• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

نکاتی که باید در خرید ماهی قرمز عیدانه به آن توجه کرد

  • کد خبر : 2186
  • 26 اسفند 1391 - 8:01

به گزارش خبرنگار آوای جم :‌روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان جم ضمن عرض تبریک پیشاپیش عید سعید نوروز به همشهریان عزیز از مردم خواست تا جهت خرید و نگهداری ماهی قرمز عید به نکات زیر توجه نمایند:

ماهی قرمز از خانواده کپور ماهیها می باشد که حداکثر ۶۰ سانتی متر طول داشته و متوسط سن آنها ۸-۶ سال است اما تا ۲۰ سال هم گزارش شده است .

شرایط نگهداری : دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد ، عدم تغییرات ناگهانی دما ، عدم دستکاری ماهی به دلیل افزایش احتمالی آلودگی سطح بدن با عوامل بیماریزا ، ارجحیت میزان سطح آب نگهداری به حجم آب به منظور تبادل اکسیژن بیشتر و حجم گرمای محیطی از شرایط نگهداری ماهی قرمز می باشند.

 

نحوه تغذیه : استفاده از غذاهای کم پروتئین با کربوهیدرات بالا ، شناور در سطح آب ، ۲ بار در روز به میزانی که پس از ۱ الی ۲ دقیقه توسط ماهی مصرف شود. پس از غذا دهی ۵۰% آب را با آب فاقد کلر(آب شرب آشامیدنی شهری دارای کلر است که باید ۷۲-۴۸ ساعت در فضای باز برای خروج کلر قرار گیرد)تعویض گردد.

تهیه ماهی باید از مراکز تحت نظارت شبکه دامپزشکی صورت گیرد و برای نگهداری آن در خانه و در سفره هفت سین به ازای هر قطعه ماهی انگشت قد حداقل ۵/۲ لیتر آب منظور گردد.

شستشوی دوره ای آکواریوم ، و ضدعفونی آنها با محلول نمک طعام ۳% ، ترکیبات یده به مقدار ۲۰۰ میلی گرم در لیتر به مدت ۱۰ ثانیه (صرفا” آکواریوم ونه ماهی) ، شستشوی کامل دستها با آب و صابون و امتناع از دست زدن کودکان به ماهی و جدا سازی ماهیهای بیمار و ارجاع به دامپزشکی در مورد بروز بیماری ، از نکات مورد توجه نگهداری ماهی قرمز است.

رعایت  دوره های حداقل ۲ هفته ای قرنطینه برای ماهی های جدید به  آکواریوم و رها سازی ماهی در منابع آبی مطمئن از دیگر نکات مهم برای نگهداری ماهی قرمز است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2186

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.