• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12

نامه اعتراضی جمعی از فرهنگیان عسلویه به مدیر عامل پتروشیمی آریا ساسول: شکایت از فعال زیست محیطی را پس بگیرید/ این اقدام، نقض اصول دموکراسی است

  • کد خبر : 13696
  • 24 دی 1399 - 14:14
در پی شکایت مدیر عامل پتروشیمی آریاساسول از فعال زیست محیطی عسلویه به خاطر نقد اقدامات این شرکت و ساخت هتل و اقامتگاه در خلیج نایبند، جمعی از فرهنگیان عسلویه در نامه ای اعتراضی به مدیر عامل این پتروشیمی، خواستار پس گرفتن شکایت و عمل به اصول دموکراسی شدند.

در پی شکایت مدیر عامل پتروشیمی آریاساسول از فعال زیست محیطی عسلویه به خاطر نقد اقدامات این شرکت و ساخت هتل و اقامتگاه در خلیج نایبند، جمعی از فرهنگیان عسلویه در نامه ای اعتراضی به مدیر عامل این پتروشیمی، خواستار پس گرفتن شکایت و عمل به اصول دموکراسی شدند.

به گزارش آوای بوشهر؛ متن نامه جمعی از فرهنگیان عسلویه که نسخه ای از آن به آوای بوشهر رسیده به شرح زیر است:

إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا
جناب آقای مهندس بحرینی مدیر عامل محترم پتروشیمی آریا ساسول
با سلام و احترام
ما جمعی از فرهنگیان شهرستان عسلویه سپاسگزاری خود را نسبت به اهتمام حضرتعالی و مدیران عامل سابق این شرکت به مسائل آموزش و پرورش بالاخص همکاری در ساخت دبیرستان شهدای اخند که در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت های مستقر در منطقه در قبال محیط بومی مادر انجام می گردد، ابراز می داریم.

متاسفانه در چند روز گذشته شنیدن خبر شکایت آن شرکت از آقای یوسف صفری فعال بومی محیط زیست، ما را در شوک فرو برد؛ آن هم به خاطر درج مطالب نقادانه علمی و زیست محیطی در خبرگزاری ایسنا در مورد ساخت مجتمع اقامتی آریاساسول در پارک ملی نایبند که در راستای صیانت از تنها پارک ملی دریایی کشور و مستند به قوانین زیست محیطی و قوانین خاص پارک های ملی بود.

این عکس العمل، آشکارا با رویکردهای علمی و فرهنگی در تعارض است؛ چرا که ما در آن فضایی که شما و دوستانتان برای دانش آموزان مهیا نموده اید، دموکراسی و مردم سالاری را به دانش آموزان آموزش می دهیم. حال دانش آموزان با مشاهده عکس العمل شرکت شما، در عمل خواهند دید که احترام به آرای جامعه فقط در لابلای صفحات کتاب ها باید جستجو نمود و در عمل خبری از آن وعده و وعیدهای تلنبار شده در متن کتاب ها نیست.

قطعا با چنین اقدامات نسنجیده ای، امید ما و دانش آموزان و کل جامعه به زندگی و آینده منطقه به یأس مبدل خواهد گشت.

امید می رود مسئولین آن شرکت با تدبیر، کارهای مثبت خود را باطل و بیهوده نکنند( وَقَدِمْنَا إِلَى مَا عَمِلُواْ مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْنَهُ هَبَاءً مَّنثُورًا) و مردم که ولی نعمتان این انقلاب هستند را آزرده خاطر ننمایند.

در برهه ای از زمان که جامعه و پایتخت اقتصادی نیاز به آرامش دارند، پرداختن به چنین مسائلی، تشنج در جامعه را گسترش می دهد و به اقتصاد و محیط زیست صدمات جبران ناپذیری وارد می کند. پارک ملی دریایی نایبند با مجاهدت های بومیان این خطه، مدافعان خلیج فارس و رعایت مسائل خرد و کلان محیط زیستی توسط ساکنین این خطه زرخیز، از “منطقه حافظت شده” به پارک ملی ارتقا یافت.

لذا پیشنهاد می گردد با پس گرفتن شکایت و توقف ساخت اقامتگاه در تنها پارک ملی دریایی کشور وجهه خود را نزد همگان اصلاح نمایند؛ تا مسئولان شرکت در آخرت با ندای “وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ” مواجه نگردند.

و السلام علی من اتبع الهدی
جمعی از فرهنگیان شهرستان عسلویه
دیماه ۱۳۹۹

خبرهای مرتبط:

آریاساسول از جانِ «نای‌بند» چه می‌خواهد؟

ساحل ملک شخصی آریا ساسول شد!/محیط زیست: قرار بود کلبه دریایی بسازند اما تخلف کردند/ نباید مجوز می دادند!/پروژه را متوقف کردیم

شکایت مدیر عامل پتروشیمی عسلویه از افشاگر تخلف بزرگ زیست محیطی/ خلیج نایبند را تخریب کردند مدعی هم هستند!

احضار فعال رسانه ای زیست محیطی عسلویه به خاطر نقد اقدامات آریاساسول به دادگاه+تصویر احضاریه

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=13696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.