همانطوری که اداره راه در چگونگی تولید و پالایش گاز شرکت دخالت نمی کند ما هم در حوزه مسئولیت های اداره راه دخالت نمی کنیم.

وی شرکت فجر جم را تنها شرکتی دانست که به دریا دسترسی ندارد و افزود: اینکه گفته می شود صنعت، موجب خشک شدن و کاهش سفره های زیرزمینی جم شده حرف درستی نیست. علت اصلی این موضوع خشکسالی است که نه تنها برای بخش های مختلف شهرستان که برای شرکت هم بحران ایجاد کرده است.

نجفی به موضوع برداشت آب از سفره های زیرزمینی دشت ریز هم اشاره کرد وگفت: اینکه گفته می شود شرکت فجر جم ۲۰ حلقه چاه در بخش ریز دارد کذب است چرا که فقط ۵ حلقه چاه داریم که ۳۰ سال پیش جانمایی و اجرا شده اند. تعداد چاه های شهرستان جم ۴۰۰ حلقه است که صنعت در شهرستان فقط ۸ درصد مصرف آب را به خود اختصاص داده است. اگر کسی می گوید بیش از ۵ حلقه چاه وجود دارد می تواند برود و بشمرد!

وی با بیان اینکه مصرف روزانه آب در شرکت فجر جم، ۲۰۰ هزار مترمکعب است ادامه داد: هزینه آب برداشتی در ریز را هم به ازای هر مترمکعب ۵ هزار تومان به اوقاف و منابع آب پرداخت می کنیم. اینکه اوقاف این پول را به شهرستان پرداخت کند یا نکند ارتباطی به شرکت ندارد. اوقاف با توانایی که دارد از شرکت پول دریافت می کند و ما هم طبق قانون پرداخت می کنیم.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم در خصوص برخی شائبه های آلایندگی رودخانه توسط مواد خطرناک پالایشگاه هم گفت: دستگاه های شرکت پالایش گاز فجر جم مربوط به دهه ۹۰ است و به دلیل سابقه طولانی شرکت، دستگاه های استفاده شده قدیمی هستند اما با این وجود با اقدامات انجام شده طی سالیان اخیر، کم ترین میزان آلایندگی را داریم.

نجفی تصریح کرد: قبلا وضعیت شرکت به گونه ای بود که آب های دور ریز به رودخانه ریخته می شد و مواد خطرناک هم در چاله سوزا، سوخته و امحا می شد اما امروز دیگر هیچ آبی وارد رودخانه نمی شود و مواد خطرناک هم به استان های دیگر برای امحا منتقل می شود. تانکرها بر اساس تناژ تحویلی به کارخانه امحا، مبلغ قرارداد را دریافت می کنند و هیچ موادی در سطح شهرستان یا شهرستان های همجوار رها نمی شود هر چند که رها سازی این مواد با بوی بسیار شدید برای ماه ها همراه است و با جرات اعلام می کنم هیچ موادی در منطقه تخلیه نمی شود.

وی در خصوص وضعیت فرودگاه توحید جم هم اظهار داشت: فرودگاه توحید جم بلاتکلیف است و نمی دانم چه اتفاقی قرار است برای آن بیفتد اما فعلا فرودگاه وجود دارد اما پرواز ندارد.

نجفی در خصوص وضعیت نیروهای کارگری رستوران شرکت پالایش گاز فجر جم هم گفت: تامین غذا در رستوران های شرکت برون سپاری شده و اخراج کارگران پیمانکار رستوران به علت تعطیلی ناشی از کرونا ارتباطی به شرکت ندارد. پیمانکار به ازای هر پرس غذا، هزینه دریافت می کرده و اینکه نیروی کار خود را از کجا تامین کرده یا الان چه شرایطی دارند به شرکت ارتباطی ندارد چون قرارداد شرکت فقط با پیمانکار است.

وی با بیان اینکه اعتبار اجرای مسئولیت های اجرایی در وزارت نفت تعیین و تایید می شود افزود: اینگونه نیست که اعتباری در اختیار شرکت باشد و هر زمان خواستیم به عنوان مسئولیت های اجتماعی هزینه کنیم. این کار نیازمند مصوبه در شورای فرهنگی و سپس در ستاد شرکت ملی گاز و نهایتا حوزه مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت است و نمی توانیم بدون مصوبه اقدامی انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم در پاسخ به سوال آوای بوشهر در خصوص چرایی عدم استفاده از ظرفیت نیروگاه برق پالایشگاه برای کمک به تامین برق شهرستان جم گفت: امکان ورود برق نیروگاه شرکت به برق شهرستان وجود ندارد چرا که نه توانیر اجازه چنین کاری می دهد و نه امکانات لازم برای تحویل برق در ورودی شهر جم وجود دارد.

عبدالصمد نجفی همچنین با اشاره به تامین مالی پروژه خط انتقال آب سد باغان به بخش ریز و پالایشگاه افزود: تاکنون ۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و آمادگی داریم بر اساس صورت وضعیت، تامین اعتبار داشته باشیم تا هر چه زودتر از فرازبند سد آب به شرکت منتقل شود.

وی در خصوص لیست اسامی ۱۶ نیروی جذب شده در شرکت فجر جم هم گفت: یکی از رسالت های ما در حوزه مسئولیت های اجتماعی کمک به اشتغال جوانان است و همه این ۱۶ نفر هم بومی هستند و بر اساس اعلام عمومی و مصاحبه جذب شده اند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.